۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۲۴۴۷۲۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

دهه فجر فرصتی برای انتقال ارزش ها و دستاوردهای انقلاب به نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و سی‌و‌هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: دهه مبارک فجر بهترین فرصت انتقال ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردها به نسل جوان جامعه است.
حجت الاسلام صادقي

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با بیان این‌که دهه فجر فرصت ارزشمند بازنگری عوامل مؤثر در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح استان پیش‌بینی شده که اجرایی می‌شود.

 

وی در ادامه سخنان خود به دستاوردهای انقلاب اشاره و تصریح کرد: پیروزی‌ها و موفقیت‌های امروز ما مدیون فداکاری‌های شهدا است که نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن داشتند. آنها با ایثار و فداکاری از زندگی و جانشان گذشتند و وظیفه ماست که از نهالی که آنان سال 57 کاشتند، نگهداری کنیم و این همانا حفظ آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که سالها برایش جنگیدند. این مهم تنها با حرف و شعار انجام نمی‌شود و باید در عمل برای آن تلاش کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اتفاقات اخیر جهان گفت: امروز در شرایط سیاسی سختی هستیم. هر روز در هر گوشه دنیا برای اسلام و کشورهای مسلمان و به ویژه ایران توطئه و دسیسه چینی می‌کنند؛ یک روز گروه افراط گرای داعش را ایجاد می‌کنند و روزی دیگر با یک نشریه به مقدسات اسلام و پیامبر آن توهین می‌کنند، باید هوشیار و صبور باشیم و هوشمندانه برخورد کنیم و با حفظ اتحاد خود از توطئه‌ها که ایجاد تفرقه می‌کنند، بپرهیزیم. آنها باور‌ها و نقاط ضعف ما را مطالعه می‌کنند و اگر هوشیار نباشیم از طریق باورهای خودمان به ما ضربه می‌زنند.

 

وی در ادامه با تجلیل از روح مقدس و ملکوتی امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: شهدای گمنام در ظاهر گمنام‌اند و به تعبیر شهید آوینی تصور ما این است که شهدا رفته‌اند و ما مانده‌ایم، اما حقیقت آن است که شهدا مانده‌اند و زمان ما را با خود برده است.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تأکید بر نقش مردم و رهبری در انقلاب، خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران مردم همه آمدند و در مقابل تمام طاغوت ایستادند، آنچه که انقلاب ما را از بقیه انقلاب‌ها در طول تاریخ متمایز و ماندگار می‌کند ایمان، رهبری عالمانه و مردمی است که با تمام وجود بر سر پیمانی که با خدا، اسلام و رهبر خود بسته بودند ایستادند.

 

وی وجود رهبر کبیر انقلاب با خصایصی همچون تواضع، فروتنی، صبر، شکیبایی، شجاعت و ساده زیستی را در انقلاب بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: یکی از بزرگ‌ترین وظایف ما بیان آرمان‌های امام راحل برای نسل جوان است. جوانان ما باید بدانند جامعه ما در گذشته در چه مسیری قرار داشته و اگر اکنون موفقیتی را شاهد هستیم مرهون رشادت‌های شهدا و جانبازان خواهیم بود.

 

حجت‌الاسلام صادقی افزود: خوشبختانه پس از کسب این موفقیت بزرگ؛ جامعه جمهوری اسلامی ایران در کلیه زمینه‌ها اعم از عمران، آبادانی، صنعت، تولید، علمی و تحقیقاتی، پزشکی و قرآنی دارای رتبه‌های حائز اهمیت و شاخص شده است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این‌که احیا، تثبیت و سنددار کردن موقوفات مرهون فرمان تاریخی امام خمینی(ره) است و این امام (ره ) بودند که با فرمان تاریخی خود مبنی بر این‌که املاک موقوفه به وقفیت باقی و ملی نمی‌شود و موقوفات باید به حال وقفیت باقی و عمل به وقف شود، موقوفات به تاراج رفته به وقفیت خود برگشتند، گفت: بسیاری از موقوفات در طول زمان دستخوشِ تملّک و تبـدّلِ حکّـام و سلاطین و دست‏نشاندگان آن‌ها و سودجویان قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، وظیفه شرعی مسؤولان و دست‏اندرکاران موقوفات ایجاب می‏کرد برای بازیابیِ موقوفات تدابیر قانونی لازم را بیندیشند. از این‏رو، کارهای مؤثری برای شناسایی و بازگرداندن موقوفات از دست‏رفته انجام دادند و قانون کارساز و ارزنده اِبطال اسناد و فروشِ رقبات، آب و اراضیِ موقوفه را در سال 1363 به تصویب مجلس شورای اسلامی رساندند.

 

وی در پایان به برگزاری ویژه برنامه‌های باشکوه دهه فجر در سطح بقاع متبرکه سراسر استان اشاره کرد و افزود: انجام تبلیغات محیطی گسترده، نصب بنر و پلاکارد، پوستر درباره بزرگداشت دهه مبارک فجر و 22 بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی در سطح بقاع متبرکه و دعوت از اقشار مختلف جهت شرکت در راهپیمایی در بقاع متبرکه و ادارات شهرستان، نصب سلسله نمایشگاهی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و تکثیر و توزیع کتابچه دستاوردهای انقلاب تهیه شده از سازمان اوقاف به صورت انبوه از جمله اقدامات انجام شده است./939/ت302/ب6

ارسال نظرات