۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۴۴۷۴۰

برگزاری 200 برنامه جنبی همزمان با مسابقات سراسری قرآن

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در تبریز بیش از ۲۰۰ برنامه جنبی در سطح استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته برای برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در تبریز، اظهار داشت: این مسابقات نیمه اول اسفندماه به میزبانی تبریز و با مشارکت نهادهای دولتی و مردمی استان برگزار می‌شود.

 


وی با بیان این‌که جلسات مختلفی با مسؤولان ستادهای اجرایی این مسابقات جهت هماهنگی هر چه بیشتر برگزار شده است، گفت: ستادهای سه‌گانه‌ مسابقات به منظور برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی در استانداری و اداره‌کل اوقاف استان آذربایجان شرقی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تشکیل شده است.

 


حجت الاسلام حسینی افزود: کمیته‌های مختلفی نیز زیر نظر این ستادها فعالیت دارند که خروجی تمامی این تلاش‌ها منجر به برگزاری مطلوب و قابل توجه مسابقات خواهد شد؛ البته فعالیت‌های این ستاد سه‌گانه از مدتی قبل آغاز شده و هم‌اکنون با قدرت و قوت در حال پیگیری است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از فعالیت 13 کمیته برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات سراسری قرآن در تبریز خبر داد و تصریح کرد: این کمیته‎ها در راستای افزایش سطح کیفی مسابقات تشکیل شده که تلاش داریم از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان برای برگزاری مطلوب این مسابقات بهره گیریم.

 


وی کمیته‌های مدیریت و تبلیغ شهری، روابط عمومی، امور مدعوین، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی، حراست، آمادگی سالن‌های مراسم، آموزش‌های قرآنی، ارزیابی و نظارت، جذب مشارکت‌های مردمی، اقشار مختلف، مراکز علمی، محافل و نمایشگاه‌های قرآنی و... را از جمله کمیته‌های فعال در این مسابقات برشمرد.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که بیش از 200 برنامه قرآنی در حاشیه این دوره از مسابقات در سطح استان برگزار می‌شود، ادامه داد: فضای استان در آستانه برگزاری مسابقات، به شمیم عطر قرآن مزین خواهد شد، برنامه‌ریزی شده تا مردم تمامی شهرهای استان از برکات این مسابقات بهره مند شوند.

 


مدیرکل اوقاف و امور خریه آذربایجان‌شرقی فرا رسیدن بهار قرآنی در فصل سرمای زمستان در آذربایجان شرقی را به فال نیک گرفت و گفت: سه همایش بزرگ قرآنی همزمان با این مسابقات برگزار می شود، که زمان اجرای این ویژه‌برنامه‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

 


وی افزود: همایش 15 هزارنفری قرآن در تبریز، همایش «علامه طباطبائی و قرآن» و همایش «استاد شهریار و قرآن» از جمله مهم‌ترین برنامه‌های سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی است که طی روز‌های پنجم تا یازدهم اسفند در تبریز برگزار خواهد شد.

 


حجت الاسلام حسینی افزود: برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن باحضور قاریان مصری، تجلیل از پیشکسوتان خادمان و فعالان قرآنی استان، برپایی نمایشگاه بزرگ فعالیت‌های قرآنی استان، برگزاری اختتامیه مسابقات استانی، برپایی دوره‌‎های آموزشی برای متسابقین راه‌یافته مرحله کشوری و... از دیگر برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات