۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۴۴۷۶۳

برگزاری آزمون پایان دوره طرح ریشه کنی بی سوادی در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت نام نزدیک به دو هزار نفر در کلاس‌ های بیسوادی ریشه‌ کنی قرآنی، گفت: آزمون پایان دوره این طرح روز جمعه برگزار می شود.
 قرآن

معصومه وجدانی، مدیرعامل اتحادیه ی موسسات قرآنی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: در حال حاضر طرح بزرگ ریشه کنی بیسوادی قرآنی در 32 موسسه توانمند ارومیه و با تشکیل 41 کلاس مجزا در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: میزان پیشرفت این طرح قرآنی بسیار مطلوب است و مدرسین این طرح نیز از فعالیت‌های انجام شده از سوی قرآن آموزان رضایتمند هستند.

 

وجدانی با بیان اینکه مربیان و مدرسین انتخاب شده برای آموزش قرآن آموزان دارای تحصیلات مرتبط هستند تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به دو هزار قرآن آموز به صورت داوطلبانه در کلاس‌ های بیسوادی ریشه‌ کنی قرآنی ثبت‌ نام کرده‌اند و همه روزه افراد علاقه مند بسیاری خواهان ثبت‌ نام در این کلاس‌ها می‌شوند.

 

وی افزود: روز جمعه هفدهم بهمن‌ ماه آزمون کتبی و شفاهی پایان دوره این طرح برگزار شده و به افرادی که بتوانند آزمون‌ها را با موفقیت پشت ‌سر گذارند مدرک پایان دوره اعطا می‌شود.

 

مؤسسه قرآنی یس ارومیه در همایش مدیران قرآنی شمال شرق کشور شرکت می‌کند

 

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت‌های گسترده مؤسسه  علوم قرآنی یس در سطح استان و بین‌الملل، اظهار داشت: موسسه قرآنی یس با دارا بودن پانزده شعبه در سطح کشور و خارج از کشور، به عنوان یکی از فعال‌ترین موسسات قرآنی شناخته شده است.

 

وی افزود: در حال حاضر این موسسه دارای پنج شعبه بین‌المللی است و به علاقه مندان و تشنگان در دریای بیکران قرآن در خارج از کشور خدمات قرآنی و فرهنگی ارائه می‌دهد.

 

وجدانی با اشاره به اینکه مؤسسه قرآنی یس ارومیه تنها مؤسسه قرآنی دعوت شده به همایش مدیران قرآنی شمال شرق کشور در مشهد مقدس است، اضافه کرد: این همایش در مشهد مقدس با حضور مدیران مؤسسات قرآنی از چهاردهم تا هفدهم بهمن ماه برگزار می شود.

 

وی به حضور گروه همخوانی موسسه علوم قرآنی یس در همایش مدیران قرآنی شمال شرق کشور اشاره و تصریح کرد: از گروه همخوانی مؤسسه نیز دعوت به عمل آمده تا در این همایش حضور یافته و آثار خود را به نمایش گذارند.

 

مدیر مؤسسه قرآنی یس ارومیه گفت: در این همایش کارگاه‌های قرآنی و فرهنگی تشکیل می‌شود و مؤسسه نیز سعی می‌کند تا در حد توان از این جلسات بهره کافی برد.

 

وی خاطرنشان کرد: به دلیل فعالیت‌های گسترده‌ای که موسسه قرآنی یس در داخل و خارج از کشور، چه در زمینه قرآنی و چه فرهنگی ارائه می‌دهد، شایستگی حضور در این همایش را کسب کرده است. /936/ت303ب4

ارسال نظرات