۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۴۴۷۸۲
آیت‏الله احمدی فقیه یزدی:

برخی هنوز به آرمان‌های انقلاب اعتقاد پیدا نکرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در مسیر اسلام ناب و مبانی عقلی آن قرار دارد، گفت: متأسفانه برخی هنوز به این آرمان‏ها اعتقاد پیدا نکرده‏اند و در صدد تحریف آنها اما متأسفانه و به طور قطع با وجود این رهبر شایسته هیچگاه انقلاب از مسیر خود منحرف نخواهد شد.
آيت الله احمدي فقيه يزدي

آیت‎الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در اهمیت پرداختن به دهه فجر گفت: هر انسان مومن و متدین نسبت به پروردگار متعال احساس تکلیف می‏کند، انقلاب اسلامی که از سوی یک فقیه کامل رهبری می‏شد مردم را به این باور رسانده بود که این انقلاب یک تکلیف الهی است بنابراین مردم برای ادای تکلیف دینی خود دست به انقلاب زدند که نشان دهنده انگیزه معنوی مردم در انقلاب است.

 

وی با اشاره به سخنانی از استاد شهید مطهری افزود: مردم در حین انقلاب تجربه‏های معنوی امام(ره) را درک کرده بودند به همین علت برای رسیدن به رضایت الهی با پیروی از امام خمینی(ره) دست به پیروزی انقلاب زدند.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بیان تحلیل مفهوم انقلاب تصریح کرد: تبدیل یک جریان به جریان دیگر اهمیت ویژه‏ای دارد، انقلاب یعنی تغییر ماهیت، هویت و ذهنیات یک جامعه، از دستاورد‏های مهم انقلاب تغییر جامعه‏ای مملو از جهل و فساد به جامعه‏ای عالم و متدین است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به شعار کلیدی استقلال، آزادی جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به استقلال، آزادی و حکومت اسلامی قیام کرد و در همین راستا نیز قرار دارد اما متأسفانه به علت کم‏کاری برخی از مسؤولان داخلی و یا خباثت و کینه توزی دشمنان خارجی و برخی موانع هنوز به طور کامل این شعار محقق نشده است.

 

وی علت دشمنی آمریکا و غرب علیه ایران را منطق قوی اسلام دانست و تأکید کرد: دشمنان اسلام به ویژه آمریکا به خوبی درک کرده‏اند که اگر اسلام منطق خود را به جهانیان اعلام کند بدون تردید مردم جهان علیه نظام طاغوت آنها قیام خواهند کرد و جهان را از زیر سلطه آنها بر خواهد چید.

 

آیت‏الله احمدی فقیه یزدی با اشاره به آرمان‏های انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی در مسیر اسلام ناب و مبانی عقلی آن قرار دارد اما متأسفانه برخی هنوز به این آرمان‏ها اعتقاد پیدا نکرده‏اند و در صدد تحریف این آرمان‏ها و اهداف هستند اما متأسفانه و به طور قطع با ولایت رهبری شایسته هیچگاه انقلاب از مسیر خود منحرف نخواهد شد.

 

وی در پایان تأکید کرد: مطلب قابل توجه در این زمینه این است که پیروزی انقلاب اسلامی در سایه وحدت بین امت و علما و مذاهب رخ داد و اگر بخواهیم این انقلاب را حفظ کنیم باید وحدت را در بین مذاهب و مسؤولان حفظ کنیم./1329/ت302/ف

ارسال نظرات