۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۴۴۸۱۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

معرفت افزایی و ارتقای فرهنگی جامعه از رسالت های روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، افزود: روحانیت باید رسالت خطیر خود در معرفت افزایی و بصیرت بخشی و ارتقای فرهنگی و پاسداری و صیانت از اعتقادات مردم انجام داده و از همه ظرفیت ها بهره گیری کند.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع روحانیان طرح هجرت منطقه چمستان با اشاره به نقش والا و مهم روحانیت، گفت: روحانیت هیچ گاه مردم را رها  نکرده و از مردم  فاصله نگرفتند و همواره در کنار مردم حضور داشتند.

 

امام جمعه چمستان تصریح کرد: هرچند گاهی به جهت  شرایط جامعه و اختناق و خفقان از سوی دستگاه های ظلم و جور سبب می شد مردم نتوانند به راحتی  و آن گونه که خواسته آن ها بود با روحانیت تماس و ارتباط برقرار کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: در دوران غیبت تاکنون روحانیت در سنگر دفاع و حفاظت از دین  و نیروهای متدین نقش بسیار مؤثر و غیر قابل انکاری ایفا کرده است.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که روحانیت در دفاع و مراقبت از کیان و اساس دین  فدا کاری و جانثاری ها داشته است، گفت: باید این مسیر ارزنده را ادامه داده و در راستای ترویج تعالیم والای دینی و اندیشه های گرانقدر اسلام ناب محمدی(ص) کوشا باشیم.

 

وی با بیان این که در انقلاب و نهضت امام راحل  پرچمدار و پیشتاز روحانیت بوده است، بیان داشت: روحانیت با پیروزی انقلاب پرچم را بر زمین نگذاشته و در همراهی و پیشبرد اهداف  انقلاب نیز پشت سر امام  و پیشاپیش مردم به حرکت توفنده خود ادامه دادند.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به این که در دوران دفاع مقدس نیز روحانیت هم نقش نیروسازی و انگیزه بخشی و تأمین روحیه رزمندگان، سربازان و سپاهیان را  بر عهده داشتند، افزود: روحانیت هم لباس رزم  بر تن  و سلاح بر دست  داشته و تا مرز شهادت پیش رفتند که شاهد و گواه آن هم تعداد شهدای روحانیت است که نسبت به همه اقشار به میزان جمعیت بیشترین شهید را تقدیم نظام کرده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: امروز نیز اهمیت مسأله نه تنها کمتر بلکه بیشتر از گذشته بوده و روحانیت  حاضر در صحنه باید در برابر همه تهاجم هایی که  به دین و دین داران  و اصول و ارزش های اسلامی و فرهنگ ناب ایرانی می شود جانانه در سنگر دفاع  از همه دست آورد های انقلاب مقاومت کند.

 

حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: روحانیت باید رسالت خطیر خود در معرفت افزایی و بصیرت بخشی و ارتقای فرهنگی و پاسداری و صیانت از اعتقادات مردم  انجام داده و از همه  ظرفیت ها بهره گیری کند.

 

وی با بیان این که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال مقابله با تعالیم دینی و ارزشی هستند، گفت: باید اهتمام ارزنده و والایی از سوی روحانیت در راستای مقابله با شبهات و تلاش های شوم دشمنان وجود داشته باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات