۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۴۴۸۱۶
امام‌جمعه اهل سنت اسدیه:

برگزاری همایش‌های مشترک شیعه و اهل سنت به افزایش وحدت کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه اهل سنت اسدیه گفت: برگزاری همایش‌های مشترک بین شیعه و اهل سنت گام مؤثری برای افزایش وحدت اسلامی است.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سید احمد عبداللهی، امام‌ جمعه اهل سنت خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که اهانت به پیامبر(ص) و افزایش موج اسلام هراسی لزوم وحدت را در میان مسلمانان ضروری کرده است، گفت: امروز به‌وسیله غرب امنیت و حیات تمامی مسلمانان در خطر است و تنها با وحدت است که می‌توان در مقابل غرب و موج اسلامی هراسی ایستاد.

 

وی افزود: با اقتدار می‌توان گفت بهترین روش برای ایجاد وحدت میان مسلمانان احترام متقابل است؛ زیرا ما تا زمانی که به عقاید هم احترام نگذاریم نخواهیم توانست متحد شویم و متحد شدن هم به معنای برتری یک فرقه بر فرقه دیگر نیست بلکه مسلمانان در شرایط کنونی برای حفظ وحدت باید از اختلافات چشم‌پوشی کنند تا در مقابل دشمن ضعیف نباشند.

 

امام‌جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به این‌که برگزاری همایش مشترک میان شیعه و اهل سنت می‌تواند در راستای آشنایی با عقاید هم و افزایش احترام مؤثر باشد، ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند در رفع سوء تفاهم‌ها در جامعه اسلامی نقش مؤثری داشته باشد.

 

عبداللهی در خصوص تأثیرات وحدت در جامعه اسلامی گفت: وحدت میان مسلمانان موجب عزت و سربلندی آن‌ها شده و زمینه افزایش اقتدار و عمران کشورهای اسلامی را فراهم می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که اتحاد میان مسلمانان موجب می‌شود زمامداران کشورهای اسلامی در راستای وحدت و حفظ عزت اسلام گام بردارند، افزود: عدم اتحاد مسلمانان موجب افزایش حکومت‌های خودکامه به نام اسلام در منطقه شده که نه‌تنها به فکر امنیت و رفاه مسلمانان نیستند بلکه این حکومت‌ها دست‌نشانده استکبار بوده و از مسلمانان سوء استفاده می‌کنند.

 

امام‌جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به این‌که در خراسان جنوبی شیعه و سنی به‌صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند، ادامه داد: خراسان جنوبی در زمینه وحدت الگوی خوبی برای سایر کشورهای اسلامی است.


عبداللهی با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی، یادآور شد: ثمره اتحاد ملت ایران از اقوام و مذاهب گوناگون پیروزی انقلاب بود و اگر امت اسلامی هم مانند ملت غیور ایران باهم متحد شود خواهد توانست یک انقلاب جهانی اسلام در دنیا رقم بزنند انقلابی که هدف آن نه‌تنها نجات مسلمانان بلکه نجات تمامی بشریت از چنگال ظلم و ستم است.

 

لازم به ذکر است، همایش علمای اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی روز پنجشنبه 16 بهمن‌ماه در کنار همایش زنان مسلمان در بیرجند برگزار می‌شود و در این همایش آیت‌الله اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی حضور خواهد داشت./968/پ202/ب4

ارسال نظرات