۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۴۴۸۵۱
امام جمعه بهبهان تأکید کرد؛

استفاده از سبک های گوناگون هنری جهت تبیین ارزش های انقلاب

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان با تأکید بر استفاده از سبک های گوناگون هنری جهت تبیین ارزش های انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: با استفاده از زبان گویا، تألیف کتاب، استفاده از فضای مجازی و سبک های گوناگون هنری از جمله فیلم، می توان آرمان های انقلاب اسلامی را در میان مردم گسترش داد.
حجت الاسلام ابوعلي , امام جمعه بهبهان

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در گفتو گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در ابتدا با تبریک ایام الله دهه فجر به همه مسلمانان اظهار داشت: دهه فجر به عنوان دوره ای تاریخی و سرنوشت ساز در تاریخ ملت ایران است.

وی به رویدادهای شیرین و خاطره انگیز دوران انقلاب اسلامی به ویژه دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: پخش سرود و شعارهای انقلاب اسلامی بر فضای پر شور آن دوران تأثیرگذار بود.

حجت الاسلام ابوعلی با بیان این که کشورهای غربی از ناکارآمدی مکتب مادی و به اصطلاح تمدن غربی خود، آگاه شدند، تأکید کرد: افکار جهانی امروزه به تک بعدی بودن مکتب مادی پی برده و آن را ناتوان در پاسخ به نیازهای معنوی خود می دانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با اشاره به این که ناتوانی مکاتب مادی در تأمین خواسته های اخلاقی و ارزش های دینی مردم سبب گرایش دنیا به مکتبی دیگر شده است، تصریح کرد: ظهور مکتبی همسو با خواسته های مادی و معنوی مسیری برای گرایش مردم به خود شده است.

امام جمعه بهبهان تأکید کرد: جامعیت اسلام در پاسخ به نیازهای مادی و معنوی و اشتیاق مردم جهت آشنایی با این دین حقیقی، عاملی مهم در هراس کشورهای غربی از مکتب اسلام است.

وی انقلاب اسلامی ایران را به عنوان انقلابی تمدن ساز جهانی معرفی کرد و ادامه داد: مقاومت در برابر دسیسه های دشمنان سبب رسیدن به نتیجه نهایی تمدن اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام ابوعلی انقلاب اسلامی قرن اخیر به رهبری امام خمینی(ره) را سرآغاز بیداری اسلامی و انسانی بسیاری از کشورها خواند و یادآور شد: براساس سخن امام خمینی(ره) در خصوص صادر شدن انقلاب به دیگر کشورها، اکنون شاهد این بیداری در کشورهایی از جمله یمن، بحرین هستیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول به شوق و دلباخته بودن جوانان و نوجوانان دنیا برای فهم ارزش های حقیقی دنیا اشاره کرد، بیان داشت: ارزش های اسلامی در حقیقت ارزش های حقیقی انسانی دنیا را تشکیل می دهند.

امام جمعه بهبهان با اشاره به آمادگی قلب های جوانان جهان پذیرش ارزش های دینی انقلاب اسلامی، گفت: نامه اخیر رهبرمعظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی بیانگر اشتیاق آنها در خصوص کسب حقایق الهی است.

تمدن غنی اسلام و گرایش بالای مسلمانان به آن

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان افزود: باید همه تلاش خود را برای تبیین ارزش های انقلاب برای مردم به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب با استفاده از سبک های گوناگون انجام دهیم.

حجت الاسلام ابوعلی ادامه داد: با استفاده از زبان گویا، تألیف کتاب، استفاده از فضای مجازی و سبک های گوناگون هنری از جمله فیلم، می توان آرمان های انقلاب اسلامی را در میان مردم گسترش داد.

امام جمعه بهبهان انگیزش و بیداری را معنای بعثت معرفی کرد و بعثت پیامبر اکرم(ص) را عاملی برای بیداری اسلامی برشمرد، ابراز داشت: اسلام با استفاده از فرهنگ و تمدن غنی، توانسته در قلب کشورهای دنیا نفوذ کند./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات