۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۴۴۸۷۷

آغاز به کار دومین نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ دومین نمایشگاه سراسری کتاب ویژه کودک و نوجوان با حضور مسؤولان و علاقه مندان به کتاب در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه افتتاح شد.
نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه سراسری کتاب ویژه کودک و نوجوان اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری استانداری، شورای شهر، شهرداری، معاونت فرهنگی اتحادیه ناشران، صدا و سیمای استان، بانک صادرات و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان با 21 هزار جلد کتاب در 50 غرفه دایر شده است، افزود: کتاب ها با 30 درصد تخفیف برای علاقه مندان عرضه می شود.
 
حجت الاسلام کریمی در ادامه ظرفیت استان به لحاظ فرهنگی هنری را در کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود:  آذربایجان غربی با وجود توانمندی موفق به کسب رتبه چهارم در بخش چاپ دیجیتالی و چاپ صنعتی شده است.
 
وی از وجود 112 ناشر درحوزه چاپ در آذربایجان غربی خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 48 ناشر فعال، 17 ناشر نیمه‌فعال و 34 ناشر نیز غیرفعال هستند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه به عملکرد استان اشاره کرد و گفت: اهدای پنج میلیون جلد کتاب در طول اجرای برنامه پنجم توسعه، صدور مجوز برای 400 نمایشگاه کتاب در استان و صدور مجوز چاپ برای 771 عنوان کتاب درسالجاری از اقدامات انجام شده در حوزه کتاب است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین از صدور 15 هزار بن کارت کتاب برای دانش‌آموزان خبر داد.
 
وی  به آخرین وضعیت کتابخانه‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 111 باب کتابخانه در استان با یک میلیون و 485 هزار کتاب در سطح استان دایر است.
 

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: تعداد کل اعضای این کتابخانه‌ها حدود 922 نفر اعلام شده است.

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی در پایان از برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان خبر داد و گفت: نمایشگاه مطبوعات استان از بیست و پنجم تا بیست و هشتم بهمن ماه امسال در محل مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برپا می شود./936/پ202/ب4
ارسال نظرات