۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۴۴۸۹۱
در دیدار اعضای شورای شهر قم مطرح شد؛

اعتراض آیت‌الله مکارم شیرازی به حذف معافیت عوارض مراکز فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از حذف معافیت عوارض مراکز فرهنگی از سوی دولت انتقاد کرد و گفت: شهر مقدس قم یک مرکز فرهنگی مهم است که در آن مراکز فرهنگی مختلفی وجود دارد، این مراکز فرهنگی برای رساندن پیام شیعه تلاش می‌کنند که باید به آنها کمک کرد.
 حضرت آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، عصر امروز در دیدار رییس و اعضای شورای شهر قم با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: امیدواریم با حفظ دستاوردهای انقلاب بتوانیم کشور و ملت را روز به روز جلوتر ببریم.

 

وی در ادامه با بیان این‌که شهرداری دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است، ارتباط با مردم را از جمله این ویژگی‌ها عنوان کرد و بیان داشت: هیچ خانواده و گروهی نیست که با برنامه‌های شهرداری سر و کار نداشته باشند.

 

این مرجع تقلید تأکید کرد: مسؤولیت شهرداری‌ها بسیار سنگین است و ما معتقدیم که مسؤولیت آنها در دو بخش ساخت ظاهری و ساخت باطنی شهر است؛ اگر جنبه‌های باطنی درست نشود، مردم همکاری لازم برای ساخت‌های ظاهری نیز نخواهند داشت.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که از سوی شهرداری تهران نسبت به بازسازی معنوی شهر قدم‌های خوبی برداشته شده است، اظهار داشت: شما نیز تا جایی که امکان دارد آن برنامه ها را دنبال کنید.

 

وی تصریح کرد: افتخار نیست که شهری از نظر ظاهری آباد باشد، ولی جوانان آن گرفتار مواد مخدر و دیگر مشکلات اخلاقی باشند؛ البته مسائل فرهنگی شهر بر عهده گروه‌های زیادی است، ولی شهرداری نیز سهم بسیار مهمی دارد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت نیز خاطرنشان کرد: اگر در برخی هزینه‌ها صرفه جویی شود، می‌توان هزینه‌های فرهنگی شهر را بالا برد و تعادل میان جنبه‌های ظاهری و باطنی ایجاد کرد.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر رسیدگی شهرداری به مناطق محروم تأکید کرد: نباید به اقشار ضعیف و کم درآمد فشار آورد، بلکه باید هزینه‌ها از سوی افراد غنی تأمین شود؛ در گرفتن جریمه‌ها نیز باید شرایط فرد را در نظر گرفت.

 

وی یادآور شد: دلسوزی و عمل به قانون هر دو مطالب جدایی هستند؛ باید نسبت به اقشار ضعیف دلسوزی نیز داشت.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که در ساخت، سازها و رفع مشکلات شهری باید اولویت‌ها را در نظر گرفت، عنوان کرد: کارهای خوبی در شهر قم صورت گرفته است، ولی باید عدالت اجتماعی نیز در مناطق مختلف شهر رعایت شود.

 

وی با انتقاد از برخی نگاه های محلی و منطقه ای نمایندگان که سبب غفلت از توجه به مشکلات اساسی کشور می شود، تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود افرادی به سبب تعلق داشتن به منطقه خاصی فشار می‌آورند که اولویت‌ها برای منطقه آنها باشد؛ ‌نباید تسلیم این فشارها شد، بلکه عدالت و اعتدال را باید رعایت کرد.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خبررسانی درباره کارهای صورت گرفته و برنامه‌ها را یک ضرورت عنوان کرد و اظهار داشت: با اطلاع رسانی باید مردم را توجیه کرد تا همکاری خوبی با شهرداری داشته باشند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تأکید کرد: خوشبختانه نظافت شهر مورد نظر قرار می‌گیرد، ولی باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری در تمام مناطق به ویژه اطراف حرم صورت گیرد؛ شهر مقدس قم اکنون بزرگترین پایگاه علمی تشیع و خاستگاه انقلاب اسلامی است که باید در حفظ و نگهداری آن توجه ویژه‌ای داشت.

 

این مرجع تقلید با اشاره به سخنان رییس شورای شهر قم نسبت به حذف معافیت عوارض مراکز فرهنگی از سوی دولت اعتراض کرد و اظهار داشت: شهر مقدس قم یک مرکز فرهنگی مهم است که در آن مراکز فرهنگی مختلفی وجود دارد، این مراکز فرهنگی برای رساندن پیام شیعه تلاش می‌کنند که باید به آنها کمک کرد.

 

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر همکاری هر چه بیشتر مراکز و نهادهای شهر با یکدیگر بیان داشت: شهرداری قم باید کار فرهنگی بیشتری در شهر انجام دهد، تاکنون کارهای صورت گرفته است ولی درباره شهر قم بیش از اینها انتظار می رود. /993/پ201/ج

ارسال نظرات