۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۴۴۸۹۴

مدیران کاروان‌های حج آذربایجان‌شرقی گردهم آمدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی گفت: این‌که نام‌نویسی زائران حج تمتع 94 استان از سامانه رزرو حج تمتع 94 و به صورت اینترنتی و حضوری آغاز شده است.
حج و زيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع مدیران کاروان‌های حج و عمره استان با اشاره به تأکید اسلام بر خدمت به زائران بیت الله الحرام اظهار داشت: در برخی روایات آمده که ارزش و ثواب خدمت به خلق خدا بسیار بالاتر از اعمال عبادی نظیر حج و عمره است.


وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرماید؛ هرکس خانه خدا را طواف کند خداوند شش هزار حسنه برای او می نویسد و شش هزار گناه از او می بخشد و شش هزار درجه به وی عطا می کند و شش هزار حاجت او را برآورده می سازد. سپس فرمود گره گشائی از کار یک مومن، 10 برابر این طواف فضیلت دارد.


روحی خاطرنشان کرد: همانطور که ترک رابطه با خداوند، به ویژه ترک نماز مذموم است و انسان را جهنمی می کند، ترک رابطه با مردم و خودداری از انفاق و خدمت به خلق خدا نیز مورد نکوهش شدید قرآن و عترت واقع شده و سرانجام آن جهنم و عذاب های آن است.


مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی افزود: کسانی که به حج و
عمره مشرف می شوند؛ مهمان خدا هستند، بدیهی است که صاحبخانه بذل و کرم خود را دریغ نمی کند، امام صادق(ع) می فرماید: حجاج هنگام بازگشت سه دسته اند، عده ای از آتش دوزخ نجات می یابند، عده ای از گناهان خود خارج می گردند همانند روزی که از مادر متولد شده اند، و عده ای خانواده و مالشان محفوظ می ماند و این کمترین بهره ای است که حاجی ها می برند.


وی با بیان این‌که نام‌نویسی زائران حج تمتع 94 استان از سامانه رزرو حج تمتع 94 و بصورت اینترنتی و حضوری آغاز شده است، گفت:  حضور در سرزمین وحی، توفیق بزرگ الهی است که متأسفانه به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد؛ هنوز عاشقان حضرتش سال‌هاست که در انتظار اعزام قرار دارند.


روحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در چند سال گذشته سهمیه عمره دانش آموزی در مقایسه با سال‌های گذشته9 کاهش یافته است، گفت: اثرات تربیتی عمره در طول عمر ماندگار و تعیین کننده است و به طور قطع برکات این سفر معنوی در طول عمر انسان قابل مشاهده خواهد بود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات