۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۴۴۹۲۵
وزیر راه و شهرسازی:

سیاست اصلی مذاکرات، گفتمان منطقی و دفاع از حقوق ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ وزیر راه و شهرسازی در نشست اداری شهرستان نجف آباد که در سفر استانی ریاست جمهور برپا شد، با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای و رسیدن سیاست پایدار در منطقه و جهان گفت: سیاست اصلی در بحث مذاکرات هسته ای در درجه اول دفاع از حقوق ملت ایران براساس گفتمان و منطق است.
وزير راه و شهرسازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نجف آباد که در محل فرهنگسرای خارون برگزار شد، امنیت و اقتدار ملت را در سایه ایمان، اعتدال و فرمانبری مقام معظم رهبری بیان کرد .

 

وی در ادامه بیان داشت: با وجود وضعیت تحریم تحمیلی کشور از یک سو و دسیسه های دشمن در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از سوی دیگر این کشور دارای چنان آرامش و امنیتی است که در کوتاه ترین مدت شکاف های موجود را از میان خواهد برد.

 

وزیر راه و شهرسازی پیرامون مذاکرات هسته ای گفت: زبان امروز ملت ایران برای رسیدن به اهداف برحق خود زبان اسلحه و زور نیست و برای رسیدن به یک سطح پایدار در منطقه و جهان تنها براساس منطق و گفتمان پیش خواهیم رفت.

 

وی در ادامه بیان داشت:‌ کارشکنی های نیروی های صهیونیست در بحث مذاکرات نخواهد توانست ما را از اهداف خود دور کند و ما هیچ گاه از حقوق اصلی ملت ایران عقب نخواهیم نشست و سیاست اصلی ما در بحث مذاکرات جلب افکار خردمندان جهان با منطق و گفتمان قوی است.

 

آخوندی دسترسی به بازارهای جهانی را از دیگر ضروریات در بحث توسعه بیان کرد و افزود: ملتی که بخش اعظمش را قشر جوان تشکیل می دهد بدون دسترسی به افکار عمومی در سطح جهان و ارتباط با ملت های بزرگ نخواهد توانست به بالندگی لازم دست پیدا کند.

 

وی در ادامه افزود: همان گونه که امام خمینی در سخنانشان فرمودند که باید این انقلاب از مرزهای ایران فراتر رود وگرنه در درون خفه خواهد شد و منظور امام، ارائه یک نمونه برای مدیریت شرافتمندانه براساس مبانی اسلامی برای ملت ها بود، اکنون ما باید در این راه پیش از هر زمان دیگر آماده باشیم. 

 

وزیر راه و شهرسازی تجارت را یکی از راه های انتقال دین اسلام به دیگر کشورهای جهان بیان داشت و گفت: یکی از راه های توسعه اسلام در کشورهایی چون هند و چین، توسعه تجارت و اقتصاد بوده است و ما اکنون نیازمند رسیدن به یک امنیت اقتصادی پایدار در سطح جهان برای مقابله با دشمنان هستیم.

 

وی در ادامه افزود: از میان بردن خلل و شکاف های اقتصادی در سطح بین المللی از جمله اقدامات اولیه ریاست جمهوری بوده است و با نتایجی که از مذاکرات به دست می آوریم بتوانیم اندازه اقتصادی را به اندازه ای گسترش دهیم‌ که جوانان از طریق تولید و صنعت به بهترین زندگی برسند.

 

آخوندی درباره بحث یارانه ها نیز گفت: وابسته کردن یک ملت به یارانه و یک نوع توزیع پول از جانب دولت هیچگاه یک رفاه پایدار را برای آن ملت ایجاد نمی کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: آموزه های اسلام بر پایه تلاش و همت بنا شده است و ما باید با تولید کار و افزایش کیک اقتصادی ایران و خلق ثروت این چالش را از میان ببریم.

 

دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر هیأت دولت به استان اصفهان، با حضور در شهرستان نجف آباد از دو طرح استخر ولایت و زیرگذر دانشگاه آزاد بهره برداری و چند طرح را مورد بازدید قرار داد. /1306/پ202/ب6

ارسال نظرات