۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۲۴۴۹۳۷
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

رییس جمهور به خوبی می داند غرب قابل اعتماد نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تلاش دولت در مذاکرات با کشورهای غربی گفت: رییس جمهور می داند به کشورهای غربی نمی توان اعتماد کرد و قرار نیست که رابطه دوستی بین دشمنان و کشور ما برقرار شود.
آيت الله طباطبايي نژاد ديدار رييس جمهور با علما،فضلاء و طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان امشب در دیدار رییس جمهور با طلاب، روحانیون و علمای حوزه علمیه اصفهانٰ با اشاره به مرکز مدیریت مستقل حوزه علمیه اصفهان، گفت: از دوران مدیریت بنده در حوزه علمیه اصفهان جمعیت طلاب از 3 هزار نفر به حدود ده هزار نفر طلبه خواهر و برادر رسیده است.           

 

وی با اشاره به لزوم افزایش مدارس علمیه اصفهان، به علت افزایش جمعیت طلاب تصریح کرد: 23 مدرسه علمیه در اصفهان باقی مانده بود که در این میان تقریبا تمام آنها نیازمند ترمیم و بازسازی بودند که با هزینه های بسیار این موضوع انجام شد، حدود 20 مدرسه در شهرستان های استان اصفهان وجود داشت که نیازمند بازسازی بود و برخی مدارس را نیز در شهرستان ها و در شهر اصفهان بنا کردیم.

 

مدیر حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به استقبال جوانان اصفهان از حوزه علمیه و ورود به حوزه بیان کرد: دولت های قبلی بودجه هایی را به حوزه علمیه اختصاص داده بودند و در دولت تدبیر و امید ردیف بودجه به حوزه علمیه اختصاص یافت که موجب امیدواری حوزه شده است.

 

امام جمعه اصفهان با بیان این که نیازمند تٱمین شهریه طلاب نیستیم افزود: در پاکستان جمعیت بسیاری مبلغ وهابیت وجود دارد، اما این موضوع در حالی است که در کشور ما جمعیت طلاب و روحانیون کشور به صد هزار نفر نمی رسد.

 

وی ادامه داد: نیاز به روحانی در سطح جامعه ما و جامعه جهانی بسیار محسوس است، طلاب و روحانیون و اساتید حوزه هرگز اعتراضی به کمبود مسائل مالی ندارند، ولی لازم است که دولت به مشکلات آنها توجه کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به حقوق 150 هزار تومانی ائمه جمعه تصریح کرد: واقعا کشور به ائمه جمعه نیاز دارد، چرا که دفاتر ائمه جمعه محلی است که مردم برای معضلات و مشکلات خود به آن مراجعه می کنند و متٱسفانه در همه دولت ها کار روحانی فرهنگی محسوب نمی شود، اما ورزش و مسائلی از این دست فرهنگی محسوب می شود.

 

وی ضمن تٱکید بر اهمیت پرداختن به روحانیت و مشکلات فرهنگی کشور گفت: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه کرد مشکلات هزینه های مساجد است، چرا باید هزینه های آب و برق و گاز برای مساجد مشکلاتی پیش بیاورد و لازم است که به این موضوع اهمیت داده شود.

 

مدیر حوزه های علمیه اصفهان طرح هدفمندی یارانه ها را مفید ارزیابی و خاطر نشان کرد: دولت قبلی با پایین آوردن ارزش پول موجب مشکلاتی برای کشور شد ولی دولت تدبیر و امید با جلوگیری از تولید پول بی پشتوانه مانع از افت ارزش پول کشور شد ولی هنوز هم به خاطر کسری های بودجه و مالی مجبور می شود تا از بودجه های ارگان ها و نهادهای مهم کسر کند و همین مسٱله هم می تواند مشکلات متعددی را در پی داشته باشد.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به پایین آمدن قیمت نفت و مشکلاتی که برای کشور در پی دارد تصریح کرد: رییس جمهور به خوبی می داند که نمی توان به دشمنان اعتماد کرد و هرگز هم قرار نیست رابطه دوستانه بین ما و غرب برقرار بشود، معتقد هستم قدرت منطق ایران در برابر کشورهای قدرتمند غربی که در سطح جهانی که برترین حقوقدانان را برخوردار هستند به اثبات رسید.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان با اشاره به بی طرفی خود و عدم جانب داری از دولت ها و لزوم تبعیت همگانی از ولایت فقیه ابراز کرد: بانک ها ضربه زیادی به اقتصاد دولت می زنند، باید جلوی بالا رفتن سودهای بانکی و فراهم شدن زمینه برای سوء استفاده و کلاهبرداری و دزدی از این طریق گرفته شود./1304/پ202/ج   

ارسال نظرات