۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۴۴۹۷۶
امام جمعه بندرعباس:

شکرانه انقلاب تولید داخلی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس با اشاره به انقلاب به عنوان یکی از نعمت های الهی به ملت، گفت: شکر انقلاب تولید داخلی، کسب علم و استقلال است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس شامگاه 15 بهمن ماه در مراسم ویژه گرامیداشت ایام الله دهه  فجر حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: یکی از اصولی که خداوند با قاطعیت در قرآن بیان فرموده است، مسأله شکرگزاری است که سبب افزایش نعمت شده و کفران نعمت نیز باعث از بین رفتن آن و عذاب انسان می شود.


وی با بیان این که شکر بر سه قسم؛ قلبی، زبانی و عملی است، تصریح کرد: شکر قلبی این است که انسان از عمق جان، از درون دل و قلبش بپذیرد هرآنچه دارد از آن خداست، شکر زبانی بر زبان جاری کردن همین موضوع که پذیرفته است و شکرگزاری عملی نیز استفاده صحیح و درست از نعمات الهی است.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: ما در میدان شکر قلبی و زبانی معمولا خوب عمل می کنیم در شگرگزاری با این که معتقدیم  هرآنچه نعمت داری از آن خداست و بر لسان هم جاری می کنیم و اما در مقام عمل کوتاهی می کنیم زیرا در بسیاری از موارد علم صحیح و درست استفاده  کردن از نعمات الهی را نداریم.


انقلاب نعمت کوچکی نیست


آیت الله نعیم آبادی با بیان این که انقلاب یک نعمت الهی است، خطاب به جوانان سابق این نظام گفت: به جوانان و نسل امروز که آن دوران را به چشم ندیدند، بگویید که قبل از انقلاب رادیو و تلویزیون تنها یک برنامه مذهبی  داشت که آن هم فقط شب های جمعه پخش می شد در حالی که امروز شاهد شبکه های بسیار رادیویی و تلویزیونی مذهبی هستید که در تمام ساعات شبانه روز در آن ها برنامه های مفیدی چون تلاوت قرآن، تفسیر قرآن کریم، بیانات رهبر انقلاب و امام راحل و درس زندگی در قالب برنامه های متعدد تبیین می شود.


امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: به طور فرض اگر تنها فایده و دستاورد انقلاب را اجرای این برنامه های دینی از صدا و سیما بدانیم. آیا نعمت کوچکی است؟ آیا نیاز به شکرگزاری ندارد؟ در زمان رژیم پهلوی هرکس پنج حاجی معرفی می کرد خودش رایگان به حج می رفت، اما امروز با ثبت نام بی شمار برای زیارت خدا، تا 17 سال دیگر خبری از ثبت وجود ندارد.


دستاوردهای انقلاب


وی به دیگر دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و افزود: قدیم در هر ده یا روستا نهایت دو نفر کربلایی وجود داشت در حالی که تنها اربعین امسال یک و نیم میلیون نفر کربلایی شدند. امروز ما «مشهدی» نام نداریم زیرا سفر به مشهد و زیارت امام رضا(ع) آسان شده است ولی سابق مشهد رفته ها را به طور مثال مشهدی قاسم یا مشهدی حسین می نامیدند.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: در بعد مادی آبادانی شهرها و آسفالت جاده ها و در بعد معنوی وجود 54 هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران که تا قبل از انقلاب اصلا وجود نداشت و حوزه علمیه برادران افزون بر قم در سایر شهرهای کشور هم به وجود آمد.


وی اظهار کرد: قبل از انقلاب پزشک های ما هندی و بنگلادشی بودند و متخصص نداشتیم اما امروز وجود متخصص و فوق متخصصان پزشکی فراوان در سراسر کشور، مملکت ما را محور پزشکان منطقه ساخته است.


آیت الله نعیم آبادی با بیان این که از همان ابتدا ما در کشور انقلاب بحران داشتیم، تصریح کرد: آمریکا پول ما را بلوکه کرد و هنوز از آمریکا طلب داریم زیرا به محض روی کار آمدن دولت جدید حساب های ما را در بانک های خود بستند که پولتان را نمی دهیم.


وی افزود: آن ها در همه امور ما چون انرژی هسته ای دخالت می کنند و می خواهند انرژی هسته ای را در ایران به نفع خودشان به کار بندیم که نه رهبر انقلاب و نه مردم اجازه این کار را نمی دهند.


شکرانه انقلاب تولید داخلی است


امام جمعه بندر عباس با اشاره به «انقلاب» به عنوان یکی از نعمت های ما افزود: شکر انقلاب کسب علم و استقلال است؛ اگر کوه شناس، دریاشناس و قبل از غرب اتم شناس شده بودیم امروز لازم نبود گوشت از استرلیا وارد کنیم، لازم نبود تخم مرغ، سجاده نماز و حتی سنگ قبر از چین وارد کنیم.


آیت الله نعیم آبادی خاطرنشان کرد: آنچه ما را در شکر عملی انقلاب گرفتار کرده مسأله فرهنگ و اقتصاد است؛ اگر  اقتصاد و فرهنگ مملکت اصلاح شود همه چیز درست می شود.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: کمیت ما در شکرگزاری عملی انقلاب لنگ است زیرا فرزندان ما راضی به اشتغال در عرصه هایی چون سنگ تراشی نیستند در حالی که چینی ها به ما سنگ می دهند و پول می گیرند.


ضرورت تبیین ارتباط علم و کار


وی با اشاره به وضعیت اقتصاد تصریح کرد: دلیل این که با وجود 18 میلیون فارغ التحصیل هنوز گندم، برنج، گوشت و تخم مرغ وارد کنیم ضعف در دانشگاه ها است؛ زیرا در دانشگاه ها بین علم و کار رابطه ای تعریف نشده است؛ دیروز بیل بود و قلم نبود؛ مردم بر اساس تجربه گاهی هم با خطا کشاورزی می کردند. امروز قلم هست و بیل نیست.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: متأسفانه جوانان امروز برای کار درس نمی خوانند بلکه برای میز سراغ کسب علم می روند، جوانان تحصیل کرده امروز باید بیل را بردارند، سراغ کار و تولید بروند زیرا علم برای تسلّط بر طبیعت است نه فرار از طبیعت.


آیت الله نعیم آبادی با اشاره به این که اگر هدف از کسب علم اشتغال باشد اهانت به علم است، افزود: علمی ارزشمند است که هدف آن ارتباط با مبانی دینی، داشتن زندگی خداگونه، رعایت وظیفه مادری یا پدری خود باشد.


وی با بیان این که امروز 78 درصد بودجه مملکت صرف حقوق و درآمد نیروهای دولتی می شود، اذعان کرد: یک دانشگاهی فقط 28 میلیارد تومان حقوق نیروهایش است، در ابتدای دولت جدید استانداری یک استانی ابراز نیاز به 500 نیرو کرد و امروز هزار و 500 نیرو پشت هزار و پانصد میز مشغول کارند؛ حالا با این وضعیت باز هم میز اضافه کنیم؟ مگر ایران کشور میزستان است، ایران که سرزمین دلیرستان است.


آیت الله نعیم آبادی شکرانه انقلاب را تولید داخلی دانست و متذکر شد: چرا از بیل هراس داریم چرا دست به بیل نشدیم که دست به سوی دنیا دراز نکنیم؛ همان کشورهای صنعتی که به ما گوشت و گندم می فروشند، فرزندانشان دامدارند که گوشت تولید می کنند فرزندانشان کشاورزند که گندم تولید می کنند.


امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: دائم داد از مشکل اشتغال جوانان و بی کاری می زنیم، با این شرایط چگونه سه میلیون نفر افغانستانی در کشور بی کار نیستند، پس مشکل ما جای دیگری است.


وی در بخش  پایانی سخنان خود به مسأله فرهنگ اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی خیابان را با سطل زباله منزلشان اشتباه گرفته و زباله های خود، ته سیگار، آب دهان و... را به خیابان می اندازند که سبب آلوده و زشت شدن محیط زیست می شود این تنها یک نمونه از نبود فرهنگ بود./1308/پ201/ب4

ارسال نظرات