۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۴۵۰۰۹
مسؤول زکات شهرستان کاشان:

پرداخت زکات عدالت اجتماعی را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول زکات شهرستان کاشان گفت: پرداخت زکات سبب خواهد تا توزیع صحیح ثروت، عدالت اجتماعی و عدم فاصله طبقاتی در جامعه فراهم شود.
حجت الاسلام يونس دهقاني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان،  حجت الاسلام یونس دهقانی مسؤول زکات شهرستان کاشان صبح امروز پنجشنبه در مراسم پلاک کوبی شجره طیبه ‹‹زکات مستحبی›› در شهر مشکات کاشان گفت: با وجود این که پرداخت زکات در شهرستان کاشان در سال های گذشته افزایش داشته است اما هنوز جایگاه شهرستان کاشان در این فریضه جایگاه قابل قبولی که در شأن این شهرستان باشد، نیست.

 

وی طرح شجره طیبه را طرح پر خیر و برکت دانست و با بیان مصادیق و خاطرات مربوط به آثار و برکات این طرح در شهرستانهای مختلف، اظهار امیدواری کرد که این طرح با فرهنگ سازی بیشتر فراگیر شود.

 

حجت الاسلام یونس دهقانی با اشاره به این که پرداخت زکات موجب افزایش سرمایه و برکت برای پرداخت کننده زکات و جامعه می شود، گفت: پرداخت زکات سبب خواهد تا توزیع صحیح ثروت، عدالت اجتماعی و عدم فاصله طبقاتی در جامعه فراهم شود.

 

به گفته وی، فرهنگ پرداخت زکات را می توان با زبان ساده و استفاده از آیات، روایات و انجام فعالیت‌های هنری و تصویری در جامعه نهادینه کرد.

 

مسؤول زکات شهرستان کاشان، در ادامه با اشاره به استقبال باغ داران شهر مشکات در طرح شجره طیبه و ثمره طیبه گفت: باغ داران شهر مشکات کاشان با شرکت در این طرح که اختصاص محصول درخت میوه و شجره طیبه درخت میوه برای چند سال معین و یا مادام العمر به زکات است محصولات باغی را خود را بیمه کردند.

 

حجت الاسلام دهقانی در ادامه یادآورشد: باغداران شهر مشکات کاشان در بهمن ماه امسال 70 اصله درخت میوه  درخت شامل انار و گیلاس و... را جهت شرکت در طرح شجره طیبه در نظر گرفتند و نیت کردند درآمد این درختان به عنوان زکات مستحبی جهت هزینه برای محرومین شهر، امور قرآنی و فرهنگی پرداخت شود.

 

وی افزود: تاکنون مالکین باغات شهرستان کاشان ددر دوبخش برزک و مرکزی، حدود 320 اصله درخت سیب، به، بادام، گلابی، گردو، انار، گیلاس و .... و حدود 350 بوته گل محمدی را در این طرح در نظر گرفته و نیت کرده اند که محصولات آن برای رفع نیاز محرومان و اجرای پروژه های عام المنفعه عمرانی و فرهنگی هزینه کنند.

 

مسؤول زکات شهرستان کاشان در ادامه از جمع آوری 11 میلیارد و 669 میلیون ریال زکات در شهرستان کاشان خبرداد.

 

حجت الاسلام دهقانی گفت: این میزان زکات از ابتدای سال جاری تا 12 بهمن سال 93 از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان جمع آوری شده است.

 

وی افزود: مبلغ 5 میلیارد ریال از 11 میلیارد و 669 میلیون ریال زکات جمع آوری شده در شهرستان کاشان، سهم محرومین برای ساخت مسکن برای نیازمندان هزینه شده است.

 

حجت الاسلام دهقانی یادآور شد: بالغ بر 6 میلیارد و 669 میلیون ریال نیز برای اجرای پروژه های عام المنفعه شامل، ساخت مسجد، خانه عالم، حسینیه، کتابخانه، اصلاح شبکه آبرسانی روستایی، ترمیم قنات، مرمت جاده بین مزارع روستایی، توسعه امامزادگان(ع) و مجتمع فرهنگی شهدای گمنام شهرستان کاشان هزینه شده است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات