۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۴۵۰۱۳
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

توسعه زیرساخت‌ها در بستر فرهنگ دینی سبب پویایی اقتصاد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: برای رسیدن به یک اقتصاد با رشد بالا و پویا نیاز به توسعه زیرساخت‌ها، طراحی دانش بنیان، مدیریت علمی و جهادی در بخش تولید و تبدیل، استفاده از نوآوری‌های نوین و مدیریت نوین بازرگانی به ویژه در عرصه تجارت الکترونیک و در بستر فرهنگ دینی داریم.
صفايي بوشهري، نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در بازدید از اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گفت: اگر بخواهیم بندر بوشهر را به عنوان بندر بین‌المللی مطرح کنیم، باید توسعه زیرساخت‌های کرانه ی و پس کرانه ی را با نگاه علمی مدیریت کنیم.

 
وی با بیان اینکه در اقتصاد بین‌المللی بالاترین رشد اقتصادی مربوط به اقتصاد کرانه ی است افزود: اقتصاد کرانه  دارای بالاترین شاخص تولید ناخالص ملی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در برخی از کشورها نظیر ویتنام 50 در صد از تولید ناخالص ملی خود را از طریق اقتصاد کرانه تامین می کنند، بیان داشت: تولید ناخالص ملی اقتصاد کرانه ای در ایران کمتر از 2/07 در صد و بوشهر کمتر از 2 در صد است و این نشان از آن دارد که ما از اقتصاد کرانه ی به درستی استفاده نکرده‌ایم.
 
امام جمعه بوشهر گفت: در اقتصاد کرانه تمامی ابعاد اقتصاد و ظرفیت‌های یک جغرافیا بررسی شده و مطابق با آن ظرفیت‌ها به تولید مستقیم ظرفیت‌ها اقدام کرده و همچنین از سوی صنایع تبدیلی به ارزش افزوده آن کشور افزوده می‌شود.
 
وی ادامه داد: برای رسیدن به یک اقتصاد با رشد بالا و پویا نیاز به توسعه زیرساخت‌ها، طراحی دانش بنیان، مدیریت علمی و جهادی در بخش تولید و تبدیل، استفاده از نوآوری‌های نوین و مدیریت نوین بازرگانی به ویژه در عرصه تجارت الکترونیک و در بستر فرهنگ دینی داریم.
 
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه هرچه به سمت مدیریت‌های نوین و استفاده از فناوری‌های جدید در این عرصه برویم قطعاً پیشرفت بهتری حاصل خواهد شد افزود: باید اقتصاد ایران به سمتی برود که جامعه اقتصاد بین‌الملل در حوزه خلیج فارس به جای گرایش به سمت کشورهای عربی به سمت ایران گرایش پیدا کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان تاکید کرد: باید نگاه های کوتاه بینانه در عرصه اقتصاد استان بوشهر از بین برود و همه کارها باید با افق‌های جهانی و با نگاه مقام معظم رهبری طراحی شود./846/د102/ب4
ارسال نظرات