۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۴۵۰۲۲

طلاب مرکز جامعه المصطفی تبریز با آیت الله شبستری دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ طلاب خارجی مشغول به تحصیل در مرکز جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کردند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در دیدار با طلاب خارجی جامعه المصطفی تبریز، با تبریک دهه فجر اظهار داشت: اگر شما طلاب جوان دوران انقلاب اسلامی را درک نکردید؛ اما درباره آن ایام و برکات انقلاب شکوهمند ایران اسلامی بارها شنیده و خوانده اید،این انقلاب حقیقتا از الطاف خاصه پروردگار متعال و کوثر بود و باید در حفظ، حراست و صدور آن مجدانه سعی و تلاش کرد.

 

وی با اشاره به سوره کوثر و اعطای کوثر از سوی خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلامی(ص)، افزود: پرودگار متعال به خاطر شکرانه نعمت کوثر به پیامبر اکرم(ص) وی را امر به اقامه نماز و ذبح قربانی کرد و این سوره موجب تسلی خاطر پیامبر اکرم(ص) گردید.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که کوثر به معنی خیر کثیر است، افزود: مفسرین در رابطه با خیر کثیر بحث های مفصلی کرده اند و برخی منظور از آن را قرآن کریم دانسته اند و برخی دیگر نعمت ایمان را، اما بیشتر مفسرین بر این باورند که منظور از کوثر و خیر کثیر در این سوره عبارت است از حضرت فاطمه زهرا(س) چرا که سخنان، کردار و رفتار و تمام زندگی ایشان خیر کثیر بوده و از ذریه ایشان ائمه اطهار متولد شده‌اند و خداوند متعال به سبب این ذریه طیب و طاهر دین خود را احیا کرده است.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: در دوران غیبت حضرت حجت(عج) نیز شخصیت هایی مثل امام امت و امام خامنه ای نیز که هر دو بزرگوار از ذریه های حضرت زهرا(س) هستند در ادامه حرکت انبیاء و ائمه اطهار(ع) دین خدا را احیا می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نه تنها ایران را رهبری می کنند، بلکه ولی امر مسلمین جهان بوده و تمامی مسلمانان جهان را رهبری می نمایند و امروزه بیداری اسلامی و حرکت های اسلامی در منطقه به برکت رهبری و مدیریت ایشان است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به یقین مردم ایران اسلامی به ویژه مردم غیور و ولایت‌مدار آذربایجان با حضور گسترده و باشکوه در برنامه‌های دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن وفاداری خود به امام، ولایت و پاسداری از خون شهیدان را نشان داده و مشت محکمی بر دهان مستکبران و کسانی که با ‌آمریکا و رژیم صهیونیستی همفکر هستند و سخنان آنان را در داخل مطرح ‌می‌کنند، خواهند زد.

 

آیت الله شبستری تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز غربی‌ها و استکبار با دسیسه و توطئه‌های مختلف در تلاش هستند انقلاب اسلامی ایران را ساقط کنند که به فضل الهی و با تدابیر و مدیریت و بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم ناموفق بوده اند./935/پ202/ب

ارسال نظرات