۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۴۵۰۲۹
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران:

برخی از مسؤولان توانایی دفاع از ارزش های اسلام را ندارند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: در حوادث اخیر و بعد از پیام رهبرانقلاب جایگاه برخی چهره های مطرح در داخل کشور برای مردم روشن شد و مردم فهمیدند که این افراد توانایی دفاع از دین را ندارند.
فؤاد ايزدي کارشناس مسائل آمريکا
فؤاد ایزدی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهانت های مجله فرانسوی شارلی ابدو اظهار داشت: دولت های غربی هرازگاهی بهانه ای پیدا می کنند و با استفاده از ابزار رسانه ای که در اختیار دارند، هجمه ای را نسبت به مسلمانان سازماندهی می کنند. بنابر این بحث اتفاقات اخیر فرانسه، ایستگاهی است در مسیر اسلام ستیزی که سالیان متمادی در کشورهای غربی دنبال می شود.
 
وی ادامه داد: غربی ها برای اسلام ستیزی به ایجاد یک تصویر بسیار منفی نسبت به مسلمانان نیاز دارند و از فرصت هایی که پیش می آید نهایت استفاده را می برند تا به اهداف پلید خود دست پیدا کنند. لذا اینگونه کارهای غرب جای تعجب ندارد و بحث جدیدی نیست.
 
ایزدی گفت: مسأله ای که در این قضیه جای تعجب دارد، برخورد طرف مقابل است که این امر در داخل کشور ما با پیام رهبری که بسیار تأثیرگذار بود مواجه شد، اما درباره مسؤولان دولت نه‌تنها حرکت خاصی ایجاد نشد، بلکه سفری که وزیر امور خارجه به پاریس داشت، به نوعی شأن اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سؤال برد.
 
وی یادآور شد: اتفاقی که در فرانسه رخ داد، جایگاه بسیاری از افراد را مشخص کرد؛ جایگاه رهبری جایگاه بسیار تأثیرگذاری است که اسلام ناب محمدی(ص) را با بیاناتشان برای جهانیان منتشر کردند، همچنین جایگاه برخی چهره های مطرح در داخل کشور برای مردم روشن شد و مردم فهمیدند که این افراد توانایی دفاع از دین را ندارند.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر لزوم عکس العمل جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهانت به مقدسات مسلمانان، خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی باید عکس العمل جدی در این زمینه داشته باشند. این واکنش نه تنها ضرری در روند مذاکرات ندارد، بلکه نشان دهنده این است که دولت ما اسلامی بوده و از مقدسات مردمش عبور نخواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه غرب در حال حاضر فکر می کند که تحریم علیه ایران نتیجه داده است، تصریح کرد: آن ها تفکرشان این است که ایران در برابر فشار تحریم ها مقاومتش را از دست داده و به همین دلیل در برابر اقدامات بی شرمانه آن ها سکوت کرده است و بر همین اساس دشمنان ما جرأت پیدا می کنند تا فشارهای خود را افزایش دهند.
 
ایزدی در ادامه گفت: هدف غرب از این بازی ها این است که اسلام را به دو دسته تقسیم بندی کند که این دو دسته به اسلامی که حامی تروریسم و سلفی بوده و اسلام آمریکایی تقسیم می شود؛ این دو دسته خارج از اسلام ناب محمدی(ص) بوده و باید در برابر این هدف شوم دشمنان اسلام ایستادگی کرد./ 806/ت302/ش
ارسال نظرات