۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۴۵۰۳۱
حجت الاسلام اشکوری:

انقلاب اسلامی عزت ملی را به مردم بازگرداند/ تقویت عزت ملی بر استقلال سیاسی کشور می‌افزاید

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام اشکوری مهم‌ترین ثمره انقلاب را تغییر ذلت اجتماعی به عزت ملی دانست و گفت: هر اندازه عزت ملی تقویت شود استقلال سیاسی ایران بیشتر مورد تأیید قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام اشکوري

حجت‏الاسلام مجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت پرداختن به دستاورد‏های انقلاب اسلامی گفت: برای ارزیابی درست و صحیح یک جریان باید دستاورد‏های آن را با در نظر گرفتن سابقه تاریخی، موانع و سرمایه‏های آن قیاس کرد تا بتوان حکمی واقعی و معقول برای آن در نظر گرفت.

 

وی در ادامه افزود: از مهم‏ترین دستاورد‏های انقلاب ایجاد یک تغییر انفسی در جامعه ایران است، که از آن می‏توان به تغییر ذلت اجتماعی به عزت ملی تعبیر کرد، و هر چه قدر این عزت ملی در چارچوب‏های مختلف بیشتر شود استقلال سیاسی ایران بیشتر مورد تأیید قرار می‏گیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به صفات محمدرضا و اشرف پهلوی خاطرنشان کرد: به طور مثال 50 سال پیش ملت ایران حکومت افرادی مانند اشرف پهلوی را برخود پذیرفته بودند اما یک تغییر انفسی از سوی امام خمینی(ره) در جامعه مردم را به سطحی از شأنیت انسانی رسانده که حکومت این افراد را در شأن خود نمی‏داند و بنابراین دست به انقلاب زد که این همان عزت ملی ست.

 

وی با اشاره به کمبود‏ها و کاستی‏های اقتصادی و فرهنگی در جامعه تصریح کرد: امروز که سطح تفکر و شأنیت انسانی جامعه ایران به مراتب افزایش یافته مردم فاصله طبقاتی، فقر و فرهنگ ناقص و لنگ را نمی‏تواند بپذیرد و در شأن خود نمی‏دانند بنابراین در پی حل این معضلات بر می‏آیند.

 

این استاد دانشگاه انقلاب اسلامی را یک جریان جهانی توصیف کرد و یادآور شد: استقلال کامل در هر زمینه‏ای منوط به صدور انقلاب به نقاط بیشتری در جهان است، هرچه قدر که انقلاب در جهان پذیرفته شود استقلال آن نیز بیشتر خواهد شد.

 

حجت‏الاسلام اشکوری انگیزه انقلاب مردم را کاملا دینی خواند و ابراز داشت: وقتی محل انتشار انقلاب‏ مساجد و حسینیه‏ها باشد و شعارها کاملا دینی و شهادت در بین مردم ارزش محسوب شود نشانگر انگیزه‏ای کاملا دینی در انقلاب است.

 

وی در پایان صدور انقلاب را از طریق نفوذ فرهنگی دانست و اظهار داشت: نفوذ فرهنگی انقلاب به معنای تمایل قلبی از طریق اقناع عقلی مردم جهان نسبت به ارزش‏ها و آرمان‏های انقلابی مبنی بر اسلام است، به همین علت اساس نظام به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی ملل جهان است./1329/ت302/ف

ارسال نظرات