۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۴۵۰۶۸
استاد حوزه علمیه قم:

روزی تمانی حکومت‌های طاغوت به برکت انقلاب از روی زمین محو می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که دهه فجر انقلاب اسلامی مصداق قرآنی آیات سوره فجر است، گفت: به برکت انقلاب روزی تمامی حکومت‌های طاغوتی در زمین محو شده و تمامی عالم در برابر شکوه و عظمت خداوند سجده خواهند کرد.
دهه فجر انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، پنج شنبه در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که دهه فجر مصداق قرآنی آیات سوره فجر است، گفت: دهه فجر یکی از مصداق 10 شبی است که خداوند در قرآن به آن سوگند یاد می‌کند.

 

وی افزود: فجر یا سپیده زمانی است که ظلمت شب شکافته می‌شود و پس ‌از آن طلوع خورشید و اذان صبح اتفاق می‌افتد و خداوند به خاطر اهمیت فجر که پایان‌بخش نور به ظلمت است به فجر سوگند یاد می‌کند.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که خداوند در این سوره بیان می‌کند که فجر برای صاحبان خرد نشانه است و آن‌ها باید آگاه باشند همان‌طور که سپیده پس از ظلمت شب می‌آید طلوع نیکی و نور هم اتفاق خواهد افتاد و در پایان ظلمت شب برتری به خیر و نیکی اختصاص دارد.

 

خانم رانی زنجانی تصریح کرد: طلوع فجر انقلاب هم همان‌طور که در آیات سوره فجر بیان‌شده پس از ظلمت و اختناق حکومت پهلوی اتفاق افتاد و این فجر مانند فجر خورشید که ذره‌ذره پهنه آسمان را روشن می‌کند به ‌مرور زمان آسمان زمین را به حکومت عدل الهی اسلام روشن می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که اضافه بر این فجر زمانی است که تمام عالم به خدا سجده می‌کند، اظهار کرد: به برکت انقلاب روزی تمامی حکومت‌های طاغوتی در زمین محوشده و تمامی عالم در برابر شکوه و عظمت خداوند سجده خواهند کرد.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که ما وامدار فجر انقلاب هستیم، افزود: باید همان‌طور که در آیات قرآن و سوره فجر بیان‌شده به حدی انقلاب را تقویت کرده و پیام آن را در جهان گسترش دهیم که فجر انقلاب به فجر انقلاب اسلامی امام زمان (عج) منتقل شود.

 

خانم رانی زنجانی با بیان این‌که به عید قربان و عرفه هم فجر اطلاق می‌شود، ادامه داد: همان‌طور که در روز عرفه حجاج به شناخت خدا نائل‌آمده و پس‌ از آن در عید قربان به جهاد اکبر یعنی به جهاد با نفس می‌روند ما هم باید با جهاد با نفس زمینه انقلاب جهانی اسلام و بسترهای آن را فراهم کنیم.

 

وی با بیان این‌که فجر انقلاب اسلامی ایران عزت و اقتدار را به مسلمانان بازگرداند، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران مسلمانان را از مستضعفان زمین خارج کرد و آن‌ها را مایه اقتدار حکومت‌های الهی قرارداد و به حکومت‌های استکبار و طاغوتی نشان داد که با حکومت‌های الهی هم می‌توان برای بشریت امنیت و آزادی برقرار کرد و هدف حکومت دینی آزادی انسان از بند غیر از خداوند است./837/پ202/ف

 

 

ارسال نظرات