۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۴۵۰۷۷
حجت الاسلام حسینی‌نژاد:

ارتباط مستمر با مراجع تقلید از وظایف مهم مجمع نمایندگان طلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به تشریح وظایف این نهاد پرداخت و گفت: این مجمع با مراجع و بزرگان ارتباط مستمری دارد تا بتواند منویات ایشان را به طلاب منتقل کند.
حجت‌الاسلام حسيني‌نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی اکبر حسینی‌نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پنجشنبه در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی به تاریخچه‌ای از تأسیس این مجموعه پرداخت و اظهار داشت: 27 سال از تأسیس این مجمع گذشته است و هر 4 سال یک بار انتخاباتی برای مشخص شدن اعضای جدید برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این نهاد مورد حمایت ویژه رهبر معظم انقلاب است اما تأسیس آن به سال 61 بازمی‌گردد؛ زمانی که امام خمینی(ره) فرمان خود را به عنوان منشور روحانیت صادر کرد، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای فرمایشات ایشان این مجمع را تشکیل دارد؛ اعضای این مجمع از اساتید سطوح عالی، مدیران و معاونان مدارس منبری‌های برجسته هستند.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در تشریح اهم وظایف این مجمع، گفت: تشکیل 12 کمسیون که مأموریت اصلی آنها پیگیری اهداف حوزه‌های علمیه است، ارتباط با مراجع و بزرگان به منظور انتقال منویات آنها به طلاب و همچنین برای این‌که مشکلات و مسائلی که طلاب با آن مواجه هستند را به سمع و نظر ایشان برسانیم.

 

حجت الاسلام حسینی‌نژاد افزود: برگزاری جلساتی با طلاب به صورت ماهیانه تا به لحاظ سیاسی و اخلاقی موضع گیری‌های آنان را مدیریت کنیم، رصدهای اخلاقی، سیاسی و درسی طلاب منطقه خود برای جلوگیری از انحرفات سیاسی، پاسخ‌گویی به استعلاماتی که از سوی مرکز مدیریت و مراجع عظام تقلید به ما ارجاع داده می‌شود؛ اینها مجموعه‌ای از فعالیت‌های مهم این مجمع هستند.

 

وی به ارتباط تنگاتنگی که اعضای مجمع با نمایندگان ولی فقیه و مسؤولان حوزوی استان خود دارند، اشاره کرد و گفت: برای این‌که استان‌های موضع‌گیری هماهنگی با حوزه علمیه قم داشته باشند و به منظور تأمین بخشی از نیازهای آنها از جمله معرفی اساتید مجرب، این ارتباطات را به صورت مستمر داریم./928/پ202/ف

ارسال نظرات