۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۴۵۰۸۸
امام جمعه زنجان:

تحریم اقتصادی با ارتقای کیفیت تولید داخلی خنثی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: تحریم‌های ظالمانه دشمنان با تکیه بر توانایی های داخلی و ارتقای کیفیت کالای ایرانی خنثی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع مدیران گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی ایران دشمنان را وادار به تحریم‌های بی‌سابقه علیه نظام کرده است.

 


وی با بیان این‌که تحریم اقتصادی و کاهش سیاسی قیمت نفت هر یک به نوبه خود موجب تحکیم پایه‌های اقتصادی کشور و عدم وابستگی به در آمدهای نفتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب بسیاری از جوانان با مدیریت جهادی ناممکن ها را ممکن ساخته و توانستند ماندگارترین یادگارها را از خود بجا گذارند.

 


نماینده ولی فقیه در استان زنجان نگاه دین به مدیریت را نگاه دینامیکی در کنار نگاه مکانیکی عنوان کرد و افزود: دین اصلی ترین مسأله را انسان می داند، اما در کنار آن به ماده و وسیله نیز بی تفاوت نیست، بنابراین توسعه اقتصادی و ارتقای رفاه اجتماعی مورد تأکید اسلام نیز هست.

 


امام جمعه زنجان نهج البلاغه امیرالمومنین و عهدنامه مالک اشتر را کامل‌ترین سند دینی قابل استناد درباره مدیریت دانست و افزود: در این خطابه آن حضرت مدیریت را مسوولیتی می داند که امانتی در دست دارنده آن است و باید آن را حفظ و نگهداری و به صاحب بعدی اش تحویل دهد.

 


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تدبیر و آینده نگری را از ملزومات مدیریت موفق اعلام کرد و گفت: در مدیریت باید نسبت به منابع حساس بود و آینده نگری را به منظور تبدیل تهدید به رفصت مد نظر قرار داد، در شرایط فعلی بایستی با مدیریت جهادی برای مقابله با تحریم های و چالش ها برنامه ریزی کرد.

 


وی سرگرم شدن به موضوعات فرعی و سطحی و غافل شدن از اصل مسأله، بیهودگی، یاس و ناامیدی را از جمله مواردی دانست که مدیریت جهادی را تهدید می کنند و گفت: خودباوری، اعتماد به مدد الهی و تکیه بر ظرفیت های درونی از اصول مدیریت جهادی است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات