۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۴۵۱۸۰

همایش مشترک علمای شیعه و سنی در خراسان جنوبی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مشترک علمای شیعه و سنی با حضور بیش از 500 نفر در خراسان جنوبی برگزار شد.
همايش روحانيون شيعه و سني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، در این همایش بیش از 500 نفر از علمای شیعه و سنی حضور داشتند که با دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله اراکی به بحث و گفت‌وگو نشستند.

 

در این همایش نکات وحدت آمیز میان علمای شیعه و سنی مورد بحث قرار گرفت و برکنار گذاشتن اختلافات تأکید شد همچنین کارگروهای مختلفی در زمینه افزایش تقریب مذاهب اسلامی ایجاد شد و در آن‌ها نکات مشترک و اهداف اساسی موردنیاز برای وحدت مورد تأیید قرار گرفت.

 

همچنین در این همایش علمای اهل سنت و مولوی‌های خراسان جنوبی با آیت‌الله اراکی دیدار کردند.

 

این گزارش حاکیست دیدار طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت در خراسان جنوبی یکی دیگر از برنامه‌های این همایش بود.

 

در این همایش آیت‌الله اراکی، راهکارهای و مبانی لازم را برای تقریب مذاهب اسلامی و وحدت برای علمای شیعه و سنی توضیح داد و از آن‌ها خواستند برای افزایش وحدت در میان امت اسلامی این نکات را در میان مردم خود تبلیغ و ترویج کنند.

 

وی با اشاره به این‌که دانش بهانه غرب برای سرکوب مسلمانان است، ادامه داد: اگر مسلمانان می‌خواهند وحدت در جوامع اسلامی همچنان ادامه داشته و از مسلمانان نامی در جهان باقی باشد باید بر وحدت تأکید کرده و از اختلاف پرهیز کنند.

 

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی یکی از نمونه‌های خوب وحدت و تقریب مذاهب در کشور و در جهان اسلام هستند.

 

آیت‌الله اراکی بابیان این‌که جهان اسلام باید مردم خراسان جنوبی را درزمینهٔ تقریب وحدت الگوی خود قرار دهند، یادآور شد: آنچه موجب امنیت کامل در مرزهای شرقی باوجود آمریکا و دشمنی گروه‌های تکفیری مانند طالبان شده است، وحدت مردم خراسان جنوبی اعم زا شیعه و سنی و مرزبانی آن‌ها از خطوط مرزی کشور است.

 

وی یادآور شد: مردم خراسان جنوبی باید مواظب توطئه‌های دشمن بوده و هوشیاری خود را در مقابل فعالیت‌های دشمن از دست ندهند.

 

همچنین در این همایش حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، امام‌جمعه بیرجند فعالیت‌های انجام‌شده درزمینهٔ تقریب مذاهب را به اطلاع عموم مردم رساند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه جماعت شیعه و سنی خراسان جنوبی درزمینهٔ افزایش وحدت و مودت در میان مردم خراسان جنوبی نقش مؤثری دارند.

 

وی همچنین خواستار راه‌اندازی مراکز تقریب مذاهب اسلامی در خراسان جنوبی شد و از مجمع تقریب مذاهب خواست مسؤولان خراسان جنوبی و ائمه جماعت را در این زمینه یاری کنند.

 

اضافه بر این در این همایش مولوی فاروقی و مولوی عبدالله‌ از ائمه جماعت اهل سنت بیرجند و درمیان خواهان تأکید بر وحدت در میان مسلمان شده و افزودند: مسلمانان باید با وحدت برای حفظ دشمن مشترک تلاش کرده و زمینه آزادسازی قدس شریف را فراهم کنند.

 

لازم به ذکر است، در این همایش بر راه‌اندازی مراکز تقریب مذاهب اسلامی تأکید شد و ائمه جماعت اهل سنت و شیعه خراسان جنوبی خواستار احداث هر چه سریع‌تر این مراکز و رسیدگی به مشکلات مردم در مناطق مرزی و محروم شدند./968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات