۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۴۵۲۰۷
امام جمعه شهرکرد با انتقاد از عملکرد دولت در مذاکرات هسته ای؛

نباید بقای کشور را به نتیجه مذاکرات گره زد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به تشریح عملکرد دولت یازدهم در روابط خارجی پرداخت و گفت: دولت یازدهم چه بپذیرد و چه نپذیرید در مسأله مذاکرات هسته‌ای با 1+5 تندروی کرده است به گونه‌ای که بقاء و ماندگاری کشور را به نتیجه رساندن این مذاکرات گره زده است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری،در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، دوستدار خدا، اهل بیت و ولایت فقیه بودن را از ویژگی‌های بارز اهل تقوا دانست و گفت: اهل تقوا هیچ‌گاه دل در گرو امور فانی نخواهد بست؛ چرا که هر کس در دنیا دوستدار امور فانی باشد به یقین در قیامت با همان محشور می‌شود.
 
وی با اشاره به بازار داغ راهاندازی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی در کشور، تأکید کرد: راه‌اندازی این گروه‌ها و جناح‌های سیاسی و هواداری و پیروی از آن ها هیچ‌گونه حجت شرعی ندارد و در روز قیامت از کسانی که پیرو و محب این گروه‌ها باشند سؤال خواهد شد.
 
حجتالاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به 19 بهمن، سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی دریایی ارتش با امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: شاه برای بازگشت دوباره به قدرت، به ژنرال‌ها و ارتش و دولت بختیار بسیار امید بسته بود اما این دیدار همچون زلزله‌ای، اندک روزنه‌های امید را در دل حکومت شاهنشاهی کور کرد.
 
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که این دیدار نقش مهمی در ریشه‌کن کردن پایه‌های نظامی حکومت شاهنشاهی داشت، تصریح کرد: دیدار همافران با امام راحل درس عمل به وظیفه و نترسیدن از دشمن و خطر را در راه اسلام و ارزش‌ها به جان خریدن داشت و راز ماندگار شدن این حادثه عظیم نیز نقش تأثیرگذار آن در شکل گیری انقلاب اسلامی است.
 
این مقام مسؤول همچنین حرکت غیرتمندانه بختیاری‌های این استان در 19  بهمن سال 57 علیه بختیار را یادآور شد و گفت: بختیاری‌های شرافتمند، بصیر و مؤمن در یک حرکت به معنای واقعی کلمه زیبا، افتخار آمیز و هوشمندانه پاسخ یاوه گویی‌های بختیار را دادند.
 
وی بر ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن حادثه عظیم و ماندگاری آن در تاریخ بختیاری‌ها‌ تأکید کرد و گفت: بختیاری‌ها در آن روز فریاد دین مداری، اسلام خواهی و دفاع مرجعیت را در تهران سردادند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، 21 بهمن سال 57 شکسته شدن حکومت نظامی از سوی مردم را یادآور شد و گفت: شکسته شدن حکومت نظامی شاه به فرمان امام و از سوی مردم مهر ختمی بر رژیم شاهنشاهی بود.
 
این مقام مسؤول با اشاره به ورود انقلاب به سی و هفتمین سال پیروزی تصریح کرد: در طول این سال‌ها کشور با مشکلات، چالش‌ها و فتنه‌های فراوان داخلی و خارجی مواجه بوده است اما هیچ‌گاه این مسائل چرخ حرکت انقلاب را متوقف نکرده ‌است.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که در طول 36 سال اخیر دولت‌ها با عقاید و سلایق مختلفی روی کار آمده‌اند، تصریح کرد: انتقاد دلسوزان نظام از دولت‌ها نه به معنا و هدف تخریب و مخدوش کردن برنامه‌ها و اهداف آن ها بلکه چراغ راه و نشان دادن راه صحیح و کمک به دولت‌ها است.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر هر کدام از دولت‌ها می‌خواستند عقاید و افکار خود را بر کشور حاکم کنند چه بلایی بر سر نظام می آمد؟ به یقین انقلاب از بین می‌رفت و کشور هزاران بار به دست مستکبران و زورگویان می‌افتاد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، افراط و تفریط‌ ها را مشکل و نقطه ضعف همیشگی دولت‌ها در طول 36 سال اخیر دانست و در همین زمینه به برخوردهای دوگانه دولت‌ها در امور سیاست خارجی اشاره و تصریح کرد: گاهی برخی دولت‌ها در روابط خارجی آن قدر کوتاه آمدند که دشمن جری و وقیح تر شد و یا دولتی دیگر با بیان الفاظ و سخنان نامناسب بهانه در دست دشمنان داد و این‌ها هر دو ضایعات جبران ناپذیری برای کشور به دنبال داشت.
 
وی به تشریح عملکرد دولت یازدهم در روابط خارجی پرداخت و گفت: دولت یازدهم چه بپذیرد و چه نپذیرید در مسأله مذاکرات هسته‌ای با 1+5 تندروی کرده است به گونه‌ای که بقاء و ماندگاری کشور را به نتیجه رساندن این مذاکرات گره زده است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عمل به اقتصاد مقاومتی و ایستادگی و اتکا به توان داخلی را راه پیروزی ملت در برابر دشمنان دانست و گفت: بارها گفتهایم که دل به مذاکرات هستهای خوش نکنید بلکه نگاه شما به ظرفیت‌ها، امکانات و خلاقیتهای درونی جامعه داشته باشید.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، ایستادگی، مقاومت و دل به بیگانه نسپردن را پیام ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن دانست و گفت: ملت ایران هیچ گاه اجازه نخواهند داد عزت انقلابی، دستاودهای علمی و فرهنگی نظام مخدوش شود./9457/پ201/ب2
ارسال نظرات