۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۴۵۲۱۱
آیت‌الله علم‌الهدی:

مجوز به تک‌خوان زن در راستای توسعه انقلاب نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علم‌الهدی گفت: وزارت ارشاد به آلبومی به‌عنوان همخوانی زن و مرد مجوز داده که خواننده اصلی آن‌یک زن است، و این درحالی است که تمام مراجع در مقابل این رفتار وی موضع گرفته و آن را محکوم کرده اند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را یک جریان پویا دانست که ادامه آن به‌عنوان یک جریان تکلیفی به عهده نسل جوان است، گفت: ما باید به‌جای حرف‌ها و از گذشته گفتن، ماهیت انقلاب را برای نسلی که می‌خواهد بار این انقلاب را به دوش بکشد، تبیین کنیم زیرا این افراد پرورش‌یافته بستر این انقلاب هستند.

 

وی بابیان این‌که ماهیت انقلاب، یک تغییر سیاسی در کشور نبود، ادامه داد: این‌طور نبود که یک نظام سیاسی برود و نظام سیاسی دیگر به قدرت برسد و بعد ارزیابی کنیم که ازنظر تأمین عمران‌ها، آبادانی ها و رشدهای اقتصادی چه میزان پیشرفت داشته است.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس به رشد علمی و توسعه‌یافتگی کشور اشاره و اظهار کرد: بدون در نظر گرفتن انقلاب، اگر کشور را 35 سال گذشته با یک کشور دیگر جهان‌سومی مقایسه کنیم، کشور ما به‌مراتب پیشرفته‌تر و توسعه‌یافته‌تر است که با هیچ کشوری قابل‌مقایسه نیست.

 

وی با مقایسه انقلاب اسلامی با حرکت حضرت موسی (ع)، این دو را از یک جنس دانست و بیان کرد: ماهیت انقلاب ما در تداوم انقلاب انبیاء الهی است؛ در جریان انقلاب حضرت موسی(ع)، خدا می‌فرماید: «ما موسی را با معجزه و آیات فرستادیم تا قومت را از ظلمات به نور خارج کنی»، موسی (ع) رسالتش را انجام داد و فرعون و فرعونیان در رود نیل دفن شدند؛ بنی‌اسرائیل به موسی (ع) گفتند حال که فرعون از بین رفت، به مصر بازگردیم و کاخ‌های خالی فرعون را اشغال کنیم، قدرت‌ها، ثروت‌ها، باغ‌ها، لذایذ و عیاشی‌هایی که در اختیار فرعون و فرعونیان بود را به دست بگیریم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که هدف از حرکت حضرت موسی(ع)، سرنگونی استکبار و ریشه‌کنی کفر بود، اضافه کرد: حضرت موسی(ع) گفت ما نیامده‌ایم که جانشین فرعونیان در کاخ‌نشینی شویم، ما آمده‌ایم تا ریشه کفر را براندازی و استکبار را نابود کنیم.

 

انقلاب اسلامی آمد تا ریشه کفر و استکبار را از بین ببرد

وی با اشاره به شباهت انقلاب اسلامی و حرکت حضرت موسی (ع) در هدف، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، ملی‌گرایان در دولت موقت به امام گفتند «آقا تمام شد، شاه را بیرون کردیم، مملکت را گرفتیم، بیایید در این مملکت زندگی کنیم، در و دیوار کشور را راحت ببندیم و با همه تعامل کنیم، با همه دست بدهیم و با آمریکا و شوروی بسازیم، به ما چه ارتباطی دارد که اسرائیل فلسطینی‌ها را می‌کشند» اما امام فرمودند «ما برای این کار نیامدیم، ما آمده‌ایم ریشه کفر و استکبار را از بین ببریم و دنیا را برای حاکمیت اسلام آماده کنیم.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به استعفای دولت موقت پس از طرح بحث صدور انقلاب و همچنین انقلاب دوم خواندن تسخیر لانه جاسوسی، ادامه داد: گروه‌های سکولار و لیبرال دموکرات، مخلوطی از التقاطی‌ها و الحادی‌های مارکسیست از دل این استعفا خارج شدند و در مقابل انقلاب و امام ایستاند.

 

دنیا از 250 سال مدرنیسم خسته شده است

وی بابیان این‌که دنیا از 250 سال مدرنیسم خسته و کسل شده است، خاطرنشان کرد: و دنیا از این مدرنیسم نفرت پیداکرده، ما آمده‌ایم تا با انقلاب دکترین سیاسی اسلام را ارائه دهیم تا دنیا تشنه اسلام شود، آن ذخیره اصلی خداوند بیاید و همه دنیا را در زیر حاکمیت اسلام قرار دهد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، بار مسؤولیت این کار را بر دوش نسل سومی‌های انقلاب دانست و بیان کرد: اصل استکبارستیزی یکی از حرف‌های انقلاب ماست؛ امروز در اصل استکبارستیزی به نقطه‌ای رسیدیم که هژمونی استکبار در منطقه را شکستیم، به‌جایی رسیدیم که در تمام نقاط زمین «مرگ بر آمریکا» گفته می‌شود و پرچم آمریکا را آتش می‌زنند.

 

وی به تأثیر انقلاب اسلامی بر انگیزه جوامع اسلامی در از بین بردن ریشه استکبار اشاره کرد و گفت: دنیا را به صورتی شکل دادیم که جوامع و ملت‌های اسلامی در حال ریشه‌کنی مزدورهای آمریکایی و استکباری هستند و از طرف دیگر، تمام کشورهای مستضعف جهان، سلطه مقوایی استکبار را به باد تمسخر گرفته‌اند.

 

بحث ما با برخی مسؤولان در استفاده از نظام به‌عنوان اهرم توسعه انقلاب است

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که باید بدانید اگر با مدیر و مسؤولی از نظام بحثی داریم، بر سر وظایف مدیر نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: نظام ابزار توسعه و اهرم این انقلاب است، مسؤولان ما باید این دقیقاً بدانند که اصل مسؤولیت آنان در جریان انقلاب و نظام، پیش از مدیریت اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور، مدیریت این نظام به‌عنوان ابزار و اهرم پرش انقلاب و توسعه این انقلاب است.

 

وی، لازمه استفاده از ظرفیت نظام برای توسعه انقلاب را از بین بردن استکبار دانست و بیان کرد: براندازی استکبار از براندازی ضد ارزش‌ها در داخل شروع و تا موضع‌گیری استکبارستیزی در عرصه بین‌المللی ادامه پیدا می کند، این رسالت اصلی مدیران و مسؤولان ما هست و وقتی می‌بینیم یک آقای مدیر حرکتی بر ضد جریان انقلاب انجام می‌دهد، اعتراض ما بلند می‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در چند روز گذشته، به خاطر حرکت ناهنجاری که در وزارت ارشاد صورت گرفت و آن مجوز دادن به تک‌خوانی یک زن بود، همه مراجع تقلید به ناله درآمدند، فریاد زدند و ناراحت شدند؛ شما در کشور وفادارتر از مراجع تقلید به این نظام و انقلاب پیدا نمی‌کنید؟

 

آوازه‌خوانی زن در کشور در راستای توسعه انقلاب است یا تخریب آن؟

وی با طرح این سؤال که آیا راه افتادن آوازه‌خوانی زن در کشور در راستای انقلاب و توسعه انقلاب است یا در راستای تخریب آن، خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد به آلبومی به‌عنوان همخوانی زن و مرد مجوز داده که خواننده اصلی آن‌یک زن است، روی  کاور این آلبوم نیز عکس آن زن را چاپ کردند و نشان داد که خواننده این آلبوم یک زن است اما به آن با عنوان همخوانی مجوز دادند درحالی‌که همخوانی نیست.

 

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: آقای وزیر ارشاد در مصاحبه‌اش گفته «به آقایان علمای اعلام و ائمه جمعه خبرها و گزارش‌های غلط می‌دهند»، نخیر آقا، این گزارش‌های غلط نیست، این مسأله ای است که نشر پیدا کرده، واقعیت همین است که خواننده موسیقی یک آلبوم زن است، برخی مراجع اجازه همخوانی داده‌اند به شرطی که مفسده نداشته باشد.

 

آقای وزیر! مرجعیت را زیر سؤال می‌برید؟

وی، اظهارات وزیر ارشاد مبنی بر سخن گفتن با اطلاعات غلط را زیر سؤال بردن مرجعیت دانست و ادامه داد: مرجع تقلید تا موضوعی برایش روشن نشود فتوا نمی‌دهد، چطور می‌شود شما بگویید گزارش غلط می‌دهند بودن این‌که موضوع روشن شود؟ برای این‌که یک آقای خدانشناسی در وزارت خانه شما به یک آوازه‌خوان مجوز بدهد مرجعیت و علما را زیر سؤال می‌برید؟ کار به‌جایی رسیده که ارزش یک زن آوازه‌خوان در یک مملکت انقلابی از مراجع تقلید بالاتر رفته؟

 

کجای حرکت وزیر ارشاد امید و تدبیر وجود دارد؟

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این‌که آقای رییس‌جمهور فرمودند این دولت، دولت تدبیر و امید است، یادآور شد: در کاری که وزارت ارشاد انجام داده، تدبیر کجاست؟ کجای آن امید است؟ می‌خواهید به چه کسی امید بدهید؟ به افراد ولنگار و لاابالی در جامعه امید می‌دهید که آوازه‌خوانی زن آزاد شد و تمام جامعه دینی، مراجع تقلید و علمای نظام را ناامید می‌کنید؟ این دولت تدبیر و امید آمده به ولنگارها امید بدهد یا به جامعه دینی و متدینین؟

 

وی به استفاده برخی جریان‌های سیاسی از لفظ افراطی و تند اشاره کرد و گفت: هر مسلمانی که جان داده و در عرصه این انقلاب ایثار کرده وقتی چنین حرکاتی می‌بیند متأثر می‌شود و اعتراض می‌کند، آنگاه به آنان می‌گویند افراطی و تند؛ در خاطرات مرحوم شهید آیت‌الله صدوقی نوشته بود گزارشی که ساواک از آیت‌الله صدوقی نوشته است، می‌گوید «یک آخوند افراطی تند»، اصطلاح تند و افراطی را آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای کسانی که با ستم می‌جنگیدند به ساواک القاء شد که امروز نیز همین اصطلاح را به برخی جریان‌های سیاسی و بعضی عناصر ناآگاه در داخل کشور برای کسانی که پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند استفاده می‌کنند.

 

محور فعالیت‌های سیاسی باید توسعه ارزش‌های دینی باشد

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه اول نیز به موضوع رفتار سیاسی در نظام اسلامی پرداخت و گفت: پس از مشارکت سیاسی و اجتناب از رانت‌خواری، سومین اصل در رفتار سیاسی این است که مشارکت و فعالیت سیاسی باید باانگیزه الهی، اطاعت پروردگار و دور از قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی صورت بگیرد.

 

وی محور فعالیت‌های سیاسی برای یک مسلمان را توسعه ارزش‌های دینی دانست و ادامه داد: تمام کسانی که در عرصه اجتماعی فعالیت سیاسی انجام می‌دهند چه آنان که در یک مسؤولیت قرار می‌گیرند و چه آنان که به‌عنوان مشارکت در انتخابات و حرکات اجتماعی و سیاسی شرکت می‌کنند، باید محور فعالیت خود را بر اساس ارزش‌های دین شکل دهند./9315/پ201/ب6

ارسال نظرات