۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۴۵۲۲۴

دیدار آیت الله شبستری با خانواده شهیدان صبور

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با خانواده شهیدان علیرضا، یعقوب و محمدرضا صبور دیدار کرد.
ديدار آيت الله شبستري با خانواده شهدا ديدار آيت الله شبستري با خانواده شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور در منزل شهیدان علیرضا، یعقوب و محمدرضا صبور جویای حال پدر و مادر این شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس شد.

 


وی در سخنانی با تأکید بر این‌که شهدا حق بزرگی بر ملت ایران دارند، اظهار داشت: شهدا همانطور که شفیع خانواده هایشان و منصوبانشان در آن دنیا هستند، در این جهان نیز عزت و احترام برای خانواده هایشان به ارمغان آورده اند و همیشه مورد احترام و عزیز همگان هستند.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در حقیقت ادامه دهندگان راه شهدا و طرفدار انقلاب هستند و همیشه انتظار می رود در صف مقدم انقلاب باشند، گفت: مسایل فرهنگی خانواده شهدا بسیار اهمیت دارد و نباید شاهد کوچک ترین مشکلی در این حوزه باشیم.

 


نماینده خبرگان رهبری خواستار توجه به وضعیت معیشتی و فرهنگی خانواده های شهدا و ایثارگران شد و ادامه داد: باید خانواده شهدا به روش های مختلف فرزندان خود را به سمت مباحث دینی سوق دهند و مراقب مسایل تربیتی و علمی آنها باشند.

 


آیت الله شبستری ضمن تقدیر از همسران و مادران شهدا، به آنها توصیه کرد: در این جایگاه والایی که قرار گرفته اید با استعانت از پروردگار در جهت اعتلای فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه قدم بردارید و از سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر که شیوه ائمه معصومان در سراسر زندگیشان بوده، رویگردان نشوید.

 

شهید یعقوب محمدپور صبور در 14 سالگی و در سال 61 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه، شهید علیرضا محمدپور صبور در 17 سالگی و در سال 59 در منطقه آبادان ـ ماهشهر و محمدرضا محمدپور صبور در 19 سالگی و در سال 62 در عملیات خیبر شهید و جاویدالاثر شد که پس از 12 سال پیکر مطهر وی به دیار خود بازگشت.

 


بنابر این گزارش، آیت الله شبستری به همراه استاندار آذربایجان شرقی و فرمانده سپاه عاشورا در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای تبریز نیز حضور یافت و با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق بست./935/پ202/ب4

ارسال نظرات