۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۴۵۲۳۵
رییس بنیاد تعاون ارتش:

راه حل مشکلات کشور منحصر در رابطه با آمریکا نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم، اگر فکر کنیم که مشکلات اقتصادی تنها به سبب نگاه نامهربانه دیگران است، این دیدگاه درست نیست.
عباس محتاج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس محتاج، رییس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران شب شنبه در مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری در مسجد زین العابدین(ع) برگزار شد، به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

 

 

محتاج استقرار نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: به فرموده امام راحل «حفظ نظام از واجبات است»؛ این نظام، نظامی است که با رأی، نظر و دیدگاه مردم تأسیس و اداره می‌شود.

 

 

وی تصریح کرد: این نظام با رأی مردم و با اعتقاد به مبانی اسلامی به وجود آمد و امام(ره) نیز نسبت به حضور و رأی مردم باور قلبی داشتند؛ امروز نیز رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «رأی مردم، امانت است».

 

 

رییس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌‌که امام خمینی(ره) به جمهوری با رأی مردم اعتقاد قلبی داشتند، خاطرنشان کرد: امام(ره) به دموکراسی غربی اعتقادی نداشتند.

 

 

محتاج عنوان کرد: جمهوری اسلامی و قانون اساسی از یادگاران امام راحل است که نباید به آن نگاه برشی و گزینشی داشته باشیم، بلکه باید به معنای اتم کلمه آنها را محقق کنیم، آنگونه که امام راحل و رهبر معظم انقلاب مد نظر دارند.

 

 

وی ادامه داد: مردم باید در تمام موضوعات در صحنه حضور داشته باشند که خوشبختانه این را شاهد هستیم؛ خودباوری و استقلال در عرصه‌های مختلف از دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

رییس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف بین المللی نیز بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در یک طرف میز مذاکره و شش کشور دیگر که به تعبیر خودشان ابر قدرت هستند، در طرف دیگر میز می‌نشیند و جمهوری اسلامی ایران در برابر خواسته‌های آنها ایستاده و از حقوق ملت خود دفاع می‌کند، در برابر این‌ها حرف و سخن برای گفتن دارد.

 

 

وی افزود: حتی کار به جایی رسیده که در خود آمریکا نسبت به رفتار دولتمردانشان با رژیم صهیونیستی مخالفت می‌شود؛ در حالی که گفتمان انقلاب اسلامی در کشورهای مختلفی مورد قبول افراد است.

 

 

محتاج اتحاد میان مردم،‌ حوزه و دانشگاه و مسلمانان و رشد علمی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان داشت: نباید اجازه دهیم به اتحاد میان مردم، اصناف و گروه‌های مختلف خدشه‌ای وارد شود؛ دشمن به شیوه‌های مختلفی به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان است.

 

 

وی تأکید کرد: متأسفانه حتی مشاهده می‌کنیم در قم عده‌ای بساطی را راه می‌اندازند که آثار آن ریخته شدن خون بیگناهان در دیگر مناطق است؛ چگونه می‌خواهند پاسخ این کارها را در قیامت بدهند؟ عملکرد این افراد سبب تحریک جوانان دیگر کشورهای برای ریختن خود بیگناهان می‌شود.

 

 

محتاج با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته ای نیازی ندارد، ولی از حقوق مسلم خود نیز دست بر نمی‌دارد، تصریح کرد: با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم، اگر فکر کنیم که مشکلات اقتصادی تنها به سبب نگاه نامهربانه دیگران است، این دیدگاه درست نیست.

 

 

وی افزود: باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم؛ فکر نکنیم که حل تمام مشکلات ما در گرو خوب شدن رابطه ما با آمریکا یا به نتیجه رسیدن با 1 +5 است، البته اراده نظام در مذاکرات رسیدن به نتیجه حقی است؛ ولی فکر نکنیم که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد به تعبیر برخی ما رو به قبله می‌شویم، چرا که طی سال‌های مختلفی شاهد تحریم‌ها بودیم و خب تحریم‌ها نیز مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

 

 

رییس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: این‌که گفته شود تحریم کاغذ پاره است تعبیر مناسبی نیست، همچنین اگر فکر کنیم که تحریم‌ها ما را رو به قبله می‌کند درست نیست، بلکه باید به اندازه خودش دقت و توجه کرد؛ ولی نباید فکر کنیم که رابطه با آمریکا و یا مذاکره با 1 + 5 حل تمام مشکلات ما را در پی خواهد داشت؛ مشکلات را باید با حضور مردم در صحنه حل کنیم؛ همه چیز را واگذار به تحریم کردن منصفانه نیست.

 

 

محتاج همچنین با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی یادآور شد: رییس محترم مجلس شورای اسلامی حرف به حقی فرمودند که قم باید تولیدی شود؛ چرا که اقتصاد کشور یعنی تولید، در این زمینه بانک‌ها باید حمایت لازم را داشته باشند.

 

 

رییس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود استبداد را از جمله دلایل سقوط رژیم پهلوی عنوان کرد و بیان داشت: این رژیم قائل بود که کشور را تنها یک نفر باید اداره کرده و دیگران حق دخالت در کارها و اعتراض را ندارند.

 

 

وی افزود: در زمان رژیم پهلوی امکانات برخی از دانشگا‌ه‌ها خوب بود، ولی هیچ دانشجوی حق اظهار نظر را نداشت، اگر دانشجوی اظهار نظر و اعتراض می‌کرد، دست و پای او را می‌بستند و با خود می‌بردند.

 

 

محتاج بی عدالتی و توزیع نامناسب ثروت را از دیگر عوامل نارضایتی مردم از رژیم پهلوی عنوان کرد و بیان داشت: بی اعتنایی به ارزش‌های مورد قبول مردم از دیگر ویژگی‌های رژیم پهلوی بود که این عوامل سبب نارضایتی مردم از این رژیم شد.

 

 

رییس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که از زمان رحلت حاج آقا مصطفی جرقه‌های انقلاب زده شد، خاطرنشان کرد: امام راحل متکی به مردم بودند و می‌فرمودند که هر آنچه مردم می‌خواهد باید عمل شود؛ امام(ره) همیشه نسبت به حضور مردم تأکید داشتند.

 

 

وی تصریح کرد: خواست قلبی مردم برای رهبری امام راحل، همدلی و اتحاد مردم، اعتصاب ارگان‌های مختلف دولتی و اعتقاد مردم به اسلام از مهم‌ترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ البته دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست از توطئه بر نداشت که نخستین توطئه در گنبد کابوس رخ داد.

 

 

محتاج با اشاره به فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه انقلاب گفت: پس از این‌که دشمنان به سبب حضور مردم در صحنه نتوانستند به اهداف خود برسند، کودتاهای مختلفی راه انداخته و در مرحله پایان نیز جنگ تحمیلی را راه انداختند.

 

 

وی یادآور شد: هیچ فردی همانند امام راحل مردم را نمی‌شناخت و با مردم ارتباط نداشت؛ امروز نیز شاهد این ارتباط میان مردم و رهبر معظم انقلاب هستیم؛ ملت ما نشان داده وقتی در صحنه باشد مشکلات بزرگی را بر می‌دارد./993/پ201/ش

ارسال نظرات