۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۴۵۳۶۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

همسویی رفتار مسؤولان با گفتار آن ها خواسته ملت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که رهبری صادق و همسویی رفتار با گفتار از جمله عوامل اصلی موفقیت در دفاع مقدس است، گفت: امروز نیز مردم خواهان عملکرد صادقانه از مسؤولان هستند.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز در گردهمایی فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس خراسان شمالی که همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد، با اشاره به نقش پیشکسوتان در هشت جنگ تحمیلی، بر انتقال تجربیات دفاع مقدس به نسل های جدید تأکید کرد.

 

وی با بیان این که نباید فرماندهان و پیشکسوتان جنگ تحمیلی خاطرات خود را در دل نگاه دارند، اضافه کرد: این یادگاران دفاع مقدس می بایست با مکتوب کردن خاطرات خود، آن ها را همانند گنجینه ای ذی قیمت برای نسل های آینده به یادگار بگذارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بازنشستگان دفاع مقدس را نخبگان ملت دانست و از آن ها خواست تا با انتقال تجربیات خود به افراد کم تجربه، زمینه بهره مندی آنها از آموخته های ارزشمند هشت سال جنگ تحمیلی را فراهم کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس خواست تا مراقب باشند تحریفی در انقلاب اسلامی صورت نگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه یکی از عوامل اصلی پیروزی در دفاع مقدس را رهبری صادق دانست و افزود: فرماندهان و پیشکسوتان جنگ تحمیلی مدیریت جبهه های نبرد حق علیه باطل را با صداقت به عهده داشتند و برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی سرمایه گذاری عظیمی کردند.

 

وی با بیان این که صداقت به معنای همسو بودن رفتار و گفتار است، خاطرنشان کرد: هر زمان ملتی رهبر و رهروان صادق داشته باشد به طور یقین به پیروزی می رسد که دوران دفاع مقدس مصداق بارز این اصل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که رهبری صادق و همسویی رفتار با گفتار از جمله عوامل اصلی مؤفقیت در دفاع مقدس است، افزود: امروز نیز مردم خواهان عملکرد صادقانه از مسؤولان هستند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که دوران دفاع مقدس قدرت انقلاب، اقتدار و غیرت دینی ملت ما را به جهانیان نشان داد، افزود: باید ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل های جوان تشریح و تبیین شود چرا که دشمنان برای انحراف انقلاب و نظام اسلامی توطئه های زیادی را طراحی کرده است.

 

وی همچنین با بزرگداشت ایام الله دهه فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را گشوده شدن دری به سوی ملت ایران توصیف کرد و افزود: انقلاب و نظام اسلامی غنیمتی بزرگ برای مردم ایران است که از این غنیمت اکنون حتی مردم سایر کشورها نیز بهره مند می شوند.

 

سرهنگ احیامحمد امیری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی دفاع مقدس خراسان شمالی نیز در این گردهمایی با ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات این نهاد، اظهار داشت: در حال حاضر 40 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 15 نقطه از استان مدفون شده اند.

 

به گفته وی همچنین اکنون در 40 دانشگاه استان خراسان شمالی معارف دفاع مقدس توسط 29 استاد مجرب تدریس می شود.

 

گفتنی است، در پایان این گردهمایی از کتاب «خاک، خون، خاطره»، شامل خاطرات منتخب چهارمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در استان خراسان شمالی رونمایی شد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات