۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۴۵۳۹۶
استاد اخلاق حوزه علمیه:

همراهی با دشمن ناشکری در برابر نعمت انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی مسؤولان در زمینه ناشکری نعمت انقلاب گفت: در 35 سال گذشته از انقلاب اسلامی با وجود تمامی پیشرفت ها و نعمت های خداوند در این کشور، هنوز برخی می گویند که باید برویم پشت سر دشمن قرار بگیریم.
حجت الاسلام والمسلمين علي مؤيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی مؤیدی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم عصر امروز در جلسه اخلاق مسجد علی مرتضی(ع) با اشاره به ضرورت محبت ورزی انسان ها به یکدیگر گفت: انسان ها باید بایکدیگر به ویژه خویشان خود با محبت برخورد کنند، از همین رو اگر یکی از خویشان رابطه را قطع کرد باید انسان در پی ادامه صله رحم باشد؛ قدمی که انسان برای وصل صله رحم بر می دارد از محبوب ترین قدم ها در نزد خداوند است.

 

وی با اشاره به دعای 44 صحیفه سجادیه، افزود: هیچ جرعه ای نزد خداوند برتر از دو جرعه نیست، نخستین جرعه آن است که شخص مؤمن خشم خود را با حلم و کظم غیض از بین ببرد؛ هنر انسان این است که در زمان عصبانیت خود را کنترل کند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به جرعه محبوب دیگر  در نزد خداوند، اظهار داشت: جرعه دوم جزع نکردن و صبر در برابر مشکلات و مصیبت ها است، اگر انسان در مشکلی که بر زندگی او عارض شده است، صبر کند به یقین خداوند او را یاری خواهد کرد.

 

وی به مفهوم صبر اشاره کرد و ادامه داد: صبر این است که انسان به سبب مشکلات دارای آشفتگی درونی است، اما برای رضایت خداوند رفتار و گفتار خود را براساس دستورات الهی انجام می دهد؛ چنین شخصی از جایگاه بزرگی نزد خداوند برخوردار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مؤیدی ابراز داشت: متأسفانه برخی به اندازه ای ناشکر هستند که نعمت های خداوند را نمی بینند، برخی از صد نعمت خداوند نود مورد را دارند؛ اما باز هم زبان به شکایت و ناشکری باز می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این گونه گفتارها سم است و افزون بر سیاه کردن دل گوینده بر دیگران نیز تأثیرات منفی خواهد گذاشت، انسان نباید در مجلسی که این گونه گفتارها وجود دارد حضور داشته باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی مسؤولان در زمینه ناشکری نعمت انقلاب گفت: در 35 سال گذشته از انقلاب اسلامی با وجود تمامی پیشرفت ها و نعمت های خداوند در این کشور، هنوز برخی می گویند که باید برویم پشت سر دشمن قرار بگیریم.

 

وی در پایان سخنانش با اشاره به قطرات محبوب در نزد خداوند اظهار داشت: قطره خونی که در راه خدا ریخته می شود و قطره اشکی که در سیاهی شب از عظمت و ترس از خداوند پدید می آید، انسان را به درجات عالی بندگی می رساند؛ انسان بداند که بعد از هر سختی یک راحتی به وجود می آید./1323/پ202/س

ارسال نظرات