۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۴۵۴۲۰
کوثری:

نگرانی مراجع تقلید در مسائل فرهنگی باید جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به گلایه مراجع تقلید، علما و دلسوزان از عملکرد وزارت ارشاد، گفت: نگرانی مراجع در این مسأله بسیار به جا است و باید جدی گرفته شود چرا که آنها چراغ و راهنمای دین ما هستند.
دکتر اسماعيل کوثري

محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به گلایه مراجع تقلید، علما و دلسوزان از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک سال گذشته و همچنین صدور مجوزهای غیر شرعی، گفت: شایعات از این قرار است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صدور مجوز غیر شرعی را تکذیب کرده ولی این مسأله در خروجی سایت قرار نگرفته است.

 

وی با تأکید بر این‌که روابط عمومی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید دراین زمینه شفاف سازی می‌کردند، ابراز داشت: اگر این شایعه درست باشد باید برای مراجع تقلید شفاف سازی شود و اخبار درست را به آنها انتقال دهند.

 

کوثری با بیان این‌که از این مسأله هر چه سریعتر باید رفع ابهام شود، اظهار داشت: نگرانی مراجع در این مسأله بسیار بجا است و باید جدی گرفته شود چرا که آنها چراغ و راهنمای دین ما هستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تسامح و تساهل رییس جمهور نسبت به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ندادن تذکر به این وزارتخانه، تصریح کرد: رییس جمهور باید در این‌گونه مسائل دقت کند و باید به رهبر معظم انقلاب و مراجع در این زمینه توضیح دهد تا رفع ابهام صورت گیرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یا شخص آقای رییس جمهور از این مسائل اطلاع ندارد یا این‌که اصلا توجهی ندارد ولی باید نسبت به این اتفاقات عکس‌العملی نشان دهد و پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشد./922/ت302/ج

ارسال نظرات