۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۴۵۴۳۲
کارشناس مذهبی:

انقلاب اسلامی ایران بر اساس تبلیغ دین و مبارزه با باطل بنیان نهاده شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضایی با بیان این که انقلاب اسلامی افزون بر تبلیغ دین، اعتقاد، ولایت و اسلامیت، به مبارزه با باطل فرا می خواند، گفت: دشمن نیز به همین دلیل هجمه می کند، چرا که با حرکت های حق گرایانه حکومت های خود را در خطر می بیند.
دستاوردهاي انقلاب اسلامي

حجت الاسلام میرصاحب رضایی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دستاوردهای انقلاب در باب هویت و ملیت را بیان کرد و گفت: مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از وجوه هویت شخصی و بین المللی است که به تعبیر دیگر خواستن و توانستن است.

 

دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف

وی به  دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران  از لحاظ سیاسی اشاره و تصریح کرد: در قبل از پیروی انقلاب اسلامی ایران دارای قدرت محدود بودیم، ولی بعد از انقلاب به قدرت خاص منطقه تبدیل شدیم و با توجه به این که بنیانگذار انقلاب فرمودند: «ما انقلاب را از خود شروع می کنیم و به جهان ارائه می  دهیم»، تفکر و اندیشه خود را در مجامع بین المللی به اثبات می رسانیم.

 

حجت الاسلام رضایی، در خصوص دستاوردهای انقلاب در ارتباط با مسائل اجتماعی، اظهار کرد: در مسائل جزئی، اجرایی و قانونی دیدگاه اجتماعی داریم و کسی نیست که در این امور نظری نداشته باشد و مردم حالت پویایی در سیطره اجتماع دارند.

 

عضو کمسیون فرهنگی اجتماعی و حقوقی شورای اسلامی شهر، با بیان این که در سه دهه انقلاب اسلامی ایران در زمینه فرهنگی، فراز و فرود بسیاری داشته ایم، گفت: این سیر سعودی و نزولی به خاطر هجمه های زیاد در عرصه فرهنگی است.

 

وی افزود: گاهی اوقات بیان می شود فرهنگ از باورهای دینی و اعتقادی منشأ گرفته است و برخی با نگاه ظاهری، بر سستی آن شهادت می دهند در صورتی که حتی کسانی که حالت معاندی دارند، مباحثی را مطرح می کنند که نشان می دهد فرهنگ بلوغیت و الهیت بیشتر شده است، زیرا مثال هایی از تفاوت های فرهنگی بیان می کنند، که بر مبنای خداوند، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است.و این به این دلیل است که افکار و اندیشه های این فرهنگ را پذیرفته اند و حتی اگر بر تطبیق یا تضعیف این فرهنگ اهتمام دارند، دلیلی واضح بر تاثیر فرهنگ است.

 

حجت الاسلام رضایی، دستاوردهای انقلاب اسلامی  را از نظر اقتصادی، مناسب ارزیابی و تصریح کرد: در این خصوص تا حدودی به خود متکی شده ایم و با توجه به این که امروزه در روابط بین الملل حالت دهکده ای وجود دارد و هجمه ها در این روابط تأثیر دارد، صادرات و واردات باید به صورتی باشد که فلج کننده نباشد.


این مشاور فرهنگی، از نظر علمی نظام جمهوری اسلامی را در بین 10 کشور جهان بیان و اذعان کرد: در برخی از زمینه ها در بین 3 کشور دنیا می باشیم که این نشاندهنده
رشد علمی است.

 

کینه توزی غرب و جبهه استکبار علیه انقلاب اسلامی

وی با بیان این که قرآن کریم با بیان دشمنی ها با پیامبران و علت آن، به ما آموزش می دهد، گفت: دشمنی استکبار جهانی نیز به همان دلیل است که قران بیان کرده است.

 

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: هدایت پیامبران دارای وجوه تبلیغ دین و مبارزه با باطل است. جمهوری اسلامی ایران نیز بر همین مبنا بنیان نهاده شده است که علاوه بر تبلیغ دین، اعتقاد، ولایت و اسلامیت به مبارزه با باطل می پردازد. دشمن نیز به همین دلیل هجمه می کنند، چرا که با حرکت های حق گرایانه حکومت های خود را در خطر می بینند و به شیوه های مختلف برای ضربه زدن به نظام اسلامی عمل کرده اند.

 

قدردانی از حضور و حمایت مردم

این کارشناس مذهبی، با اشاره به حضور مردم در عرصه های مختلف در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم با توجه به بینشی که ایجاد شده است، همگام با انقلاب حرکت کرده اند و بهترین قدردانی  از آن ها این است که مسوؤلین خدمتگذار مردم باشند. و خود را جزئی از مردم بدانند.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم پرهیز مسؤولان دولتی از حاشیه پردازی، تصریح کرد: وقتی انسان به حاشیه ها بپردازد از اهداف اصلی باز می ماند. حاشیه ها ایجاد منیت و غرور می کند. رهبر انقلاب نیز توصیه می کند که مسائل جزئی و سیاسی، اختلاف سلیقه ها را به متن نکشانید و بین خود حل کنید تا به مردم آسیب نرسانده و روح و روان آن ها را به هم نریزید.

 

رضایی، در خصوص این که برخی از افراد غربزده با طرح شبهاتی به دنبال القای ناکارآمدی نظام اسلامی هستند، گفت: تمامی حرکات و مباحثی که آن ها مطرح می کند مصادیق و معیارهای ضیعفی را ارائه می دهند که توجیه عقلانی ندارد.

 

این مشاور فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی بیان می کنند، انقلاب اسلامی نه تنها دستاوردی برای ما نداشته بلکه هزینه زا نیز بوده است، آن ها یافته های خود را باور ندارند و رفاه و آسایش را در قبال امورات دیگران می بینند.و برخی نیز هماند بنی اسرایئل هستند که خدمت فرعون می کنند و نتیجه آن ضربه زدن به خود است.

 

وی با بیان این که به این نکته باید توجه شود که در برابر از دست دادن، چه چیزی را بدست آورده ایم، تصریح کرد: شعار انقلاب اسلامی استقلال آزادی است و برای رسیدن به این شعار ها جوان هایی را تقدیم انقلاب کردیم ولی خاک، غیرت و ایمان را حفظ کردیم./1310/ت302/ب5

ارسال نظرات