۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۴۵۴۳۷
استاد حوزه علمیه مشهد:

تحولات فرهنگی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد گفت: بسیاری از خیزش های انقلابی و حرکت های عدالت خواهی که در دنیا شکل گرفته، تحت تأثیر انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس است از این رو عرصه فرهنگی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود.
دستاوردهاي انقلاب اسلامي

حجت الاسلام حسینعلی عنابستانی، مسؤول تدوین تاریخ شفاهی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: ابعاد فرهنگی انقلاب اسلامی، تحولی در سطح جهان به وجود آورده است؛ در حقیقت  بسیاری خیزش های انقلابی و حرکت های عدالت خواهی که در دنیا شکل گرفته، تأثیر گرفته از انقلاب اسلامی وبه خصوص دفاع مقدس است لذا عرصه فرهنگی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود.

 

وی با اشاره به تعامل و برخورد کشورهای غربی با کشورهای اسلامی و به خصوص اسلام، افزود: در صدر اسلام با آمدن قوانین و دستورات دین اسلام ،  تحولات اقتصادی، فرهنگی و تمدنی به وجود آمد که در نمونه کوچک تر، انقلاب اسلامی نیز چنین تحول هایی را ایجاد کرد، ولی در بعد اقتصادی به دلیل نوع تفکر ما با دنیای غرب و لیبرالیسم و کمونیسم و نیز ستیزی که آن ها با ایران دارند باعث شده که کشور ما در عرصه اقتصادی نمود لازم را نداشته باشد.

 

حجت الاسلام  عنابستانی با خاطر نشان شدن این که اگر مسؤولین به سخنان حکیمانه رهبری درست عمل کنند بسیاری از مشکلات جامعه و نیز دنیای اسلام حل خواهد شد، تصریح کرد: مسؤولان باید کلان نظر باشند و توجه مسؤولان به حواشی و مسائل جزئی باعث بازماندن از انجام مسؤولیت های اصلی آن ها می شود.

 

مسؤولان نظام باید خادم ملت باشند

 

مسؤول  تدوین تاریخ شفاهی حوزه علمیه خراسان، علت کینه توزی غرب با انقلاب اسلامی را اختلاف ماهویی دانست و تصریح کرد: افکار ، احکام و قوانین اسلامی به عنوان محور های ما در انقلاب اسلامی و نیز قوانینی که ما سعادت بشر می دانیم با تفکر لیبرالیسم و غربی ها در تضاد بوده و آن ها را قبول ندارند بنابراین ما به طور ذاتی در گفتمان و باورهایمان با غربی هااختلاف داشته و خواهیم داشت.

 

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که مسؤولان نظام خادم ملت هستند، افزود: مردم از مسؤولان می خواهند که آن چه در توان دارند، برای حکومت اسلامی و مردم در تبع اخلاص بگذارند و  اگر مسؤولان به این باور امام برسند، بهترین قدر دانی از مردم انجام خواهد شد.

 

وی با بیان این که طبق فرمایش رهبری، مسؤولان در اصول با یکدیگر و  نظام مشترک هستند و اگر اختلاف هایی وجود دارد ناشی از اختلاف سلیقه ها است و ادامه داد: افرادی که فکر می کنند رابطه با غربی ها باعث حل مشکلات می شود، دشمن کشور نیستند بلکه دوستانی هستند که از غرب فهم درستی ندارند./844/ت302/ب5

 

ارسال نظرات