۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۴۵۴۴۰
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی:

ملت ایران در هیچ عرصه‌ای تسلیم قدرت‌ها نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تأکید بر استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور گفت: ما هرگز زیر بار زور نمی‌رویم و نظام سلطه نمی‌تواند همانند گذشته رفتار کند؛ خودشان نیز این موضوع را می‌دانند، ولی به روی خود نمی‌آورند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين عبدالحسين معزي حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالحسين معزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شب یکشنبه در مراسم سی و ششمین سالگرد جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد زین‌العابدین(ع) برگزار شد، انقلاب سال 57 را سبب زنده شدن اسلام و تاریخ عطفی در تاریخ اسلام دانست.

 

 

وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی نظریه پردازان غربی و شرقی هیچ امیدی نسبت به حرکت دینی نداشتند؛ حتی آمریکایی‌ها نیز هیچ امیدی برای حرکت مذهبی‌ها نداشتند، به گونه‌ای که برای همه گروه‌ها جز مذهبی‌ها پرونده ایجاد کرده بودند.

 

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تأکید بر این‌که در سال 54 گروه‌های مختلف کشور در حال از هم پاشیدن بودند، بیان داشت: آمریکایی‌ها هیچ احتمالی به حرکت مذهبی‌ها نمی‌دادند و حتی در سال‌ها 54 می‌گفتند که ایران جزیره امن است؛ خود گروه‌های مختلف کشور نیز نسبت به راه اندازی راهپیمایی ناامید بودند.

 

 

وی تصریح کرد: سازمان‌های چپ نیز تحلیلشان این بود که حرکت 15 خرداد یک حرکت کور است و سخن روحانیت هیچ بردی میان مردم ندارد؛ ولی در برنامه کاپیتولاسیون امام(ره) نخستین حرکت خویش را از شهر مقدس قم آغاز کردند.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی انقلاب اسلامی را معجزه الهی عنوان کرد و بیان داشت: در دوران خفقان رژیم پهلوی حرکت مذهبی، دینی و اسلامی به رهبری یک روحانی معجزه بود؛ اگر تأییدات الهی نبود از نظر طبیعی محال بود که چنین حرکتی در این کشور محقق شود، مگر شاه افراد مسلح، ثروت، نیرو، حزب و گروه‌ کمی داشت؟

 

 

وی یادآور شد: البته حرکت مردم سبب تحقق معجزه الهی شد، در آن زمان ملت ایران جرأت گفتن یک حقیقت را نداشت و اگر فردی بر روی منبر حتی یک مسأله شرعی می‌گفت او را زندانی می‌کردند.

 

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر درباره عوامل پیروزی انقلاب اسلامی نیز عنوان کرد: در آن زمان مذهبی‌ها هیچ رسانه‌ای همانند روزنامه و رادیو نداشتند؛ بزرگترین سرمایه اجتماعی ملت ما مسلمان بودن بود و گوهر اصلی انقلاب ما اسلامیت آن است، اگر انقلاب، اسلامی نبود هیچ‌گاه پیروز نمی‌شد.

 

 

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ما همه چیز خود را از اسلام گرفته است و همین موضوع دلیل پیروزی ما شد؛ امروز نیز شاهد هستیم که فتوای رهبر معظم انقلاب برای نمونه درباره سلاح هسته‌ای در جهان مسأله ساز می‌شود و دنیا نیز از این موضوع شگفت زده می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی رهبریت امام راحل را دومین دلیل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایشان در عرصه‌ها و ابعاد مختلف علمی، دینی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی، شجاعت و دیگر مسائل برجسته بودند؛ هیچ ترسی از افراد نداشتند؛ از این‌رو وقتی ایشان را تبعید می‌کردند هیچ ترسی نداشته و حتی سؤال نمی‌پرسند که به کجا تبعید می‌شوند.

 

 

وی ادامه داد: 10 سال نخست انقلاب در تاریخ انقلاب‌های جهان بسیار حساس بود؛ در آن زمان شاهد توطئه‌ها، فتنه‌ها و جنگ بودیم؛ ولی امام خمینی(ره) با آرامش خاصی مردم را به سمت مسیر درست هدایت کردند؛ چرا که در تمام مسائل تنها به دنبال عمل به وظیفه و کسب رضای خدا بودند؛ حتی نامه امام(ره) به گورباچف نیز الهی بود.

 

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فتح الفتوح امام خمینی(ره) را تسخیر قلوب افراد به ویژه جوانان دانست و اظهار داشت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف دلیل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ برخی معتقد بودند که انقلاب اسلامی یک انقلاب کور خواهد بود و پس از مدتی از هم می‌پاشد.

 

 

وی تصریح کرد: امروز در دنیا نسبت به موضوع مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران توجه می‌کنند و به عنوان یک نظریه مطرح می‌شود؛ امام خمینی(ره) یک نظریه پرداز در عالم بودند که نتیجه این نظریه را امروز می‌بینیم.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با بیان این‌که پس از رحلت امام خمینی(ره) برخی تصور می‌کردند، انقلاب به پایان خط رسیده است، یادآور شد: جانشین ایشان را خدا نگه داشت و گرنه حادثه مسجد ابوذر بسیار خطرناک بود؛ فقط این خواست خدا بود که رهبر معظم انقلاب را نگه داشت.

 

 

وی با اشاره به رهبری مدبرانه و هوشمندانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پس از رحلت حضرت امام(ره) تأکید کرد: ایشان در کوران حوادث و جریانات مختلفی همانند فتنه مردم را هدایت و رهبری کردند؛ عنصر اساسی و بنیادین وحدت امت بود که رهبری نیز نسبت به این موضوع تکیه داشتند.

 

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تأکید بر استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور نیز گفت: ما هرگز زیر بار زور نمی‌رویم و نظام سلطه نمی‌تواند همانند گذشته رفتار کند؛ خودشان نیز این موضوع را می‌دانند، ولی به روی خود نمی‌آورند؛ ما جنگ را تجربه کردیم و زیر بار آن نرفتیم، زیر بار تحریم نیز نمی‌رویم، ما به دنبال استقلال اقتصادی هستیم؛ هرگز زیر بار دیکته‌های فرهنگی که غرب بیان می‌کند نمی‌رویم؛ قرآن و عترت راهگشایی ما هستند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: آزادی که در کشور ما تجربه می‌شود، آزادی مورد توجه است؛ افراد در فکر، اندیشه سیاسی و انتخابات آزاد هستند؛ ‌ولی آیا توهین به پیامبر(ص) در غرب آزادی است؟ آیا آزادی توهین به افراد به ویژه افراد برجسته الهی است؟ آیا ترویج بی بندباری آزادی است؟ ملت ما استقلال و آزادی براساس تعریف اسلام دارد./993/پ201/ش

ارسال نظرات