۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۴۵۴۴۷

اخبار کوتاه فرهنگی از شهردای مشهد

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نمایشگاه « ایران جوان» در ایام دهه فجر، عطر افشانی مزار شهدای انقلاب در بهشت رضا، اجرای طرح «هم قدم با شهدا» با مشارکت بیش از 90 تشکل مردمی و دهه فجر نشان دهنده عزت و اقتدار ایران در جهان است برخی از عناوین اخبار کوتاه شهرداری مشهد است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از ستاد خبری «فجر36مشهد» نمایشگاهی تحت عنوان «ایران جوان» به منظور ترویج فرهنگ فرزند آوری در ایام دهه فجر از سوی فرهنگسرای خانواده برگزار می شود.
 

در این نمایشگاه بیش از 30 عدد تابلو نقاشی، عکس و پوستر در ارتباط با موضوعاتی همچون پیامدهای رشد منفی جمعیت، توطئه های دشمنان، تبیین پیامد های روحی روانی تک فرزندی، بحران خانواده و علل افزایش میزان طلاق برای آگاهی افزایی عموم مردم به نمایش گذاشته می شود.

 

علاقه مندان به حضور و استفاده از محتوای این محصولات فرهنگی و هنری می توانند همه روزه در دهه ایام الله فجر از12 لغایت 21 بهمن ماه طی ساعات 7 صبح الی 19 با حضور در فرهنگسرای خانواده واقع در قاسم آباد خیابان استاد یوسفی 13 از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

 

عطر افشانی مزار شهدای انقلاب در بهشت رضا

حامد صادقی،  مدیر فرهنگسرای پایداری گفت: مزار شهدای والا مقام انقلاب اسلامی که در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی در مشهد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند با حضور عاشقان راه ایثار و شهادت گلباران و عطرافشانی شد.

 

وی اظهار داشت: عاشقان راه ایثار و شهادت با حضور پرشور در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.

 

صادقی، همچنین ادامه داد: استقلال، عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی ثمره خون پاک شهدا و جانفشانی ایثارگران و رزمندگان در طی به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی ایران است.

 

مدیر فرهنگ سرای پایداری مشهد با بیان اینکه شهدا، زندگی و تمام هستی خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند، افزود: شهدا همواره بر تارک نظام مقدس جمهوری اسلامی درخشیدند و با ایثار و شهادت نام خود را جاودانه ساختند.

 

صادقی اضافه کرد: همه ما در قالب یک وظیفه همگانی باید در تداوم راه شهیدان از هیچ کوششی کوتاهی نکرده و پیام رسان خوبی برای ارزش های شهدا به عموم جامعه به ویژه نسل جوان جامعه که شاهد حوادث انقلاب و دفاع مقدس نبوده اند، باشیم.

 

وی همچنین عنوان کرد: به منظور تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب، برنامه دیدار با خانواده این عزیزان نیز از ابتدای دهه مبارک فجر توسط این فرهنگسرا برگزار شده و تا 22 بهمن نیز هر روز انجام خواهد شد.

 

اجرای  طرح «هم قدم با شهدا» با مشارکت بیش از 90تشکل مردمی

مدیر عامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری سید رضا موسوی، مدیر عامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد،  مشهد از برگزاری طرح «هم قدم با شهدا» در راستای پاسداشت جایگاه والای شهدا برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد.

وی، با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور انجام می شود، اظهار داشت: بر اساس این طرح هرکدام ازشرکت کنندگان به نام و نیت یکی از شهدای انقلاب اسلامی در راهپیمایی عظیم یوم الله 22 شرکت خواهند کرد.

 

موسوی، با اشاره به اینکه افراد می توانند با عکس های شهدای مورد نظر خود در راهپیمایی شرکت کنند، ادامه داد: با توجه به اقدامات و ساختاری که در این راستا توسط سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد به انجام رسیده است، امکان چاپ عکس شهدا جهت توزیع در روز راهپیمایی در میاناقشار مختلف مردم در سطح شهر مشهد مقدس فراهم شده است تا از این طریق عموم مردم با در دست داشتن عکس شهدا و به نیابت از آنان در این راهپیمایی با شکوه حاضر شوند.

 

مدیر عامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و همچنین 8 سال دفاع مقدس در راستای آگاهی افزایی نسل جوان پس از انقلاب و جنگ تحمیلی از جایگاه رفیع شهادت از جمله مهم ترین اهداف این طرح به شمار می رود.

 

موسوی افزود: در راستای افزایش مشارکت های مردمی در برگزاری جشن های ایام الله 22 بهمن و دهه مبارک فجر بیش از 90 تشکل مختلف فرهنگی و مردمی مساجد و مراکز فرهنگی سطح شهر مشهد این سازمان را در اجرای هرچه بهتر و موفق تر این طرح یاری می کنند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد:مجموعه های مردم نهاد متقاضی آماده سازی تصاویر شهدای منطقه و محله خود با هدف حمل در راهپیمایی یوم الله 22بهمن، می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه طی روزهای باقی مانده از ایام مبارک دهه فجر با شماره تلفن 38437178 فرهنگسرای پایداری تماس برقرار کنند.

 

 دهه فجر نشان دهنده عزت و اقتدار ایران در جهان است

سید سعید سرابی، مدیر کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برنامه های ایام الله دهه فجر بستر مناسبی برای تقویت روحیه خود باوری ملت ایران و فرصت مناسبی جهت تبیین و انعکاس پیشرفت های به دست آمده در طول 36 سال انقلاب اسلامی است.

 

مدیر کل ارشاد خراسان رضوی برنامه های اجرا شده توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در سطح شهر و فرهنگسراها را مبتکرانه دانست و گفت: کارهای تصوری و تبلیغاتی صورت گرفته در سطح شهر توانسته آحاد مردم را با رنگ و بوی انقلاب 57 گره بزند.

 

وی ادامه داد: مشارکت مردمی که مهم ترین هدف ونگاه اصلی حضرت امام خمینی(ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بود نیز در محوریت در تمامی برنامه های این سازمان به چشم می خورد.

 

سرابی بیان کرد: مستکبران همواره در این ایام به دنبال ایجاد ناامیدی در میان ملت ایران و تخریب وجهه انقلاب اسلامی هستند اما بر اساس برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در راستای حفظ و حراست از دستاورد های انقلاب، هیچگاه زمینه های تحقق اهداف آنان فراهم نبوده است.

 

وی با بیان این که ایام الله دهه فجر بزرگترین جشن ملی و دینی و مردمی ایران است، بیان داشت: امیدوارم مردم بار دیگر در جشن‌‎‎های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شور و هیجان وصف‌ناپذیر همچون سال های گذشته حضور یابند.

 

وی یکی از مهم ترین برنامه های تدارک دیده شده از طرف شهرداری شرکت حضور مردم به نیابت از شهدا در راهپیمایی با شعار «هم قدم تا شهدا» دانست، گفت: این طرح اقدام بسیار ارزشمندی است که نشان می دهد مردم همواره به فرهنگ شهادت وسبک زندگی شهدای انقلاب و دفاع مقدس توجه ویژه ای دارند./1310/پ203/ب6

ارسال نظرات