۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۴۵۴۴۹
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی تبیین کرد؛

رابطه وحدت اسلامی و جریان های افراطی در مذاهب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ جشن انقلاب با موضوع بررسی ضرورت‏ها و چالش‏های وحدت اسلامی با سخنرانی امام جمعه موقت قم برگزار شد.
نشست صميمي با آيت‌الله اعرافي

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر و سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، جشن انقلاب با موضوع بررسی ضرورت‏ها و چالش‏های وحدت اسلامی، امشب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، امام جمعه موقت قم در مدرسه علمیه امام مهدی موعود(ع) قم برگزار شد.

 

 

در این مراسم که ضرورت‏ها و چالش‏های وحدت اسلامی  مورد بررسی قرار گرفت، آیت الله اعرافی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران معتقد به همگرایی و وحدت میان مذاهب اسلامی است؛ پیام امام خمینی(ره) منادی وحدت اسلامی و تعامل بود؛ متاسفانه جریانات تند رویی در مذاهب اسلامی، میان شیعه و سنی وجود دارند که وحدت اسلامی را نمی‏پسندند و فقط مذهب خود را حق می‏دانند و در صدد حذف مذهب مقابل خود برمی‏آیند.

 

 

امام جمعه موقت قم به راه انقلاب اسلامی که راه میانه روی است اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی از این افراطی گری‏ها به دور است  و به مشترکات میان مذاهب اسلامی تاکید می‏کند تا با وحدت و تعامل بیشتر با یکدیگر، در مقابل دشمنان اسلام متحد شوند؛ امروزه وظیفه حوزه‏های علمیه، دفاع از هویت مشترک اسلامی و نشر معارف مذهب اسلام است تا از اصالت مذهب دفاع کند.

 

 

گفتنی است که در پایان مراسم نیز از طلاب ممتاز نیمسال اول و متولدین بهمن ماه مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم، با اهداء جوایزی تجلیل به عمل آمد./840/پ202/ش

 

ارسال نظرات