۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۴۵۴۵۷
آیت الله نمازی:

امام خمینی فقیهی، شجاع، مخلص و فانی فی الله بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ۲۲ بهمن سالروز در هم شکستن نظام پوسیده ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران و مقدمه ای برای تشکیل و تأسیس حکومت اسلامی است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، شنبه شب در دیدار با مسؤولان آستان علی بن باقر(ع)، اعضای ستاد نماز جمعه اردهال و پدران شهدای منطقه مشهد اردهال، با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: خداوند بعد از 14 قرن لباس افتخار تأسیس دولت کریمه را نصیب ملت ایران کرد، چرا که در میان ملت های کشورهای اسلامی، نزدیکترین ملت به اهل بیت(ع)، کربلا و عاشورا ایران اسلامی است.

 

وی امام خمینی را فقیهی، شجاع، مخلص و فانی فی الله  دانست و گفت: منظور از دولت کریمه، دولتی است که به دست امام زمان (عج) تشکیل می شود، بنابراین حکومت جمهوری اسلامی نسخه بدل حکومت امام زمان (عج) است.

 

به گفته وی، دولت کریمه آن است که منشأ و مبدأ عزت اسلام و مسلمانان و همچنین سبب ذلت کفر و نفاق شود، از این رو ما باید در دولت کریمه انسان ها را به پرستش الهی دعوت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: اهل بیت(ع) در خط مقدم ایثار و فداکاری و در مسیر ترویج دین الهی بوده اند و هجرت های اجباری را برای انجام این وظیفه داشته اند.

 

وی یادآور شد: در زمان شاه کسی قدرت نفس کشیدن نداشت و مردم برای برگزاری مراسمات مذهبی و برپایی مجالس ائمه(ع) با مشکلات بسیاری مواجه بودند، از این رو باید وضعیت حاکم امروز در جامعه را قدردان و شکرگزار باشیم.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که رهبران حاکم بر کشورهای مستکبر که ادعای حاکمیت جهانی را دارند، در اداره زندگی خود مانده اند، افزود: آنها به دنبال سیطره منابع مادی خاورمیانه هستند و برای دست یابی به آن، انسان ها را می کشند و داعش را درست کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: حکومت کودک کش صهیونیست در حوادث اخیر بچه های معصوم را در آغوش مادران قتل عام کردند و حکوکت انقلاب اسلامی تنها قدرتی است که در برابر زیاده خواهی های ابر قدرت ها، با تمام قدرت و صلابت ایستاده است.

 

وی با اشاره به این که ولایت مطلقه فقیه حقیقتی است که دنیا را متزلزل و ابر قدرت ها را تحقیر کرده است، افزود: ولایت فقیه همه ابر قدرت ها را به ذلت و خواری انداخته است و دشمن سال ها در مذاکرات به دنبال به سازش کشاندن ایران است که با جواب منفی ولی فقیه مواجه می شود.

 

نماز جمعه ذخیره استثنایی خدا برای اسلام است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه از نماز جمعه به عنوان ذخیره ای استثنایی از سوی خداوند به اسلام  دانست و گفت: نماز جمعه اعتبارات ممتازی را در خود دارد و ذخیره ای استثنایی است که خداوند به اسلام عطا کرده است.

 

آیت الله نمازی گفت: هنر خطیب نماز جمعه این است که از تمام ظرفیت نماز جمعه در راستای استحکام پایه های انقلاب اسلامی استفاده کنند.

 

وی افزود: هنر خطیب نماز جمعه این است که از تمام ظرفیت نماز جمعه در راستای استحکام پایه های انقلاب اسلامی استفاده کنند تا ملت و مملکت از برکات آن بهره مند شوند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که جبهه های نبرد حق علیه باطل با نماز جمعه ها اداره می شد، افزود: اگر نماز جمه نبود، سرنوشت جنگ نا معلوم بود.

 

 وی تأکید کرد: تمامی کسانی که بیمار و گرفتار مسائل خاص نیستند، تا شعاع 12 کیلومتری موظف به حضور در نماز جمعه هستند تا خطیب جمعه آنها را دعوت به پاکی، انسجام، وحدت و تقوا کند.

 

ترکیب صحیح نماز جمعه و آستان علی بن باقر برکات بسیاری دارد

 

آیت الله نمازی در ادامه یاد آورشد: حرم حضرت سلطان علی بن باقر(ع) یک قرارگاه و ستاد فرماندهی فرهنگی است که باید با مدیریت افراد کاردان، خبره و دارای تجربه و توجه مسائل فرهنگی اداره شود.

 

وی افزود: مردم اردهال از دو نعمت نماز جمعه و وجود مبارک حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) بهره مند هستند که ترکیب صحیح این دو نعمت ارزشمند برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان، با سفارش به این که در مباحث نماز جمعه و آستان اردهال نباید منیت، خودنمایی و کسب اسم و رسم وجود داشته باشد، افزود: این دو نهاد ارزشمند باید عاری از خودخواهی، بد اخلاقی باشد.

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به این که اداره آستان اردهال باید با هدف خدمت به آن بزرگوار و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) باشد، گفت: حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) بیش از هزار سال پیش با مشقت فرسخ ها راه را طی کردند و به منطقه کاشان و اردهال سفر کردند تا احکام اسلام را پیاده کنند.

 

به گفته وی، حرم حضرت سلطان علی بن باقر(ع) یک قرارگاه و ستاد فرماندهی فرهنگی است که باید با مدیریت افراد کاردان، خبره و دارای تجربه و توجه مسائل فرهنگی اداره شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: درخواست دارم تا امر بر ما مشتبه نشود و جزء به ترویج دین، اسلام، اخلاق، فرهنگ، امامت و ولایت فکر نکنیم تا بتوانیم از دو پایگاه نماز جمعه و آستان علی بن باقر(ع) به نحو احسن استفاده کنیم.

 

 مسائل پیچیده فرهنگی نیازمند مباحث‌کارشناسی است

 

آیت الله نمازی گفت: مسائل فرهنگی دارای پیچیده گی و نیازمند مباحث کارشناسی است که موضوعات معیشتی همانند معیشت خانواده، حقوق حکومت و ولایت مباحث مهمی است که باعث امنیت جامعه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان، با تأکید بر این که ساختمان ستاد اجرایی آستان باید در مجاورت حرم قرار داده شود، گفت: مردم باید در حرم حضرت سلطان عل(ع) احساس آرامش کنند و امکانات کامل برای آنها فراهم باشد./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات