۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۴۵۴۶۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خداباوری و احیای اسلام ناب محور تحول معنوی مردم در انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: محور تحول الهی مردم ایران در انقلاب اسلامی خدامحوری، قرآن محوری و احیای اسلام ناب محمدی بود.
حجت الاسلام يعقوبي - برنامه 10 شب، 10 مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی شب گذشته در برنامه فرهنگی «10 شب، 10 مسجد» که همزمان با هفتمین شب از دهه مبارک فجر و ایام الله گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در محل مسجد حضرت جوادالائمه(ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) درس آموخته بود و این آموخته های خود را نیز در جریان مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی به کار بست.

 

وی در این مراسم که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار شد، افزود: امام خمینی(ره) به هیچ گروه و حزبی تکیه نداشت و خداباوری و خدامحوری رمز موفقیت بنیان گذار انقلاب و استقرار نظام اسلامی بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که اعتماد به خدا و عبد صالح بودن امام خمینی(ره) مهم ترین سرمایه های معنوی بنیان گذار انقلاب اسلامی بود، اضافه کرد: امام راحل این سرمایه های معنوی را به ملت ایران منتقل کرده و آنها را نیز به تحول الهی رساند.

 

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی محور تحول الهی مردم ایران در انقلاب اسلامی خدامحوری، قرآن محوری و احیای اسلام ناب محمدی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با توکل بر خدا انقلاب اسلامی را به پیش برد و معرفت و باور ملت را ارتقا داد معرفتی که امروز نیز در جنبه های مختلف زندگی مردم بروز و نمود دارد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با مقایسه دوران قبل از انقلاب با پس از انقلاب، اضافه کرد: پیش از انقلاب در حالی که جمعیت ایران 25 میلیون نفر بود روزانه شش میلیون بشکه نفت به فروش می رفت اما اغلب مردم در فقر و ناداری بودند اما در حال حاضر ایران با 80 میلیون نفر جمعیت روزانه تنها 1.5 میلیون بشکه نفت صادر می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که در دوران رژیم ستم شاهی مردم ایران به دلیل عدم آگاهی سیاسی، سرمایه های اقتصادی و اجتماعی خود را به راحتی از دست دادند، افزود: انقلاب اسلامی به مردم ایران آگاهی سیاسی و بصیرت داد.

 

به گفته وی رژیم پهلوی همه سرمایه های ملت و کشور را به باد می داد اما انقلاب و نظام اسلامی از همان ابتدای پیروزی با راه اندازی برنامه های مختلف از جمله جهاد سازندگی خدمات رسانی به مردم را در زمینه های مختلف آغاز کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که پیش از انقلاب اسلامی، اسمی از ایران در جهان مطرح نبود، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و احیای اسلام ناب محمدی در این سرزمین، امروز آمریکا رقیب اصلی خود و تمدن غرب را ایران و اقتدار ایران می داند و به همین دلیل نیز هر روز برای مهار و در تنگنا قرار دادن ایران برنامه جدیدی از جمله تحریم و تهدید را در دستور کار خود قرار می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر حضور پرشور و گسترده مردم در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز بیست و دوم بهمن ماه تأکید کرد.

 

گفتنی است، در برنامه فرهنگی «10 شب، 10 مسجد» که همزمان با دهه فجر در 10 مسجد شاخص بجنورد برگزار می شود، افزون بر سخنرانی روحانیان برجسته استان خراسان شمالی برنامه هایی از جمله قرائت قرآن، قرائت وصیت نامه شهیدان و خاطره گویی و قرائت شعر با مضامین انقلابی نیز اجرا می شود.

 

از آغاز گرامیداشت دهه فجر، برنامه 10 شب 10 مسجد در مساجد امام حسین(ع)، صاحب الزمان(عج)، حضرت رسول(ص)، بقیه الله، امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) واقع در خیابان بهزیستی برگزار شده و مساجد چهارده معصوم(ع)، مسجدالشهداء(ع)، آل شیخ، انقلاب و امام رضا(ع) واقع در جوادیه به عنوان دیگر مساجد محوری اجرای برنامه های کمیته مساجد معرفی شده اند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات