۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۴۵۵۰۱
رییس هیأت امنای آستان علی بن باقر:

کنگره بین المللی علی بن باقر در مشهد اردهال کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت امنای آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی علی بن باقر در این مکان مقدس، گفت: تاکنون فعالیت های قابل توجهی برای تبلیغ با هدف معرفی این امامزاده واجب التعظیم به زائران انجام شده است.
حسن عليزاده ، رئيس هيئت امناي آستان علي بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حسن علیزاده، رییس هیأت امنای آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان با آیت‌الله نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: کنگره بین المللی علی بن باقر در مشهد اردهال کاشان برگزار می‌شود.

 

رییس هیأت امنای آستان مقدس علی بن باقر(ع) اظهار کرد: تاکنون فعالیت های قابل توجه برای تبلیغ با هدف معرفی این امامزاده واجب التعظیم به زائران انجام شده است.

 

وی افزود: با توجه به سفارش نماینده ولی فقیه در کاشان مبنی بر توجه به مسائل فرهنگی، هیأت امنای آستان، اولویت اول را توجه به امور فرهنگی قرار داده است و در ماه‌های اخیر فعالیت‌های قابل توجهی در این بخش انجام شده است.

 

علیزاده، برگزاری نمازهای جماعت در سه نوبت، برگزاری مناسبت های مذهبی، برگزاری دعای ندبه و آیین شهادت علی باقر(ع)، چاپ و انتشار و توزیع 40 هزار جلد جزوات حضرت‌شناسی بین زائرین، برگزاری جشن های ایام الله دهه فجر و پخش برخی از برنامه ها از رسانه ملی و انعکاس برنامه های آستان علی بن باقر(ع) از سوی خبرگزاری رسا را بخشی از برنامه های فرهنگی در آستان اعلام کرد.

 

وی با اشاره به افزایش زائران داخلی و خارجی حضرت گفت: امسال زائرانی از 17 کشور عربستان، مالزی، هندوستان، بنگلادش، بحرین، کویت، السالوادور، آرژانتین، اکوادور، افغانستان کویت و غیره به استان مقدس علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان مشرف شده اند که این امر بیانگر علاقه ویژه مسلمانان جهان به این امامزاده واجب التعظیم است.

 

علیزاده در ادامه با شاره به پرداخت دیون آستان گفت: تاکنون بخش اعظم بدهی های آستان علی بن باقر(ع) پرداخت شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری مابقی بدهی های آستان نیز پرداخت شود.  

 

وی با اشاره به این که روزانه 50 نفر در فعالیت های عمرانی آستان اردهال مشغول به کار هستند، گفت: کتابخانه آستان علی بن باقر(ع) با مساحت 250 متر در طبقه تحتانی صحن مجد الدین در حال ساخت است.

 

وی افزود: مقدمات تأسیس موزه آستان علی بن باقر(ع) نیز انجام شده است تا اشیاء ارزشمند و تاریخی مربوط به آستان جمع آوری تا از این طریق حفظ و نگهداری شود.

 

علیزاده گفت: موقوفات علی بن باقر(ع) از سوی یکی از اعضای هیأت امنا به صورت جدی در حال پیگیری است که منجر به شناخت موقوفات جدید و فراهم شدن استفاده مناسب از موقوفات آن حضرت شده است.

 

رییس هیأت امنای آستان مقدس علی بن باقر(ع) با اشاره به  همکاری شهرداری کاشان با آستان افزود: شهرداری کاشان با تأسیس دفتر شهرداری آستان مقدس علی بن باقر(ع)  کار تنظیف و فضای سبز را پیگیری می‌کند.  

 

وی گفت: مجمع خیرین آستان علی بن باقر(ع) با حضور 13 نفر تشکیل شده است که در نخستین گام بخش عمده ای از هزینه تعویض ضریح را متقبل شده‌اند.

 

به گفته وی، برنامه ریزی مقدماتی برگزاری کنگره بین‌المللی علی بن باقر(ع) نیز انجام شده است که امیدواریم موجب شناخت بیشتر مسلمین جهان از حضرت و انجام اقدام علمی مناسبی شود.

 

علیزاده گفت: 500 نفر از مردم منطقه مشهد اردهال در قسمت های مختلف ستاد نماز جمعه این منطقه برای خدمت به این نهاد مقدس سازماندهی شده‌اند که این امر وحدت مناسبی را در بین مردم منطقه فراهم کرده است./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات