۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۴۵۵۰۴
با حضور نماینده خبرگان رهبری؛

مدرسه علمیه آیت الله فاضل قاینی در مشهد افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ آیین بهره برداری از مدرسه علمیه آیت الله فاضل قاینی با حضور نماینده خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه خراسان در مشهد برگزار شد.
مدارس علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاحیه مدرسه علمیه آیت الله مهدی فاضل قاینی ظهر امروز در عرصه طرح جدید میدان شهدای مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و ادامه دهنده آن توسط رهبری مدبرانه رهبر معظم  تحولات عمیقی در کشور ما و نیز سایر کشورهای اسلامی ایجاد کرده است در واقع  انقلاب اسلامی به عنوان الگوی در دنیا به شمار می رود.

 

وی با اشاره به آیات قرآن در سوره نحل که نعمت های خداوند بیان شده است، افزود: نعمت هایی که در قرآن از صاحبان آن خواسته تا شکرگزار باشند و فراموش نکنند؛ نعمت رهبری صالح و شایسته، نعمت استقلال و عزت و نعمت آزادی است.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در ادامه  با بیان این که  مدرسه علمیه آیت الله قائنی می تواند سنگری برای تربیت طلاب باشد، تأکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی ما از هر سه نعمت یاد شده در قرآن برخورداریم و روز به روز به به عزت و اقتدار ملت ایران افزوده می شود و ما به عنوان تکلیف شرعی وظیفه داریم برای گسترش  وحفظ این نظام و ارزش های ان تلاش کنیم.

حوزه های علمیه به عنوان پایگاه علمی جایگاه والایی دارند

آیت الله علی اصغر معصومی، عضو خبرگان رهبری نیز در این مراسم با اشاره به تدبر و شهامت امام خمینی(ره) که تنها با  توکل به خدا و ملت ایران توانست چنین انقلاب بزرگی را خلق کند، گفت: حضور امام در دانشگاه و حوزه علمیه نشان دهنده این بود که این ها مکانی برای  تربیت نابغه ها و بروز استعداهای علمی است چرا که اصل حقیقت در هر جایی علم است.

 

وی به جایگاه والای حوزه های علمیه به عنوان پایگاه های علمی در دنیا اشاره و اظهار کرد: باید قدردانی از حوزه های علمیه انجام شود و به خصوص آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستنان قدس رضوی که با زمینه سازی و فراهم آوردن شرایط لازم در افزایش علم تلاش بسیاری دارند.

 

آیت الله معصومی در پایان خطاب به مسؤولان کشور خاطر نشان کرد: تا می توانید برای حفظ این انقلاب تلاش کنید و برای مردم کار درست کنید./844/پ202/ب5

 

ارسال نظرات