۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۴۵۵۴۶
در آینده نزدیک صورت می گیرد؛

افتتاح دو دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی در اهواز

خبرگزاری رسا ـ دبیر هماهنگی دفاتر پاسخگویی مسائل شرعی در اهواز، از افتتاح 2 دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی در اهواز خبر داد و افزود: یکی از این دفاتر در منطقه نهضت آباد و دیگری در منطقه عین دو قرار دارد.
حجت الاسلام سبط النبي ، دبير شوراي هماهنگي دفاتر پاسخگويي به مسايل شرعي اهواز

حجت الاسلام سید عبدالحسین سبط النبی، دبیر هماهنگی دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی در اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت 7 دفتر پاسخگویی به مسایل شرعی در اهواز اظهار داشت: یکی از این دفاتر ویژه خواهران و بقیه پاسخگوی عموم مردم است.

وی به فعالیت دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی زیر نظر مراجع اشاره کرد و افزود: دفاتری دیگر نیز زیر نظر مراجع از جمله آیت الله مکارم شیرازی و نوری همدانی در اهواز فعالیت می کنند.

دبیر هماهنگی دفاتر پاسخگویی مسائل شرعی در اهواز از افتتاح 2 دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی در اهواز خبر داد و افزود: یکی از این دفاتر در منطقه نهضت آباد و دیگری در منطقه عین دو قرار دارد.

حجت الاسلام سبط النبی با اشاره به تعداد بالای دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی در اهواز اظهار داشت: ضرورتی جهت هم اندیشی، انتقال تجربیات و تبادل نظرات کارشناسان دفاتر پاسخگویی به مسایل شرعی احساس شد؛ از این رو جلسات هماهنگی دفاتر به صورت ماهانه برگزار می شود.

وی با بیان این که دایر کردن دفاتر پاسخگویی به مسایل شرعی در نقاط گوناگون شهرستان اهواز از سوی آیت الله موسوی جزایری سبب شده تا مردم به راحتی پاسخ سؤالات شرعی خود را دریافت کنند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پاسخگویی به سؤالات شرعی به صورت شبانه روزی تعداد 2 دفتر پس از اتمام زمان کاری تلفن های دفاتر را بر روی گوشی های همراه خود منتقل می کنند تا در منزل نیز به سؤالات مردم پاسخگو باشند.

حجت الاسلام سبط النبی به فعالیت دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی ویژه خواهران اشاره کرد و افزود: این دفتر که با حضور تعدادی از خواهران طلبه اداره می شود نیز به صورت شبانه روزی به سؤالات شرعی مراجعان پاسخ می دهند و در این دفاتر تعدادی از خواهران در مسائل خانوادگی و تربیتی نیز مشاوره می دهند.

دبیر هماهنگی دفاتر پاسخگویی مسایل شرعی در اهواز با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی به صورت ماهانه اظهار داشت: در این جلسات مقرر شده است تا در آستانه قرار گرفتن در ماه های تبلیغی از جمله ماه رمضان و محرم دوره های آموزشی با حضور اساتیدی از قم و اهواز برگزار شود.

وی با اشاره به اعضای دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی اظهار داشت: بیش از 20 روحانی در دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی فعالیت می کنند و و در دفتر خواهران نیز 16 طلبه خواهر به سؤالات مراجعان پاسخ می دهند.

حجت الاسلام سبط النبی با تأکید بر اهمیت بیان مسائل شرعی در مساجد و میان نمازهای یومیه اظهار داشت: بیان احکام باید از رسالت های مساجد باشد و ائمه جماعات باید در کنار دیگر فعالیت های خود به بیان مسأله شرعی بپردازند.

وی در پایان بیان داشت: برادران جهت سؤالات شرعی می توانند با شماره تلفن ها  2 - 35520111 و  خواهران نیز با شماره تلفن ها 9-32925827  تماس حاصل کنند./9464/ت302/ب2

ارسال نظرات