۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۵۶۷
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

افزایش وقوع ریزگردها سبب خروج نخبگان از خوزستان می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با هشدار نسبت به خروج نخبگان دینی و علمی و مشکلات علمی به وجود آمده از پدیده گردوغبار اظهار داشت: خروج نخبگان و شخصیت های علمی از جمله مشکلاتی است که با افزایش وقوع پدیده ریزگردها در خوزستان سرعت بیشتری به خود می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ضرورت بررسی معضلات پدیده گرد و غبار در خوزستان گفت: پدیده گردو غبار را باید به صورت کارشناسی شده و با توجه به زمینه های داخلی و خارجی آن، از سوی کارشناسان بررسی شود.
وی افزود: نهادهای دولتی باید با حضور دستگاه های نظارتی به منظور ارائه گزارش های واقعی به مردم درباره امور پیشگرانه از این پدیده که شامل مالچ پاشی و بیابان زدایی می شود، اقدامات لازم را انجام دهند.
امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر افزایش خدمات عمومی در هنگام وقوع پدیده گردوغبار اظهارداشت: در زمان وقوع گردوغبار باید تسهیلاتی همچون افزایش ناوگان حمل ونقل عمومی، فعال شدن مراکز بهداشتی درمانی، توزیع ماسک و خدمات شهروندی به مردم ارائه شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به راه اندازی مترو بیان داشت: راه اندازی مترو می تواند در رفت و آمدهای درون شهری مردم و آسایش هر چه بیشتر آنها در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار تأثیر گذار باشد.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه به بروز مشکلات فرهنگی با وجود گرد وغبار اشاره کرد و افزود: مردم با وقوع گردوغبار ابراز نارضایتی کرده و اگر انتظارهای صحیح مردم از نظام ومسؤولان برطرف نشود، این نارضایتی منجر به واکنش های مردمی خواهد شد.
وی درباره خروج نخبگان دینی و مشکلات علمی به وجود آمده از پدیده گردوغبار اظهار داشت: خروج نخبگان دینی و شخصیت های علمی از جمله مشکلاتی است که با افزایش وقوع پدیده ریزگردها در خوزستان سرعت بیشتری به خود می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی ریزگردها و تأثیر آنها بر اقتصاد بیان داشت: کارخانه‌ها، مراکز صنعتی و کشاورزی همواره تحت تأثیر پدیده گردوغبار بوده و متحمل زیان های بسیاری می شوند.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه ابراز داشت: آموزش و پروش، مراکز علمی، بازار و صنایع هر کدام به شکلی تحت تأثیر آسیب های گردوغبار قرار دارند و به مسؤولان تذکر می دهم درباره رعایت عدالت در گرفتن مالیات از مردم خوزستان تجدید نظر کنند.
وی در پایان افزود: از استانداری خوزستان، کارشناسان و نهادهای مربوطه درخواست می کنم تا هر چه سریع‌تر به این پدیده زیست محیطی رسیدگی کنند./9462/ت302/ب2
ارسال نظرات