۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۴۵۵۹۷
برادر شهید تهرانی مقدم:

شهید تهرانی مقدم بدون توجه به مذاکرات به دستاوردهای بزرگ علمی رسید

خبرگزاری رسا ـ برادر شهید حسن تهرانی‌مقدم گفت: برادرم هرگز چشمش به دست بیگانگان نبود و دل خود را به نتیجه مذاکرات خوش نکرد.
شهید تهرانی مقدم بدون توجه به مذاکرات به دستاوردهای بزرگ علمی رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد؛ همایش «پرواز تا بی نهایت» ظهر امروز 19 بهمن به مناسبت گرامیداشت روز نیروی هوایی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

 

محمد تهرانی‌مقدم در این همایش به بیان ویژگی های مبارزاتی برادر شهیدش پرداخت و اظهار داشت: برادر شهیدم بارها عنوان کرده بود که کاری می‌کنیم روس‌ها برای خرید موشک در مقابل کشورمان صف بکشند و امروز احساس می‌کنم برادرم توانست با توجه به قدرت ایمان و توکلی که بر خدا داشت گام‌های محکمی را برای موفقیت روزافزون جمهوری اسلامی ایران بردارد.

 

وی با بیان این که شهید حسن تهرانی‌مقدم همواره نسبت به مسأله اقتدار و عزت جمهوری اسلامی تاکید داشت و برای انجام ابداعات و اختراعات خود به ظرفیت‌های داخلی جذب جوانان و توکل بر خدا متکی بود، تصریح کرد: برادرم معتقد نبود که علم فقط به خواندن و نوشتن است به همین علت تمام تلاش خود را انجام داد تا با اتکا بر ظرفیت‌های داخلی و کمک گرفتن از جوانان انقلاب اسلامی را به رشد و شکوفایی بالایی برساند.

 

وی در خصوص پرتاب ماهواره به فضا بیان کرد: حاج‌حسن با قدرت اراده خود توانست کاری کند که ماهواره امید جمهوری اسلامی با موفقیت به فضا پرتاب شود همانطور که چند روز پیش ماهواره فجر با همت همین شهدا با اقتدار به فضا پرتاب شد.

 

تهرانی مقدم با بیان این که برادر شهیدم هرگز چشمش به دست بیگانگان نبود، افزود: حاج‌حسن منتظر نتیجه مذاکرات نبود و با این تفکر کشور را به قله بزرگ اقتدار رساند طوری که امروز ایران ششمین کشور برتر موشکی دنیا است.

 

برادر شهید حسن تهرانی‌مقدم تاکید کرد: حاج‌حسن 50 ابداع علمی را آماده ثبت داشت و در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین، بالگرد و سوخت جامد پروژه‌هایی را در دست انجام داشت و همه این موفقیت‌ها به خاطر این بود که او نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب‌تر از رهبری برمی‌داشت.

 

شهید حسن تهرانی‌مقدم عمل گرا بود

 

وی بیان کرد: این شهید بزرگوار عمل‌گرا بود و بارها بزرگ‌ترین آرزویش را نابودی اسرائیل عنوان کرد و با جرأت می‌توانم بگویم که با ابداعات حاج حسن اسرائیل نابود خواهد شد.

 

تهرانی مقدم ادامه داد: حاج‌ حسن روحیه شکست‌ناپذیری داشت و در خاطرات خود عنوان کرده که زمانی برای موشک به روسیه رفته بود و در آنجا یکی از ژنرال‌های روسیه گفته بود شما همانند فردی تشنه در بیابان هستید که برای دریافت آب خنک و گوارا باید هزینه‌های زیادی را پرداخته و با شرایط ما برای واگذاری موشک کنار بیایید.

 

وی افزود: در آن جلسه برادرم بلند شد و گفت همانطور که مقابل غرب ایستادیم در مقابل شرق هم می‌ایستیم و زیر بار شرایط ذلت‌بار و تحمیلی نخواهیم رفت؛ خودمان موشک می‌سازیم و در برابر شما کمر خم نمی‌کنیم.

 

محمد مهدی هادوی معاون پژوهش و فناوری سازمان صنایع هوایی کشور نیز درادامه به مقاسیه شرایط صنایع هوایی و تجهیزات نیروی هوایی ایران در قبل و بعد از انقلاب پرداخت.

 

تحولات حوزه صنعت هوایی کشور

 

وی با بیان اینکه تحولات حوزه صنعت هوایی کشور طی پنج مرحله اتفاق افتاد، افزود: قبل از انقلاب، صنعت هوایی کشور در مرحله اور هال کردن موتورهای هواپیما بود که از سوی نیروهای خارجی اداره می شد اما بعد از انقلاب، نیروهای خارجی کشور را ترک کرده و یک پایگاه هوایی نیازمند تجهیزات از خود در ایران باقی گذاشتند.

 

وی اظهار کرد: با آغاز جنگ تحمیلی و نیاز به هواپیماهای جنگی، صنعت هوایی کشور نیاز به رسیدگی بیشتری داشت و از این مرحله بود که زمینه تحول در این صنعت با اتکا به ظرفیت‌های داخلی فراهم شد.

 

معاون سازمان صنایع هوایی کشور با بیان اینکه ریشه های تحقیقات در حوزه صنعت هوایی کشور برای ارتقای تجهیزات در زمان جنگ شکل گرفت، افزود: در ابتدا قطعه ای برای ساخت هواپیما نداشتیم از این رو شروع به ساخت قطعه کردیم و از اینجا بود که همکاری بین صنعت و دانشگاه کلید خورد.

 

هادوی اظهار کرد: کارگروه های تخصصی با همکاری سازمان صنایع هوایی و دانشگاه ها شکل گرفت و پارامترهای مورد نظر برای تامین قطعات مورد نیاز هواپیما بررسی شد و اندک اندک زیرساخت های صنعت هوایی کشور تکمیل گردید.

 

وی افزود: بعد از تکمیل زیرساخت های صنعت هوایی، نوبت به تولید محصول هوایی رسید و از اینجا بود که نوآوری، خلاقیت و ابتکار برای تولید محصولات جدید در صنعت هوایی کشور شکل گرفت و منجر به تحول در این صنعت شد.

 

وی گفت: برای تکمیل فرایند تولید محصولات جدید در صنعت هوایی، سازمان صنایع هوایی کشور با 25 دانشگاه همکاری نزدیک داشته و اجرای پروژه های بسیار کاربردی با فناوری بالا را در دستور کار دارد./934/پ201/ب4

ارسال نظرات