۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۲۴۵۶۷۴
نماینده مجلس:

امروز نماد استقلال کشور موضوع هسته ای است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رسایی با تاکید بر این که اگر بحث هسته ای را تعطیل کنیم تحریم ها را برنداشته و مسائل حقوق بشر و تروریسم را به عنوان دروغ بزرگ مطرح می کنند، افزود: بعد از توافق نامه ژنو تحریم ها بیش تر شده، اما پیشرفتی نداشتیم و آمریکا در واقع اصل و اساس ما را قبول ندارد.
حجت الاسلام رسايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در همایش دیروز امروز فردا که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که امام راحل به ما هویت و عزت داده و اصل خویشتن خودمان را برگردانده که از این دهه به عنوان انفجار نور یاد می کند، گفت: مردم ما توانستند با حرکت در پشت سر فقیهی عالم، سیاستمدار و آگاه به زمان یک سلطنت متکی به قدرت قدرت های بزرگ را کنار بزنند.

 

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس، افزود: شاید مشکلات روزگار گاهی اوقات کوتاهی، کم لطفی و بی تدبیری در سطح مدیران سبب شود تا مشکلات آن قدر فشار آورد که همه فراموش کنند از چه نعمتی برخوردار هستند.

 

وی با بیان این که دهه فجر فرصت خوبی برای یادآوری و بازخوانی انقلاب است، تصریح کرد: در آن دوران شرف و عزت جامعه را برده بودند و کسانی بر ما حکمرانی داشتند که دارای هیچ گونه صلاحیتی نبودند.

 

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: انقلاب اسلامی از سال ها قبل از سال 57 آغاز شده بود تا به مقطعی رسید که همراه با زعامت امام شد که ایشان از فرصت به خوبی بهره برداری کرده و توانست کار را به جایی برساند که بهمن 57 پایان رژیم پهلوی شده و انقلاب به پیروزی رسید.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که مهم ترین شعار انقلاب استقلال و آزادی بود که مردم ما این دو شعار را در قالب جمهوری اسلامی محقق کردند، خاطرنشان کرد: آن چیزی که ما نمی خواستیم حاکمیت حاکمان حلقه به گوش استکباری بود و ما خواستار حاکمیت دین بر جامعه بودیم که می خواستیم آزاد و مستقل براساس تعالیم دینی زندگی کنیم.

 

وی با اشاره به این که دل ما می خواست همان طور که پدران ما آموخته بودند اهل بیت(ع) به ما عزت دهند و بر همین اساس دو مطالبه استقلال و آزادی مطرح شد که نماد استقلال خواهی کنار زدن رژیم پهلوی بود، گفت: این ایام خوب است که جوانان بعضی از کتب خاطرات را مرور کنند که در آن ها می خوانیم انسان های خار و ذلیل حکمرانی می کردند و جیره خوار قدرت های استکباری بودند.

 

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: ما برای این که نشان می دادیم خواهان استقلال هستیم باید استبداد پهلوی سرنگون می شد و هرکسی استکبار را بپذیرد استبداد را عمل می کند که باید نظم نوین معرفی شده از طرف استکبار را کنار می زدیم و این کار را کردیم.

 

حجت الاسلام رسایی با بیان این که پس از شاه نماد استقلال خواهی حاکم کردن یک نظام مستقل شد که رای به جمهوری اسلامی امروز نماد استقلال خواهی شده است که تنها با رای کامل نمی شود و بعد از آن باید نشان می دادیم شیطان بزرگ حق سلطه بر ما را ندارد که لانه جاسوسی را فتح کردیم، گفت: بعد از این مرحله در چهار نقطه کشور جنگ های داخلی را طراحی کردند که سپاه پاسداران طراحی شد تا به مقابله با جنگ های داخلی بپردازد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که نماد استقلال به سمت دفاع مقدس رفت که هشت سال جنگ تحمیلی را با وجود حمایت های ایادی استکباری از صدام داشتیم و ما با عراق جنگ نداشته و با دنیا جنگ کردیم، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس خون های ریخته شده برای خاک نبوده و برای اصول و آرمان هایی بود که بگوییم ذلت را نمی پذیریم.

 

وی با تاکید بر این که مردم ما فشارها را تحمل کردند تا دین حاکم باشد و در هر مقطع زمانی نماد استقلال یک چیز است، تصریح کرد: هر شرکت در انتخابات نشانگر مستقل بودن کشور است که مردم قبل از رای دادن به هر فردی به جمهوری اسلامی و قانون اساسی رای می دهند و در حقوق اساسی دنیا می گویند همین که مردم در انتخابات شرکت می کنند معلوم است ساختار را قبول دارند.

 

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: مردم در چهار چوب اسلام حاکم هستند و خود مردم بیرون از اسلام را قبول ندارند که آزادی به معنای واقعی این است که مردم بر سرنوشت خود حاکم باشند والا آزادی به معنای ولنگاری را مردم ما قبول نداشتند.

 

حجت الاسلام رسایی افزود: اگر دین را طوری تعریف کردید که در تقابل با آزادی قرار گرفت دین لطمه می خورد که در دوره اصلاحات این حرف زده شد که نهایت غرب زدگی است و باید گفت دین برای محدود کردن آمده است و هر محدود کردنی بد نبوده که به نفع انسان هم است و زندگی او را جهت می دهد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس، تصریح کرد: چهار کودتا در کشور ایجاد شد که رسما یک مرجع تقلید نقش داشت و برخی عناصر اعدام شدند ولی امام این مرجع را در قم حصر کرد و آن هایی که می گویند حصر سران فتنه ظلم و راه امام فقط ما هستیم این یک نمونه است.

 

وی با بیان این که امروز نماد استقلال کشور موضوع هسته ای است، گفت: از شبکه های مجازی و ماهواره ای شنیدید چرا برای هسته ای هزینه بدهیم و باید گفت که ما باید در این قضیه برای استقلال خود هزینه کنیم که باید براساس دانش بومی خود بتوانیم از امکانات بهره برداری کنیم و معادن اورانیوم در کشور داریم که فرزندان ما با برنامه ریزی هزینه دادند و فردو، نطنز و اراک را ساختند تا اورانیوم غنی شده تولید کنیم که در عرصه های مختلف انرژی و کشاورزی برای ما ثمرات بسیاری دارد.

 

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به این که امروز عده ای می گویند انرژی هسته ای به درد نمی خورد و تریبون ها را در اختیار گرفته و شاید مناصبی هم داشته باشد که می گویند تا کی باید برای انرژی هسته ای هزینه بدهیم، بیان داشت: بعضی دارند طوری طراحی می کنند که به مردم بگویند ما می خواستیم مشکل را حل کنیم ولی رهبری نگذاشته است و رهبری در برابر چنین تفکری اجازه داد تا مذاکره انجام شود تا کسی بهانه ای نداشته باشد.

 

حجت الاسلام رسایی با تاکید بر این که اگر بحث هسته ای را تعطیل کنیم تحریم ها را برنداشته و مسائل حقوق بشر و تروریسم را به عنوان دروغ بزرگ مطرح می کنند، افزود: بعد از توافق نامه ژنو تحریم ها بیش تر شده ولی پیشرفتی نداشتیم و آمریکا در واقع اصل و اساس ما را قبول ندارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مردم ما در روز 22 بهمن می گویند مرگ بر آمریکا و انرژی هسته ای حق مسلم ماست که من امسال از آقای ظریف برای راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردم تا به جای این که با کری قدم بزنید با مردم قدم بزنید تا بغض ملت به این ها را ببینید.

 

وی با بیان این که منتقدان دولت را بی سواد، بزدل و چهل و پنج صفت حواله می کنند ولی اوباما مودب و باهوش می شود، گفت: وقتی با کسی که آغشته به خون ملت است قدم می زنیم و رسانه ها نشان می دهند به مبارزان ملت های مظلوم می گویند این هم ایران شما که آخرش مجبور شد تا پیش ما بیاید.

 

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به این که رهبری می فرمایند من به مذاکرات خوشبین نیستم اما چون دولت اصرار دارد من اجازه می دهم، بیان داشت: اگر هفتاد سال مذاکرات را تمدید کنند گرگ همان گرگ است و تا استکبار باشد همین خواهد بود.

 

حجت الاسلام رسایی تصریح کرد: این جمهوری اسلامی ولایت فقیه دارد که ساختار محکمی است و در برابر فشارها و استکبار کوتاه نمی آید و حدود پانزده سال پیش نهادهای اطلاعاتی غرب گفتند ما نباید به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی باشیم بلکه باید به دنبال حاکم کردن مدیرانی در کشور باشیم که جمهوری اسلامی را می خواهند اما ولایت فقیه را نمی خواهند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که من منتقد آقای روحانی هستم ولی یک موی ایشان را به انگلیس کثیف نمی دهم، گفت: کامرون در دیدار با رییس جمهور ما اصول دیپلماتیک را رعایت نکرده و پس از آن اصول و اعتقادات ما را زیر سووال برد ولی آقای روحانی جواب ایشان را نداده است.

 

وی با اشاره به این که به ما می گویند چرا از حزب الله و حماس حمایت می کنید، بیان داشت: خاک پرست هم باشیم باید برای فلسطین هزینه کنیم که خط مقدم خود ما است و هر سلاح تاریخ مصرفی دارد که تقدیم فلسطینی ها می کنیم تا از خود دفاع کنند و مومنان باید محکم باشند و چه کسی گفت چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است و این ها جودادن و تاثیر بر افکار عمومی است.

 

حجت الاسلام رسایی با تاکید بر این که مدیران باید به فکر رفع مشکلات جامعه باشند ولی برای امنیت خودمان هم شده باید از فلسطین دفاع کنیم، بیان داشت: هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران را باید داشته و در این مسیر گام برداریم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات