۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۴۵۶۸۸

اخبار کوتاه فرهنگی از شهرداری مشهد همزمان با دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ اجرای مسابقه «دومینوی انقلاب» برای نخستین بار در کشور، اجرای کمپین «من عاشق محمدم» با حضور یکهزار دانش آموز مشهدی، تصویرسازی صحنه های انقلاب در برنامه «عطر بهاران» و تولید 15عنوان محصول فرهنگی با موضوع انقلاب مشهد برخی از اخبار کوتاه فرهنگی شهرداری مشهد است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستاد خبری فجر36 مشهد، سید هاشم بنی هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در برگزاری جشن های انقلاب اسلامی نباید تنها به صرف به برگزاری جشن اکتفا کرده و از بیان علل پیروزی انقلاب غافل شویم.

 

وی، با بیان این مطلب که در برپایی جشن ها و سخنرانی های انقلابی در ایام مبارک دهه فجر گاهی اوقات فراموش می کنیم که از وقایع مهم دوران انقلاب و علل وقوع آنها صحبت کنیم، اظهار داشت: هر ساله با فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی جشن ها و مراسمات مختلفی در سطح کشور و شهر مقدس مشهد برگزار می شود که طی آنها توجه به دو موضوع جزئیات وقایع زمان انقلاب و علل پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه و شایانی برخوردار است.

 

بنی هاشمی در ادامه افزود:انقلاب اسلامی با آمدن خود فساد و خشونتی که در دستگاه حاکمیت وجود داشت را از میان برد و با حذف وابستگی ایران قبل از انقلاب به آمریکا و کشیدن خط بطلان بر روابط بین ایران و اسرائیل، نوع دیگری از استقلال را به جهانیان معرفی کرد.

 

وی در خصوص برپایی راهپیمایی در روز 22بهمن ماه نیز بر حضور پرشور مردم در سال های گذشته و همچنین راهپیمایی های انقلاب تأکید کرد و گفت: مردم در طول انقلاب اسلامی همواره با روحیه ای قوی و عقایدی محکم در مقابل توطئه های دشمن ایستادگی کردند تا این انقلاب مردمی را به پیروزی رساندند و همین امر نیز سبب شد بعد از انقلاب ملت های کشورهای بیگانه از استکبار ستیزی مردم ایران و مقاومت آنان در مقابل ظلم و جور حاکمیت الگو برداری کنند.

 

بنی هاشمی نیز با اشاره به برنامه های ایام مبارک دهه فجر که توسط سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در تمام مناطق و محلات سطح شهر مقدس مشهد و با رویکرد مردمی برگزار می شود، اظهار کرد: همین روحیه قوی نیز باید در این برنامه ها و به ویژه در راهپیمایی همه ساله مردم به استکبار منتقل شود تا کشورهای بیگانه دریابند که با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم هنوز هم با عقیده ای راسخ به عهدی که در ابتدای انقلاب بسته اند وفا دارند و تا پای جان از این انقلاب و آرمان های آن محافظت می کنند.

 

وی در انتهای سخنان خود در رابطه با شرکت مردم در راهپیمایی های 22 بهمن، افرادی که در راهپیمایی شرکت نکنند را بی تفاوت نسبت به آینده کشور خود قلمداد کرد و گفت: همانطور که هیچ فردی نمی تواند بگوید از نیاز به آب و غذا معاف هستم هیچ فردی نیز نمی تواند خود را بی نیاز از شرکت در این راهپیمایی بداند زیرا که زندگی و آینده مردم با شرکت در چنین راهپیمایی هایی رغم می خورد.

 

بنی هاشمی در پایان نیز اقدام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در برگزاری برنامه های بزرگداشت دهه مبارک فجر را مثبت ارزیابی کرده و خاطر نشان کرد: حضور انقلابیون، و مبلغین و مروجین انقلاب از کشورهای بیگانه حرکتی مهم و تأثیرگذار است که امیدواریم در سال های آینده نیز شاهد این چنین اقداماتی باشیم.

 

اجرای مسابقه «دومینوی انقلاب» برای نخستین بار درکشور

سیدحسن حسینی مدیر فرهنگ سرای علوم و نجوم مشهد، اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور مسابقه «دومینوی انقلاب» به منظور گرامی داشت ایام الله دهه فجر و ایجاد شور و نشاط در میان دانشجویان با مشارکت دانشگاه فردوسی و حضور شرکت کنندگانی از تمام دانشگاه های سطح شهر مشهد برگزار شد.

 

مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد هدف از برگزاری این مسابقه بزرگ را اجرای برنامه های متنوع و جدید در جهت افزایش انگیزه و شور و نشاط در میان جوانان عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان در این مسابقه شعارها و کلمات انقلابی و خاطره انگیز آن دوران مانند «امام آمد»، «مرگ بر شاه» و «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را با دومینو اجرا کردند.

 

وی در خصوص شیوه اجرای این برنامه گفت: در این مسابقه بزرگ که تمام دانشگاه های مشهد در آن شرکت کرده بودند از تیم های دانشکده فردوسی مشهد، دانشکده ریاضیات و دانشگاه پیام نور مشهد که حائز رتبه های برتر در این مسابقه شدند، تقدیر به عمل آمد.

 

حسینی در ارتباط با تدام این مسابقات در طول سال عنوان کرد: این مسابقه در ایام مختلف و بنا به شعایر اسلامی و ملی در طول سال برگزار خواهد شد.

 

اجرای کمپین «من عاشق محمدم» با حضور یکهزار دانش آموز مشهدی

حسین نقابت، مدیر مرکز فرهنگی الهیه مشهد از برگزاری کمپین «من عاشق محمدم» همزمان با سی و ششمین فجر انقلاب اسلامی و در پاسخ به اهانت روزنامه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)با حضور بیش از یکهزار دانش آموز مشهدی در مرکز فرهنگی الهیه مشهد خبر داد.

 

وی با اعلام این خبر اظهار داشت: کمپین«من عاشق محمدم»با هدف ایجاد همدلی مذهبی در میان دانش آموزان و تقویت حس دینی و مذهبی آنان برگزار شد که در ضمن برگزاری این مراسم نیز دانش آموزان توماری 20متری را در بیان انزجار خود از استکبار جهانی امضاء کردند.

 

نقابت، در همین ارتباط افزود: این حرکت مذهبی و اجتماعی با حضور دانش آموزانی از 5 دبستان دخترانه و پسرانه سطح منطقه الهیه مشهد صورت گرفت که در پایان این مراسم نیز قطعنامه ای در پاسخ به نشر تصویر توهین آمیز روزنامه فرانسوی زبان و بیان انزجار مسلمانان از قدرت های استکبار قرائت شد.

 

مدیر مرکز فرهنگی الهیه همچنین تصریح کرد: پیش از اجرای این مراسم نیز با دعوت از مدیران مدارس در جمع دانش آموزان در رابطه با حرکت استکبار و کشورهای ضد اسلامی بر علیه اسلام و تشیع سخنرانی شد.

 

نقابت افزود: همزمان با اجرای این مراسم نیز آثار دانش آموزان در قالب های دلنوشته، نقاشی، شعر و غیره مطالبی با موضوع پیامبر اعظم(ص) جمع آوری و به برترین این آثار جوایزی اهداء شد.

 

تصویرسازی صحنه های انقلاب در برنامه «عطر بهاران»

حجت الاسلام محمد فخر اکبری، مدیر فرهنگسرای کودک و آینده مشهد در خصوص برنامه های این فرهنگسرای برای آشنایی کودکان با حوادث انقلاب گفت: در طرح«عطر بهاران» فضاسازی نمایشگاه عکس و پوستر به گونه ای طراحی شده است که تعداد دوهزار و 500 دانش آموزان با وقایع مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی آشنا می شوند.

 

وی اظهار داشت: برنامه عطر بهاران یکی از برنامه های ویژه دهه فجر فرهنگسرای کودک و آینده برای مقاطع ابتدایی با هدف آشنایی کودکان دانش آموز مقطع دوم ابتدایی مدارس دختر و پسر سطح شهر مشهد با اتفاقات دوران قبل از انقلاب و پیروزی نهضت امام خمینی در بهمن 57 است.

 

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده مشهد تاکید کرد: در این نمایشگاه فضاسازی به گونه ای انجام شده است که دانش آموزان با وقایع آن دوران مانند حوادث مسجد گوهرشاد، واقعه میدان ده دی و سایر اتفاقات زمان پیروزی انقلاب در قالب تصویر آشنا خواهند شد.

 

فخر اکبری تصریح کرد: در این فضاسازی محیطی که بر اساس وقایع سال 1357 برای کودکان انجام شده است، کودکان در فضای انقلابی آن زمان قرار گرفته و شاهد تعقیب و گریز نیروهای ساواک و چماق به دستان با نیروهای انقلابی خواهند بود.

 

وی در خصوص سایر برنامه هایی که برای دانش آموزان در این نمایشگاه اجرا می شود، گفت: یکی از این مجموعه برنامه ها جُنگ انقلاب است که شامل برنامه های شاد و پرنشاط در قالب آشنا کردن هرچه بیشتر کودکان با انقلاب و ابعاد مختلف آن است.

 

مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده مشهد با اشاره به کارشناسی های تخصصی انجام شده در خصوص طرح ریزی و شیوه اجرای برنامه عنوان کرد: کارگاه های ساخت شرشره، کارپستال، آدمک، ساخت کتاب با موضوع دهه فجر در حوزه کار کودکان در این طرح به اجرا می رسد.

 

فخر اکبری همچنین در پایان خاطر نشان کرد: نشریه «شهروند کوچولو» ویژه کودکان ابتدایی با محتوای پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر توسط این فرهنگسرا در بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

 

تولید 15عنوان محصول فرهنگی با موضوع انقلاب مشهد

مجید عسگری، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت:همزمان با دهه فجر بیش از 15عنوان محصول فرهنگی در قالب کتاب، بروشور، نرم افزار، فلش کارت، برچسب و پرچم منتشر شده است.

 

مجید عسگری اظهارداشت: به منظور پاسداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تولید محصولات فرهنگی در دستور کار قرار گرفت که در همین زمینه 15هزار نسخه، کتاب رنگ آمیزی«من کشورم را دوست دارم» ویژه کودکان منتشر شده است که به موضوعات دستاوردهای علمی کشور اشاره دارد.

 

وی همچنین ادامه داد: بیش از 20 هزار بروشور تحت عنوان « پیک شهروندی » در باکس‌های کتابخوانی اتوبوس‌های سطح شهر مشهد با موضوع دهه فجر توزیع شده است.

 

عسگری با اشاره به تولید 7هزار برچسب دستاوردهای علمی کشور توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: همچنین به منظور برگزاری نمایشگاه پوستر با موضوع انقلاب مشهد هزار سری 9 تایی پوستر انقلاب تولید و در بین ادارات، مساجد و کانون‌های فرهنگی، مناطق شهرداری و فرهنگ سراها توزیع شده است.

 

وی همچنین تولید 2هزار نسخه نرم افزارچندرسانه ای سرودها و شاعران انقلابی با عنوان « فریاد انقلاب » ، تولید 10 هزار فلش کارت«خط عاشقی » با موضوع روایت دلدادگی رزمندگان به امام رضا(ع) را از دیگر محصولات فرهنگی تولید شده به مناسبت دهه فجر برشمرد.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تولید 3هزار تمثال شهدای انقلاب برای نصب در مساجد سطح شهر ، تولید 2 هزار اینفوگرافی وقایع انقلاب مشهد ، تولید کتاب « سال‌های فاصله » در تیراژ15هزار نسخه نیز به همین مناسبت انجام شده است.

 

عسگری همچنین از تولید و توزیع پرچم ایران و حزب الله به مناسبت راهپیمایی22 بهمن و جشن‌های دهه فجر خبرداد و گفت: پرچم‌های دستی ایران و حزب الله به بیش از 100تشکل ،کانون فرهنگی و مسجد سطح شهر اهدا شده است./1310/پ203/ب6

ارسال نظرات