۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۴۵۷۵۱

افتتاح بیستمین کانون طلاب هلال‌احمر در شهرستان زیرکوه

خبرگزاری رسا ـ بیستمین کانون طلاب جوانان هلال‌احمر در شهرستان زیر کوه با حضور نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی افتتاح شد.
سازمان هلال احمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بیستمین کانون طلاب جوانان هلال‌احمر شهرستان زیرکوه، پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام محسن درویشی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی و مسؤولان این شهرستان افتتاح شد.

 

حجت‌الاسلام درویشی، در این مراسم بابیان این‌که فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر، محدود به مرزها و حوزه جغرافیایی خاصی نیست و اهداف و فعالیت‌های آن در سراسر جهان قابل‌گسترش یافته است، گفت: ازآنجایی‌که طلاب قشر هدایتگر و تأثیرگذار در جامعه هستند و در تمامی عرصه‌ها و مکان‌ها حضور دارند فراگیری آموزش‌های امداد و نجات توسط آن‌ها می‌تواند به افرادی زیادی کمک کنند.

 

 وی با اشاره به این‌که طلاب خراسان جنوبی در کانون‌های هلال‌احمر طلاب حضور بسیار فعالی دارند، ادامه داد: طلاب در این کانون‌ها در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته از آموزش بهره‌مند‌می شوند.

 

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی بابیان این‌که طلاب پس از گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی می‌توانند کارت مربی‌گری دریافت کرده و در کنار کمک به دیگران در منابر تبلیغی خود آموزش‌های امداد و نجات را به سایر مردم منتقل کنند، ادامه داد: از آنجایی‌که کشور ما در یک موقعیت حساس قرار دارد همگانی سازی آموزش‌های امداد و نجات به کمک طلاب به‌خصوص در مناطق محروم و مرزی استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

حجت‌الاسلام درویشی با اشاره به این‌که پوشیدن لباس امدادگر در کنار لباس روحانیت، رسالت طلاب را سنگین‌تر از گذشته می‌کند، ادامه داد: چند لباس، مقدس است که افتخار پوشیدن آن نصیب هرکسی نمی‌شود که از جمله آن می‌توان به لباس روحانیت، لباس بسیج و لباس امدادگران هلال‌احمر اشاره کرد.

 

وی ضمن تبریک پوشیدن این لباس به طلاب و روحانیت شهرستان زیر کوه تصریح کرد: اگر تا امروز برای نجات روح انسان‌ها آموزش کسب می‌کردید از امروز نجات جسم انسان‌ها نیز به این آموزش‌ها اضافه می‌شود؛ بنابراین برای شما در این ورطه آرزوی توفیق دارم.

 

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام مرتضایی‌نیا، امام‌جمعه شهرستان زیرکوه ضمن تبریک به طلاب برای پوشیدن لباس امدادگر گفت: طلاب باید تا جایی که می‌توانند با این لباس به مردم خدمت کنند؛ زیرا پوشیدن لباس‌های مختلف به معنای افزایش خدمت‌رسانی و سنگین‌تر شدن رسالت آدمی است.

 

وی همچنین از سازمان هلال‌احمر به خاطر این حسن توجه به طلاب قدردانی کرد.

 

اضافه بر این امام‌جمعه شهرستان زیرکوه از مردم و طلاب برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه دعوت کرد و یادآور شد: حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن تکلیف شرعی ملت است؛ بنابراین مردم باید با وضو و با نیت رضایت خداوند در این راهپیمایی حضور یابند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات