۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۴۵۷۸۲
حجت‌الاسلام‌ حاج علی‌اکبری:

نگاه مهم‌ترین کمین‌گاه شیطان برای وسوسه آدم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد نگاه را مهم‌ترین کمین گاه شیطان برای وسوسه آدمی دانست و گفت: بنابراین ما باید تصاویر و عکس‌های مبتذل که ما را وسوسه کرده و به سمت گناه رهنمون می‌کند از خود دور کرده و در دسترس خود قرار ندهیم زیرا شیطان هر چند تقواپیشه کنیم باز ما را با نگاه فریب می‌دهد.
حجت الاسلام محمد جواد حاج علي اکبري رييس مرکز رسيدگي به امور مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمدجواد حاج علی‌اکبری، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد، ظهر امروز در برنامه یاد خدا که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد با بیان این‌که نگاه ورودی قلب آدمی است و نگاه‌های شهوت‌آلود انسان را هلاک می‌کند، گفت: رسول خدا (ص) روزی با عده‌ای نشسته بودند که این عده وقتی یک زن زیبارو از جلوی آن‌ها گذر کرد چشمانشان به دنبال او رفت که حضرت فرمودند «این از نگاه‌هایی بود که زمینه سقوط انسان را به جهنم فراهم می‌کند».

 

وی افزود: انسان باید مراقب نگاه‌های خود باشد، زیرا نگاه ورودی قلب انسان است و نگاه شهوت ‌آلود موجب طمع قلب آدمی شده و انسان را به گناه می‌کشاند و اگر این نیاز انسان و تنوع‌طلبی او برطرف نشد انسان دچار افسردگی شدید روحی می‌شود.

 

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: اگر انسان می‌خواهد که از گناه دور باشد باید نگاه خود را پاک کند و کسی که چشمش را از گناه نگه دارد می‌تواند عظمت و عجایب این عالم را ببیند، زیرا تماشای عالم ماورا درگرو چشم‌پاک است.

 

حجت‌الاسلام‌ حاج علی‌اکبری، با بیان این‌که نگاه موجب طمع و سقوط می‌شود، گفت: دلیل تأکید قرآن کریم بر حفظ نگاه این است که قلب انسان از بیماری در امان مانده و به خاطر نگاه‌های گوناگون دچار پوچی و افسردگی نشود.

 

وی افزود: اگر انسان به چیزی نگاه کرد و دلش لرزید اگر متأهل است باید به همسرش مراجعه کند و اگر مجرد است برای این‌که از گناه حفظ شود باید به نماز بایستد.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که اگر کسی چشمش به حرام مبتلا شد باید با زیاد گریه کردن چشم و قلب خود را از حرام پاک کند، ادامه داد: نگاه مهم‌ترین کمین گاه شیطان برای وسوسه آدمی است، بنابراین ما باید تصاویر و عکس‌های مبتذل که ما را وسوسه کرده و به سمت گناه رهنمون می‌کند از خود دور کرده و این‌گونه تصاویر و عکس‌ها را در دسترس خود قرار ندهیم چون شیطان هر چند تقوا پیشه کنیم باز ما را با نگاه فریب می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان این‌که امام سجاد (ع) همواره در دعاها و سخنان خود به مردم آن‌ها را به مراقبت از نگاه دعوت کرده‌اند، افزود: رستگاری و بهشت یا جهنمی شدن انسان درگرو نگاه‌هایی اوست؛ بنابراین برای این‌که بتوانیم نگاه‌های خود را از آسیب حفظ کنیم باید نگاه خود را کنترل کرده و سعی کنیم قلب خود را جایگاه حرام قرار ندهیم تا به این واسطه بتوانیم به دین زیبایی‌ها عالم آفرینش و عالم معنا نائل شویم./837/پ202/ف

ارسال نظرات