۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۴۵۷۹۳
امام‌جمعه کرج:

قطع صله رحم رحمت و برکت را از زندگی می‌برد

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه کرج با اشاره به این‌که احترام گذاشتن و حمایت از افرادی که واجب النفقه ما هستند واجب است، گفت: در میان افراد واجب النفقه احترام به پدر و مادر از اهمیت خاصی برخوردار است.
حجت السلام و المسلمين حسيني همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج، بعدازظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان این‌که احترام گذاشتن و حمایت از افراد واجب النفقه مانند زن و فرزند و والدین بر انسان واجب است، گفت: در میان افراد واجب النفقه احترام به پدر و مادر از اهمیت خاصی برخوردار است و این مسأله تا جایی اهمیت دارد که در قرآن کریم به انسان تأکید شده که حق ندارد به آن‌ها اف و وای بگوید.

 

وی افزود: جایگاه پدر و مادر به‌قدری با اهمیت است و آن‌ها آن‌چنان زحمات و رنجی را در پرورش انسان متحمل شده‌اند که انسان در دنیا اگر تمامی عمر خود را وقف خدمت به آن‌ها کند نخواهد توانست به زحمات آن‌ها پاسخ داده و قدری از درد وضع حمل مادر را جبران کند.

 

امام‌جمعه کرج با بیان این‌که انسان موظف است از پدر و مادر خود در هنگام پیری و ناتوانی نگهداری کند، گفت: انسان حق ندارد هنگام مراقبت از پدر و مادر خود به آن‌ها توهین کرده و حتی اجازه ندارد در جلوی پدر و مادر خود پایش را دراز کرده یا به آن‌ها دهن‌کجی کند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان این‌که صله‌رحم یکی دیگر از رسالت‌های انسان نسبت به والدین است، ادامه داد: انسان موظف است از والدین خود دیدار کرده و از آن‌ها دلجویی کند و کسی که صله‌رحم خود را با والدین و اعضای خانواده قطع می‌کند دچار غضب الهی شده و رحمت و برکت از زندگی او دور می‌شود.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز جوانان به والدین خود احترام نمی‌گذارند و جلوی والدین خود انواع بی‌ادبی‌ها را انجام می‌دهند و جوانانی که احترام والدین را نگه نداشته و به آن‌ها بی‌حرمتی می‌کنند باید به این نکته توجه کنند که در زندگی خود از نعمت عاقبت‌به‌خیری محروم می‌شوند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان این‌که هر جور با والدین خود رفتار کنیم فرزندان ما هم به همان شکل با ما رفتار خواهند کرد، اظهار کرد: اگر به دنبال این هستیم که فرزندان ما در کهن‌سالی با ما رفتار خوبی داشته باشند ماهم باید در پیری و کهن‌سالی خدمت والدین خود را کرده و از آن‌ها مراقبت کنیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات