۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۴۵۸۵۱
آیت‌الله مجتهدشبستری:

وظیفه علما و روحانیت مقابله با تشیع لندنی و تسنن آمریکایی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایستادگی و مبارزه با افراط و تفریط و مقابله با تشیع لندنی و تسنن آمریکایی وظیفه علما و روحانیت است.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در همایش نقش روحانیت و حوزه های علمیه آذربایجان در انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: ما در جلد دوم کتاب شریف بحارالانوار روایات متعددی در خصوص نقش علما داریم و یکی از آن روایات فرمایش حضرت امام صادق(ع) است که می فرمایند؛ علمای شیعه ما مرزداران هستند، مرزداران اعتقادی، فکری و اخلاقی در جامعه هستند و در مرزی که شیطان و پیروانش قصد عبور از آن مرز ها را دارند.

 

وی با اشاره به روایات دیگری، گفت: آدم دین شناس کسی است که خیرش را به مردم افاضه کند و دوستان را از شر دشمنان نگه می دارد، وظیفه روحانیت حفظ و حراست از اندیشه ها، افکار و عقاید نابجا و تضمین استقلال و امنیت و ثبات مرزها حتی مرزهای جغرافیایی است و باید با دشمنان اسلام و ملت، چه دشمنان فکری و چه سایر دشمنان مبارزه و مقابله کند.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که ما در طول تاریخ نظاره گر ایفای نقش علما و روحانیت در حفاظت و حراست از ارزش ها و مبارزه با دشمنان هستیم، افزود: علما و روحانیت نه تنها در جریان انقلاب بلکه قبل تر از آن و در جریان هایی از قبیل چالدران، حمله افاغنه، مشروطیت، توده ای ها و نوع جریاناتی که استقلال و امنیت جامعه تهدید می شد همیشه در صحنه حضور داشته و به دفاع از اسلام و مقابله با دشمنان می پرداختند و بعد از این هم هر موقع که لازم باشد در صحنه حضور خواهند داشت.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به دیدگاه متفکران غربی در خصوص شخصیت حضرت امام خمینی(ره) گفت: غربی ها درباره امام راحل(ره) مدام تکرار می کردند که ایشان مجتهدی است که در سیاست و بینش سیاسی فوق تمام سیاستمداران دنیا است و پیش بینی هایش ثابت شده است.

 

وی افزود: در طول تاریخ مراجع بسیار بزرگی داشته ایم؛ اما مرجعی که افزون بر علوم حوزوی و افقهیت و اعلمیت، در سیاست هم سیاس ترین رجل سیاسی دنیا باشد و شجاعتش بعد از ائمه(ع) بی نظیر باشد نداشته ایم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: آن زمان اگر لبه تیز حملات به وسیله آقایان علما و مراجع دیگر متوجه دولت و هیأت حاکمه بود حضرت امام شخصا حمله را متوجه دربار شاه کرده بود و خاندان سلطنتی را ام الفساد می دانست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران لبه تیز حملات را متوجه آمریکا کرده و آن را ام الفساد و سرکرده همه مستکبران عالم معرفی کردند.

 

وی تصریح کرد: در اثر فداکاری ها و روشنگری های حضرت امام راحل(ره) و به تبعیت از ایشان در شهرستان ها از قبیل مشهد مقدس حضرت آیت الله میلانی که واقعا با امام(ره) هم فکر بودند و در شیراز آیت الله محلاتی، در اصفهان آیت الله خادمی و در تبریز هم آیت الله قاضی که واقعا رهبری انقلاب را در تبریز به عهده داشتند، در تهران نیز آیات عظام شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح و مهدوی کنی به طور ویژه و با تبعیت از امام راحل(رضوان الله علیه) و در کنار آنها عده ای از علما و روحانیت که بنده هم در کنار آنها بودم به دفاع از اسلام و حمایت از امام برخاسته و با امداد های غیبی و عنایات و توجهات حضرت ولی عصر(عج) این انقلاب به پیروزی رسید.

 

آیت الله مجتهد شبستری یادآور شد: بالاخره بعد از چهارده قرن حضرت امام راحل و روحانیت مبارز در شهرها توانستند رهبری سیاسی را با رهبری مذهبی تلفیق دهند و جا بیندازند که این امر سبب ایجاد قدرت جهانی اسلام شد. به برکت امام و انقلاب تحول عظیم فکری در ایران صورت گرفت و زمینه ظهور حضرت قائم(ع) فراهم شده است.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به احادیثی در خصوص انقلاب اسلامی ایران و ضمن بیان روایتی به این مضمون که مردی از قم قیام می کند که مردم را به حقیقت دعوت می کند و دور او جمع می شوند که آن ها مثل قطعات آهنند و ترسی ندارند و بر خدا توکل دارند و پیروزی از آن آنهاست، افزود: این حدیث وجود داشت؛ اما کسی آن را بیان نکرده بود ولی بعد از قیام حضرت امام خمینی(ره) این حدیث شریف به منصه ظهور رسید و ما آن را مشاهده کردیم.

 

آیت الله شبستری تاکید کرد: ایستادگی و مبارزه با افراط ها و تفریط ها و مقابله با تشیع لندنی و تسنن آمریکایی وظیفه علما و روحانیت است.

 

وی با اشاره به تعبیر اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی ابراز داشت: دشمن در نقطه مقابل جریان های تکفیری جریان افراطی شیعی را در داخل کشور ایجاد کرده است و این تشیع انگلیسی با بدعت و خرافه، بهانه به دست وهابیت آمریکایی می دهد تا مسلمین را به قتل برساند.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: مسلمانان شیعه و سنی دنیا باید آگاه باشند و نگذارند توطئه های دشمنان در آنان اثر کند و بیش از پیش باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده و علیه دشمنان اسلام بسیج شوند.

 

عضو مجمع روحانیت مبارز تصریح کرد: جریان تشیع لندنی در ایران در حال ترویج خرافات و قمه زنی بوده و بر علیه امام، رهبری، شهید مطهری، آیت الله بهجت(ره)، و سایر بزرگان فعالیت کرده و سم پاشی و تفرقه افکنی می کنند و اگر ما از اسلام نابی که حضرت امام(ره) تأکید داشتند محافظت و حراست نکنیم در پیشگاه الهی مسؤول خواهیم بود.

 

آیت الله شبستری در پایان خاطرنشان کرد: امنیت و دستاوردهای امروز ما مرهون تلاش ها و خدمات ارزنده امام، رهبری، شهدا و بزرگان است و بر ما است که این حرکت را با جدیت و قدرت ادامه دهیم چرا که گذشتگان وظایف خودشان را به نحو احسن انجام داده اند و امروزه این وظیفه خطیر بر عهده ماست و از خداوند متعال می خواهیم تا ما را در ادامه این حرکت موفق و منصور بگرداند./935/پ201/ب4

ارسال نظرات