۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۴۵۹۰۹
حجت الاسلام نبویان در اصفهان:

مهم ترین ثمره مذاکره با آمریکا این بود که مذاکره فایده ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تببین بخش هایی از توافقنامه ژنو آن را بسیار ضعیف و موجب تعطیلی بخش عمده ای از فعالیت های هسته ای کشور دانست و گفت: علت اینکه رهبر معظم انقلاب با مذاکرات مخالفت نمی‌کنند این است که ایشان می‌خواهند مردم و برخی مسؤولان از مذاکرات و پیامدهای آن درس عبرت بگیرند.
حجت الاسلام سيد محمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امشب در جمع مردم اصفهان با بیان فشارهای آمریکا بر کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: علت اینکه آمریکا با کشور ما و انقلاب اسلامی دشمن است دستاوردهای ما مبتنی بر انقلاب اسلامی است و به همین دلیل است که این کشور از آن سوی دنیا قصد دخالت در کشور ما دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به حمایت های آمریکا و غرب از صدام و اعتماد وی به غرب تصریح کرد: به چشم خود نتیجه اعتماد به آمریکا را در سرنگونی صدام و حکومت او دیدیم، شاهد بودیم که عراقی که به آریا اعتماد داشت نابود شده اما ملت ما که در تحریم و فشار بود همچنان ایستاده و در حال پیشرفت است.

 

حجت الاسلام نبویان با اشاره به تحریم های گسترده آمریکا علیه کشور ما خاطر نشان کرد: کنار آمدن با آمریکا به چه معنا است و باید بدانیم به چه دلیل آمریکا با کشور ما دشمن است و در حقیقت جرم ما چیست که این همه دشمنی علیه ما وجود دارد و جرم اصلی مردم ما چیست؟ ما با آمریکا دشمنی را آغاز نکردیم، ذات آمیکا دشمنی و ظلم به دیگران است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا نمی خواهد پیشرفت کشور ما را ببیند ابراز کرد: دانشمندان ما دستاوردهای بسیاری به ویژه در زمینه مسائل هسته ای داشته اند اما تنها علت دشمنی امریکا با ما مسأله هسته ای نیست، جنگ تحمیلی، فتنه ها و ترورها و همه دشمنی ها بسیار قبل از مسأله هسته ای ما است و همین مضوع نشان دهنده این مطلب است که مشکل اصلی آمریکا با ما چیز دیگری است؛ اگر ما همه تأسیسات هسته ای خود را هم تسلیم کنیم بازهم آمریکا دست از دشمنی با ما برنمی دارد.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: قرآن بهتر از هرکسی علت اصلی دشمنی آمریکا با ما را بیان می‌کند و آن چیزی نیست جز برافراشتن پرچم اسلام توسط کشور ما، مشکل اصلی آمریکا اسلامی بودن و برخورداری کشور ما از حکومت اسلامی است، تنها راه تمام شدن دشمنی های آمریکا دست برداشتن از دین و معارف دینی است و قرآن ذکر می‌کند که تا زمانی که دیندار و مسلمان باشید کفار دست از دشمنی با شما برنخواهند داشت.

 

مذاکره با توهین کنندگان به پیامبر توسط وزیر امور خارجه ایران را شرمنده کرد

حجت الاسلام نبویان رفتار اخیر وزیر امور خارجه و وارد شدن وی به مذاکرات در روزی که به پیامبر توهین شده است را موجب شرمندگی کشور در جهان اسلام بیان کرد و افزود: مشکل دشمن با ما پیروی از سیدالشهدا است و این اسلام را دشمن در تلاش است تا نابود کند، مشکل اسلام آمریکایی عربستان نیست چرا که آن اسلام موجب تشکیل امثال داعش می‌شود و در حقیقت اسلام آمریکایی است.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب هایی که آمریکا به کشورهای متحد و تابع خود وارد کرده است تصریح کرد: شاهنشاه کشور ما از نوکران آمریکا بود، رژیم شاه با 35 میلیون جمعیت برای همه نیازهای خود باید از دیگران استفاده می‌کرد و در آن زمان از کشورهایی نظیر پاکستان برای ما پزشک می‌آوردند اما امروزه ایران یکی از قطب های پزشکی در جهان است و ما بدون آمریکا توانستیم به این دستاوردها برسیم.

 

وی با اشاره به رشد دو برابری جمعیت ایران نسبت به زمان طاغوت ابراز کرد: ما در دولت قبل سالانه از صادرات برق به دیگر کشورها سود بسیاری به دست می‌آوردیم، امروزه 4 و نیم میلیون دانشجو در کشور است و از صنایع مهمی نظیر هوا فضا برخورداریم، شاهی که از حمایت آمریکا برخوردار بود چرا پیشرفت نکرد اما ما امروزه همواره در حال پیشرفت هستیم و رو به جلو به پیش می‌رویم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان کمبودهای نظامی کشور در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: اگر لحظه ای اسرائیل بداند می‌تواند به ایران حمله کند درنگ نخواهد کرد و این رشد عظیم کشور در همه مسائل به ویژه صنایع نظامی را مدیون اتکا به خود و باور کردن توانمندی های خود هستیم.

 

حجت الاسلام نبویان در ادامه اظهار کرد: عده ای از مسؤولان کشور بر این باور هستند که باید با آمریکا بنشینیم پای مذاکره و با آنها تعامل کنیم، اولین باری که با آمریکا مذاکره شد پس از سال ها و در این دولت در سوم آذر حاصل چیزی نشد جز توافق نامه ژنو، توافقنامه باید مشخص شود که سه آذر نوشته شده است یا 5 آبان در مسقط؟ این توافقنامه دارای 5 بخش است که با بررسی متن انگلیسی آن مسائل مهمی مشخص می‌شود که مأیوس کننده است.

 

توافقنامه ژنو با بدهکاری ملت ایران به آمریکا شروع شده و ادامه می‌یابد

وی با بیان این که متن توافقنامه را با تیم مذاکره کننده مرور کرده ام و آنها مطالبی که بیان می‌کنم را تأیید کرده‌اند گفت: اولین جمله توافق نامه با یقه گیری از ایران و بدهکاری ملت ما شروع می شود، دو طرف توافقنامه در حقیقت کشور ما و آمریکا است و در توافق نامه این مطلب به امضا رسیده است که هرگونه فعالیت هسته ای در کشور ما باید با اجازه آمریکا و نظارت آن باشد.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش هایی از متن اصلی و انگلیسی توافق نامه ژنو تصریح کرد: آمریکا طلب کارانه در توافق نامه مطرح می‌کند ما باید یقین کنیم که فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز است و همه به خوبی می‌دانند که آمریکا هرگز یقین نخواهد کرد، در توافق نامه در کمال تعجب می‌بینیم گام دوم پیش از گام اول ذکر شده است و این بسیار جای سؤال و تأمل دارد.

 

حجت الاسلام نبویان ضمن تصریح بر اینکه در کل توافق نامه ما بدهکار آمریکا هستیم اظهار کرد: 28 تعهد در توافقنامه وجود دارد که همه به ضرر کشور ما است، اولین تعهد ما از بین بردن غنی سازی 20 درصد است و علت آن این است که با داشتن غنی سازی 20 درصد و داشتن سانتریفیوژها کشور به نقطه جهش می‌رسد و این جهش در تولید دارو برای حدود یک میلیون مریض است که امروزه از این دارو برخوردار نیستند، نقطه جهش جایی است که برای تولید بمب اتم حدود 2 هفته زمان می‌برد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از امضای توافقنامه غربی ها اعلام کردند که برای اولین بار امنیت اسرائیل تأمین شد، عدم پیشرفت تأسیسات نطنز، عدم افزایش غنی سازی، عدم غنی سازی با سانتریفیوژ از جمله تعهدات ایران در توافقنامه ژنو است، ایران در نطنز بیش از 15 هزار سانتریفیوژ دارد و در توافقنامه متعهد شده ایم به بیش از 8 هزار سانتریفیوژ حق تزریق گاز نداریم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمدید های مذاکرات و ضرر آن برای کشور تصریح کرد: نسل دو سانتریفیوژها چندین برابر نسل یک کاربرد دارد که دولت متعهد به عدم استفاده از آنها شده است، تعطیلی کامل فردو و تغییر کاربری آن از دیگر مسائلی است که در توافقنامه دولت به آن متعهد شده و این یکی از رسوایی های توافقنامه ژنو است.

 

حجت الاسلام نبویان در ادامه خاطر نشان کرد: سر تیم مذاکره کننده معترف است که حداقل انتظارات مردم را هم در مذاکرات نتوانسته‌اند حفظ کنند، در توافقنامه متهد شده اند که همه آنچه غنی سازی می شود از بین می‌رود و همه آنچه تا کنون غنی سازی کرده‌اند را اکسید کنند، دانشمندان ما حق نزدیک شدن به فرآورده های هسته ای ما را ندارند و خارجی ها برای ما کارهای لازم در زمینه بسته بندی و دیگر مسائل فراورده های هسته ای را انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به تولید پولوتونیوم از پسماندهای هسته ای و تعهد دولت در توافقنامه مبنی بر عدم تولید آن ابراز کرد: آقایان متعهد شده اند ظرف سه ماه تمام اطلاعات هسته ای کشور را در اختیار آمریکا قرار دهند، مأموران آژانس جاسوسانی هستند که اطلاعات دانشمندان هسته ای را در اختیار موساد برای ترور قرار دادند و دولت متعهد شده است اطلاعات کامل تمام ساختمان ها و مراکز تحقیقاتی و مراکز فناوری هسته ای را در اختیار دشمن قرار دهند.

 

 دولت نمی‌خواهد مردم از محتوای توافقنامه ژنو با خبر شوند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تصریح بر اینکه دولت هیچ اطلاعاتی از توافقنامه در اختیار مجلس و مردم قرار نمی‌دهد افزود: آنچه نمی توان پذیرفت این است که دوربین‌های آژانس همواره در حال ضبط تصاویر و اطلاعات مورد نیازشان از تأسیسات هسته ای کشور و دانشمندان هسته ای هستند، دولت تعهد داده است که بازرسان آژانس دسترسی بدون محدودیت به کارگاه‌های ساخت سانتریفیوژ داشته باشند و همواره در حال تحقیر کشور و ملت ما هستند و همه این مسائل را دولت متعهد شده است.

 

حجت الاسلام نبویان با اشاره به نصب تنها 4 سانتریفیوژ در دولت یازدهم تصریح کرد: ما اجازه تولید سانتریفیوژ نداریم بنابر توافقنامه، اجازه دسترسی به محل‌های تولید تمام قطعات سانتریفیوژ داده شده است و این محل ها از مهمترین مراکز نظامی کشور است که دشمن به دنبال دسترسی به آن است و دولت این اجازه را به دشمن داده است.

 

وی با بیان اینکه دولت با مردم صادق نیست و به همین دلیل است که رهبر انقلاب مجبور می‌شود برخی جزئیات را در اختیار مردم در سخنرانی اخیر خود قرار دهد خاطر نشان کرد: رییس جمهور نامه زده است به رهبر انقلاب که حق غنی سازی را به دست آورده ایم، 16 بار واژه غنی سازی و مشتقات آن در توافقنامه ذکر شده است و هیچ کجا اجازه غنی سازی داده نشده است و تنها حق یک برنامه غنی سازی با 8 شرط به ایران داده شده است.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس موافقین توافقنامه را دعوت به مناظره در برنامه زنده تلویزیونی کرد و افزود: کسانی که مخالف توافقنامه و تعهدات آن هستند حق حضور در صدا وسیما را بنابر فشار دولت ندارند، دولت به آمریکا تعهد داده است که آنها باید تأیید کنند ایران نیاز به غنی سازی دارد یا نه.

 

حجت الاسلام نبویان در ادامه بیان کرد: فرض کنیم آمریکا اجازه غنی سازی را به کشور داد که سطح این غنی سازی تنها با اجازه آمریکا میسر می‌شود و محل این غنی سازی را هم با رضایت آمریکا باید مشخص نمود ضمن اینکه مدت زمان این غنی سازی هم با اجازه آمریکا است و همه اینها در ازای امتیازات بسیار کمی نظیر اجازه صادرات تنها یک میلیون بشکه نفت است و بازگرداندن بخش ناچیزی از پول های بلوکه شده کشور است که البته همواره فروش نفت ما همراه با بلوکه شدن پول کشور است و شاهد هستیم هرچه به آمریکا نزدیک شدیم بیشتر متضرر شده ایم.

 

وی با بیان اینکه کشور حق معامله با دلار و یورو را ندارد و تحریم شده است گفت: باید پول های نفت ما در فروش به هند که به صورت روپیه دریافت می شود تبدیل به ریال شود و پس از آن به دلار تبدیل شود و بعد به صورت ناچیز به کشور برسد و همه اینها نیازمند زمان و هزینه های بسیار است و مسؤولین پتروشیمی ما اظهار می‌کنند که در حقیقت تحریم های پتروشیمی هم برداشته نشده است به دلیل مشکلاتی که در استفاده از یورو و دلار وجود دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا می‌گوید طی 20 سال تحریم ها را برمی‌دارد تصریح کرد: پس از 20 سال هم تنها قرار است تحریم های مربوط به انرژی هسته ای آنهم یک پنجم برداشته می‌شود و دیگر تحریم هایی که برمبنای دیگر بهانه های دشمن است پابرجا می‌ماند در حالی که حق ملت ما یکجا برداشته شدن تحریم ها است و همه اینها به دلیل ضعیف بودن و نداشتن تخصص تیم هسته ای ما است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: رهبری می‌فرمایند با تمدید مذاکره مخالف نیستم همانگونه که با اصل مذاکره مخالف نبودم، یک تجربه ای در اختیار ملت ایران است که این تجربه موجب بالا رفتن ظرفیت فکری مردم می‌شود، رهبر انقلاب با بیان اینکه آمریکا جزء 5 کشور اروپایی است تأکید دارند که نباید بر سر دیگر مسائل مذاکره شود و ایشان مذاکرات را موجب بالا رفتن سطح دید و نگرش مردم ‌می‌دانند.

 

حجت الاسلام نبویان با اشاره به تأکید رهبری بر عدم اعتماد به غربی ها تصریح کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند از مذاکراتی که امروز در جریان است ضرر نخواهیم کرد چرا که باید با این مذاکرات بفهمیم که مذاکره با دشمنان بی نتیجه است و چیزی در مذاکرات نصیب ما نخواهد شد و در حقیقت ما باید از مذاکرات درس بگیریم و البته مسؤولین هم باید از آن عبرت بگیرند.

 

نماینده مردم تهران ضمن تصریح بر اینکه رهبر انقلاب به طور علنی رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور را موجب ضرر کشور می‌دانند ابراز کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند ما می‌دانستیم که مذاکره با آمریکا حل کننده مشکلات نیست ولی به دلیل اتفاقات یک سال اخیر به خاطر مسائل حساس هسته ای و در سطح وزارت خارجه تماس ها، نشست ها و مذاکراتی داشته باشند ولی از این اتفاقات نه تنها فایده ای حاصل نشد بلکه لحن دشمنان تندتر و توهین آمیزتر شد.

 

وی با اشاره به توهین های آمریکا و برخی مقامات اروپایی به ایران و ملت ایران تصریح کرد: دیدار مخفیانه اشتون با سران فتنه، اخراج دانشجویان از برخی کشورهای اروپایی و برای اولین بار در تاریخ انقلاب عدم صدور روادید برای نماینده ایران در سازمان ملل حاصل نزدیک شدن دولت و تیم مذاکره کننده به آمریکا و متحدان آن است و نه تنها دشمنی ها کم نشده بلکه تحریم ها نیز افزوده شده است و شاهد هستیم که مذاکرات کاملا بی نتیجه است و قرار نیست برای رفع تحریم ها فایده ای داشته باشد و حتی شرکت های خارجی مرتبط با کشور ما نیز جریمه شده‌اند و در آخرین قدم نفت ما به زیر 50 دلار رسیده است.

 

دولت اجازه حضور منتقدان در صداوسیما را نمی‌دهد

حجت الاسلام نبویان با بیان این که مذاکره کنندگان بیش از حد خوش بین هستند گفت: علیرغم ادامه مذاکرات و از دست دادن دستاوردهای هسته ای کشور دشمنان گستاخ تر شدند و تحریم ها افزوده شد، رهبر مظعم انقلاب می‌فرمایند تا وقتی دشمنی های آمریکا و منش خصمانه آنها ادامه دارد تعامل با آنها هیچ وجهی ندارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه نشستن با آمریکا و مذاکره با آمریکا هیچ فایده ای نداشته است تصریح کرد: باید مذاکره کنندگان به ملت حقیقت را اعلام کنند، نتیجه مذاکره باید برداشتن تحریم ها باشد، ما نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی قدری کم تلاش کرده ایم و البته حاصل تلاش های ما شکایت از سوی وزیر امور خارجه بوده است و حتی حضور من در اصفهان نیز همراه با فشارهای بسیاری بوده است و اجازه نمی‌دهند که حقایق برای ملت بازگو شود درحالی که حق ملت برداشته شدن تحریم ها و رفاه عمومی است.

 

وی با اشاره به توهین های رییس جمهور به منتقدین این رفتار را نامناسب ارزیابی کرد و افزود: وقتی گفته می‌شود عقل سالم در بدن سالم است یعنی چه؟ ملت و رهبری تنها محقین انقلاب اسلامی هستند و ما مسؤولین در این میان تنها باید به ملت و دستاوردهای کشور با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خدمت کنیم و بدانیم که راه نجات از مشکلات مذاکره با دشمنان نیست بلکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را نجات دهد.

 

حجت الاسلام نبویان با بیان این که علیرغم تولید بنزین در گذشته توسط کشور و خودکفایی در تولید بنزین گفت: شاهد هستیم که تولید بنزین متوقف شده است و بنزین وارد می‌شود به کشور، برنج و بسیاری از دیگر محصولات علیرغم تولید داخلی وارد می‌شود و معلوم نیست که سود این واردات به جیب چه کسانی می رود، آقای ظریف با اقدامات خود در حال شکستن ابهت ملت است./1304/پ200/ج

 

ارسال نظرات