۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۴۵۹۱۴
مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا مشهد:

یادآوری رشادت و فداکاری های شهدا امری ضروی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد به ضرورت یادآوری رشادت های شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا برای پیروزی انقلاب و نابودی استکبار جان دادند؛ مراقب باشیم بدهکار شهدای انقلاب، دفاع مقدس و جانبازان نباشیم.
 شهدا

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، خانم فاطمه زندی، مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد، روز گذشته در همایش «در کوچه پس کوچه های انقلاب» که به مناسب گرامی داشت ایام الله دهه فجر در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، برگزار شد، گفت: باید قدر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بدانیم و یادآور شویم که چه آدم های مخلص و با ایمانی در این مسیر شهید شدند تا انقلاب پیروز شد.

 

وی با تبریک ایام الله دهد فجر، ابراز کرد: فاجعه خونین هجوم به مدرسه فیضیه از سوی عوامل ساواک رژِم پهلوی، یکی از وقایع تلخناک و در عین حال سرنوشت‌ساز برای انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) است.

 

زندی افزود: تصویب کاپیتولاسیون و عکس العمل افشاگرایانه امام خمینی(ره) جرقه ای بود برای شعله ور شدن نهضتی که تداوم پیدا کرد و با سیر مسیری پرفراز و نشیب، موجبات جرقه های بعدی شدکه ثمره اش در بهمن 57 به بار نشست و موجبات پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم گرداند.

 

این مبارز و پیشسکوت انقلابی گفت: امام خمینی(ره) در پی تصویب کاپیتولاسیون، بیانیه ای صارد کردند؛ ایشان در بخشی از این پیام بیان فرمودند:« ای سران اسلام به داد اسلام برسید، ای علمای نجف به داد اسلام برسید، ای علمای قم به داد اسلام برسید، رفت اسلام.علما و اهل اسلام و مردم به داد اسلام برسید».

 

وی با اشاره به این که ایمان مردم به خداوند، نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، ابراز کرد: این انقلاب به راحتی به دست ما نرسیده است؛ مردم برای بدست آوردن انقلاب، سختی های بسیاری را متحمل شدند.

 

زندی گفت: جایگاه مبارزینی چون، آیت الله خامنه ای(ره)، شهید هاشمی نژاد و شیخ ابوالحسن شیرازی که سالخورده بود؛ در صف جلو مبارزه بود، این گونه نبود که آن ها در خانه بنشینند و مردم را امر به مبارزه و حرکت کنند؛ بلکه اگر مردم حرکت می کردند اینها جلو دار بودند.

 

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد گفت: ما امروز با تکیه بر نیروی خود، به پیشرفت رسیدیم، ما می بایست بر داشتن انرژی هسته ای که حق مسلم ما است پا فشاری و ایستادگی کنیم و از تحریم ها ترس به دل راه ندهیم.

 

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد گفت: مراقب باشیم بدهکار شهدای انقلاب و دفاع مقدس و جانبازان نباشیم. اگر آن ها بگوید ما برای اسلام جان دادم، اما شما چه کردید؟ در پاسخ چه داریم بگوییم؟

 

وی ابراز کرد: شهدا برای انقلاب و نابودی استکبار و همچنین برای امر به معروف جان دادند، در حالی که اکنون ما تحمل شنیدن یک توهین در مقابل امر به معروف کردن را نداریم./1309/پ202/ب6

ارسال نظرات