۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۴۵۹۵۹
آیت‌الله علم‌الهدی:

ماهیت انقلاب برای نسل جوان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری، با اشاره به اهمیت تبیین ماهیت انقلاب، گفت: آنچه برای نسل سوم انقلاب ضرورت دارد، تبیین ماهیت انقلاب و شناخت موقعیت امروز انقلاب است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جمع جامعه انجمن اسلامی اصناف خراسان رضوی که در مسجد خاتم‌الانبیاء مشهد برگزار شد بابیان این‌که نکته دارای اهمیت در بیان ابعاد انقلاب، تبیین ماهیت انقلاب است، گفت: آنچه برای شما و نسل سوم انقلاب ضرورت دارد، تبیین ماهیت انقلاب و شناخت موقعیت امروز انقلاب است.

 

وی خطاب به فعالان اصناف حاضر در مراسم، اظهار کرد: درواقع مسأله درس انقلاب یک آموزش طبقه‌بندی‌شده و رتبه‌بندی شده برای بدنه فعال امروز اجتماع است، درس و آموزه انقلاب در تبیین ماهیت این انقلاب است و برای شما که انقلاب ساز بوده‌اید، شناخت امروز انقلاب و سیر حرکتی آن مطرح است.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که دستاوردهای نظام را نباید با توسعه انقلاب اشتباه گرفت، تصریح کرد: آنچه در افکار عمومی و محاورات مردم در گفتارها و تصویرها چه در تبیین فرآیندهای انقلاب و چه دستاوردهای انقلاب مطرح می‌شود، انقلاب را با نظام اشتباه می‌گیرند، از طرفی نیز دستاوردهای نظام را به‌حساب انقلاب می‌گذارند و توسعه انقلاب را به‌عنوان توسعه نظام می‌بینند.

 

وی با یادآوری این نکته که نظام جمهوری اسلامی یک ابزار برای تعالی و گسترش انقلاب و یک اهرم برای حرکت و تداوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: آن خانم چادری که چادر خود را به کمر بسته بود و کودک در بغل در میدان 10 دی مشهد زیر زنجیرهای تانک رفت، نگفت من آمده‌ام ماشین داشته باشم، نگفت آمده‌ام آسفالت داشته باشم و زندگی‌ام وسعت پیدا کند، گفت برای تکلیف شرعی خود و حمایت از دین خدا آمده‌ام.

 

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی، کشور را از نظر توسعه در شرایطی قرار داده که در مقایسه با دیگر کشورهای هم‌سطح، نمونه‌ای در توسعه ندارد، اظهار کرد: جوان بدنه فعال اجتماعی امروز جامعه ماست، این بدنه فعال اجتماعی امروز که انقلاب را درک نکرده، امام و هشت سال دفاع مقدس را به روایت صدا و تصویر فهمیده، در این بستر به دنیا آمده و می‌گوید از کجا معلوم که وضعیت از این بهتر نمی‌شد؟

 

وی با تأکید بر این‌که باید به آن جوان یادآور شویم که این‌ها دستاورد انقلاب نیست بلکه منتسب به انقلاب است، گفت: باید موقعیت امروز انقلاب برای جوانان مشخص شود، انقلاب ما، انقلاب انبیاء بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به نگاه محدود برخی در ابتدای انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برخی اوایل انقلاب به امام گفتند حالا که شاه رفت، با دیگر کشورها تعامل کنیم و به‌جای حکومت شاه، ما بر کشور حکومت کنیم اما امام فرمودند «مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، ما یک‌بار از سوراخ مشروطیت گزیده شدیم، دیگر گزیده نخواهیم شد»؛ زمانی که امام مخالفت کردند، آنان از بدنه انقلاب خارج شدند و جریان‌های چپ، لائیک و سکولار از کنار این افراد خارج شد.

 

وی به نگاه مادی آن افراد اشاره و بیان کرد: آنان معتقد بودند همان‌طور که عربستان نشسته و سلاخی فلسطینیان را توسط رژیم صهیونیستی می‌بیند، ما نیز بنشینیم و کشته شدن آنان را تماشا کنیم، به ما ارتباطی ندارد بر سر مردم سوریه و عراق بمب می‌ریزند، چرا این‌همه تلاش کنیم و آنان را حفظ کنیم؟ منطق آنان این است درحالی‌که انقلاب ما برای این بوده که سفره استکبار را جمع کنیم.

 

عضو خبرگان رهبری، نفوذ انقلاب در دیگر کشورها را یکی از دستاوردهای انقلاب دانست و ادامه داد: روز اول انقلاب، دشمن بعثی به فاصله کمتر از 24 ساعت، دو هزار کیلومترمربع کشور را تصرف کرد، اما امروز این مرز، به ده متری مرز رژیم صهیونیستی رسیده که عکس رهبر معظم انقلاب در آنجا نصب‌شده است./9315/پ202/ش

ارسال نظرات